Op school deel 2.

492 22 8
                                    

De rest van de dag leek kruipend voorbij te gaan. Elke les 10 keer langer dan normaal en elke uitleg 10 keer saaier dan gewoonlijk.

Normaal gesproken let ik altijd op en heb voor bijna elke vraag die gesteld word een antwoord, maar vandaag niet.

Ik was helemaal niet bezig met de Duitse naamvallen, niet met het berekenen van de oppervlakte van een driehoek, en ik was al helemaal niet niet bezig met denken aan wat er vanmiddag ging gebeuren. Integendeel, dat was het enige waar ik aan dacht.

Ik kon mijn gedachten niet afbrengen van het feit dat ik vanmiddag met Peter Parker, Spider-Man, Tom Holland... ging afspreken!

Het was dan wel niet echt afspreken, het was meer dat ik hem iets wilde vertellen, maar toch! Ik kon er maar niet over uit.

***

Mijn 3de les was afgelopen en ik had met Bente afgesproken in de aula.

Ik had een tafel gevonden en ging zitten. 2 minuten later kwam Bente aan lopen. Ook zij ging zitten.

We waren net bezig met onze lunch toen er een tas tegen Bente aan beukte waardoor haar fles water omviel. Bente sprong op om te voorkomen dat ze nat werd. Snel zette ik haar fles weer recht op zodat de tafel niet natter werd dan hij al was.

'Oeps! Sorry!' zei de persoon wiens tas Bente heeft geraakt.

We draaiden ons om en keken recht in het gezicht van een zogenaamd bezorgde Gabriëlla.

'Bewaar je grapjes maar voor iemand anders Gabriëlla' zei ik tegen haar.

'Grapjes!?!' ze lachte bespottelijk. 'Dit is gewoon haar straf omdat ze van me heeft gewonnen dit weekend!'

'Had je maar beter moeten zijn' zei Bente.

'Nu moet je eens goed luisteren' Gabriëlla wees dreigend met haar vinger op Bente, die haar hand weg sloeg.

'Als jij het volgende keer alleen al in je hoofd haalt om van mij te winnen ben je nog niet jarig!' dreigde Gabriëlla.

Ze draaide zich om en liep met haar "vriendinnen" weg.

'Wat een bitch' zei Bente toen ze weer ging zitten. 'Echt zo..' antwoordde ik haar.

***

Na de pauze had ik nog 2 les uren, dan was ik uit.

Mijn eerste les van die middag was economie. Ik heb economie nooit leuk gevonden en snap ook niet waarom ik nog steeds dat stomme vak had. Maar ik sloeg me er doorheen, ik had immers iets om naar uit te kijken.

Als laatste vak had ik geschiedenis. Ik vond geschiedenis altijd erg leuk, maar was er niet heel erg goed in.

We zouden deze week aan een nieuw onderwerp beginnen en ik was erg benieuwd wat het zou zijn aangezien we het meeste voor het jaar 2000 al hadden besproken.

Ik liep de klas in en zag dat de leraar wat op het word aan het schrijven was, ik kon het nog niet goed lezen en ging op mijn plek zitten.

"De Battle van" dat was het enige wat ik kon zien aangezien onze leraar nog voor het woord staat en hij nou niet bepaald slank was.

Langzamerhand druppelde de klas binnen. De goede leerling die ik ben was er al ruim op tijd maar anderen hadden daar zo te zien veel moeite mee. 5 minuten na de bel kwam de laatste persoon binnen. We waren nog niet begonnen omdat mijn leraar vond dat iedereen bij de uitleg moest zijn aangezien we met een nieuw onderwerp begonnen.

Dus toen de persoon eenmaal zat konden we eindelijk beginnen.

'Dames en heren!' begon de leraar. 'De komende weken gaan wij het hebben over.....' Hij probeerde het spannend te maken, en stap te opzij zodat we het bord konden lezen.

"DE BATTLE VAN NEW YORK" stond er op het bord geschreven.

'De battle van New York!' riep de leraar enthousiast. 

Om me heen hoor ik gezucht. Maar het enige wat ik kan doen is met wijde ogen naar het bord staren.

-'De battle van New York!! What the fuck!-

Onze leraar heeft de traditie om elke keer als we met een nieuw onderwerp beginnen een Kahoot te doen om alvast onze kennis te testen.

De meeste jongens in mijn klas vonden het altijd hilarisch om de meest gekke en idiote namen te verzinnen zodat de leraar hen wiste en de aandacht naar de persoon die gewist werd ging. Dat was volgens mij de enige reden dat sommige kinderen vandaag wel naar de les kwamen. Ik heb er een paar alleen de eerste week van school gezien in deze les en daarna alleen bij een Kahoot.

De leraar projecteerde de inlog code op het bord en iedereen begon de code en zijn of haar naam in te vullen. Behalve de jongens dan.

Toen de Kahoot startte wist ik dat ik zou winnen. Mensen vonden het altijd vreemd dat ik zoveel wist van de Avengers maar dit was mijn moment om te shinen.

Deze les, in tegenstelling tot de anderen, vloog voorbij. Voor ik het wist was de Kahoot afgelopen en ging de bel.

'Goed gedaan Anna!' zei mijn leraar. 'Misschien is dit het onderwerp waar je een goed cijfer kunt gaan halen!' ging hij verder.

Ik schaamde me kapot toen hij dat voor de klas zei.

Snel stopte ik mijn boek in mij tas en liep het lokaal uit.

Bente had nog een les dus ik liep in 1 keer door naar mijn kluisje om een paar boeken te dumpen en mijn jas te pakken.

Ik trek mijn jas aan en loop naar buiten.

Ik kijk op mijn horloge naar de tijd, 14:50. Peter en ik hebben over 10 minuten afgesproken.

Nadat ik 5 minuten bij de hoofdingang heb staan wachten kwam Peter aanlopen.

'Uhm.. hoi Anna.' zegt hij verlegen.

'Hey' antwoord ik hem. 'Misschien kunnen we naar een plek toe gaan waar we even privé kunnen praten' stel ik voor.

'goed idee, we kunnen wel naar mijn huis.. Mijn tante May is nog tot laat op haar werk, dus ja.. dat kan wel...'

-'May.. die bestaat ook natuurlijk.'-

'Goed plan!'zeg ik.

Ik hij mijn tas nog even goed over mijn schouder.

'Uhmm.. welke kant op?' vraag ik.

'O ja! Volg mij maar!'antwoord Peter, en samen lopen we richting zijn appartement.


Hupsakee! Hier is het 12e deel! Dit deel is een stuk langer dan dat wat ik normaal gesproken schrijf, maar om een of andere reden bleef ik maar schrijven,en had ik dit hoofdstuk!

Stuck with the AvengersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu