Het is 22:30 en mijn ouders zeggen dat het tijd is voor mij om naar bed te gaan, aangezien ik de volgende dag weer naar school moet.
Ik sta op, zet mijn inmiddels lege kop thee in de keuken en loop de trap op richting mijn kamer.
Ik kleed me om naar mijn pyjama, en loop naar de badkamer om mijn tanden te poetsen.
Terwijl ik de tandpasta op mijn tandenborstel doe en mijn tanden begin te poetsen, denk ik na.
-'Ik zou het kunnen doen morgen..'-
Ik spuug het tandpasta goedje (je weet vast wel wat ik bedoel) uit en kijk mezelf aan in de spiegel.
Ik zucht.
-'Oke Anna, je gaat het doen, morgen ga je Peter vertellen wat je weet. Morgen ga je hem vertellen dat je weet dat hij Spider-Man is, alles wat je weet over de Avengers, en over waar je "vandaan" komt. Een dimensie..? waarin dit alles fictief is'-
Ik kijk mezelf nu zelfverzekerder aan in de spiegel.
'Je kunt dit' zeg ik tegen mezelf, en ik zucht nog een keer, nu van opluchting.
Ik loop naar beneden en wens mijn ouders welterusten.
Als ik weer in mijn kamer ben pak ik mijn telefoon en maak een plan:
Stap 1. Zoek Peter op school
Stap 2. Zeg tegen hem dat je hem graag na school zou willen spreken
Stap 3. Hoop dat hij dat goed vind
Stap 4. Vertel hem na school wat je weet. WEL OP EEN PLEK WAAR NIEMAND ONS KAN HOREN, voor Peters "veiligheid"
Tevreden leg ik mijn telefoon weg, en begin te slapen.
***
Bzzzzz! Bzzzzz!! Bzzzzz!!! - Langzaam doe ik mijn ogen open, ik strek me uit en kijk op mijn wekker; 6:45. 'Ughhh....' zucht ik en probeer op snooze te klikken. Maar nog voordat ik de knop in heb gedrukt denk ik aan het plan van vandaag, dus zet ik mijn wekker uit en stap uit bed.
Wrijvend in mijn ogen loop ik de richting de badkamer, open de deur, en zet de douche aan. Ik kleed me uit en stap onder de douche. Ik laat het warme water over mijn hoofd stromen en geniet van de warmte.
Na 10 minuten draai ik de douchekraan dicht en stap eronder vandaan.
Ik droog me af, en kleed me aan
Ik kam mijn haar en maak er een hoge paardenstaart van. Ik smeer snel wat mascara op mijn wimpers en hol enthousiast de trap af.
Als ik beneden aankom zijn mijn ouders zoals gewoonlijk al naar hun werk.
Ik loop door naar de keuken en pak het brood, gelukkig hebben we deze keer wel brood, in tegenstelling tot de vorige dag dat ik naar school moest. De dag die zo ontzettend vreemd was verlopen, ondanks dat hij zo normaal begon.
Nadat ik mijn ontbijt heb gemaakt, ga ik aan de keuken tafel zitten en haal mijn lijstje voor vandaag nog eens voor me om alles nog een keer door te nemen.
Het was niet nodig geweest om het nog een keer door te lezen, aangezien ik al de hele dag, ook al ben ik nog maar een uur wakker, aan het plan denk.
Terwijl ik de laatste hap van mijn boterham neem, doe ik mijn schoenen aan en pak mijn jas. Ook pak ik mijn oortjes uit mijn rugzak en plug ze in mijn telefoon en open Spotify.
Ik merk op dat mijn afspeellijst opeens een stuk korter is aangezien alle film muziek van de Marvel films die ik in mijn lijst had staan allemaal weg is.
-'Oke, dat is eigenlijk wel logisch'-
Ik stop de dopjes van mijn oortjes in mijn oren en open de deur.
Een verfrissend briesje blaast in mijn gezicht. Ik blijf even in de deuropening staan om het te waarderen.
Dan stap ik naar buiten en draai de deur op slot. Ik draai me om en begin te lopen.
Hallo! Hoe gaat jullie 'quarantaine'? De mijne is vooral gevuld met school en in de tuin hangen. Maar natuurlijk ook achter mijn laptop om verder te schrijven!
Ik vond dit eigenlijk wel een mooi moment om aan jullie te vragen wat jullie graag nog meer in het verhaal willen zien. Voordat jullie gaan reageren; 'Tony Stark!' enz. zal ik alvast zeggen dat ik die waarschijnlijk na het volgende hoofdstuk zal toevoegen.
Ook zullen er andere Avengers in komen, maar alles op z'n tijd.
Dus, hebben jullie een leuk ideetje van wat jullie graag in het verhaal zouden willen zien, plaats het als een reactie, en ik zal mijn best doen om het in het verhaal te verwerken!
O ja, nog 1 ding...
Ik ben niet van plan om Anna en Peter een stelletje te laten worden aangezien ik Peter en MJ ship :) dus als je van plan was om dat te zeggen, sorry ♥
JE LEEST
Stuck with the Avengers
Hayran KurguAls Anna na een ongeluk op school wakker word, blijkt New York niet te zijn zoals ze zich herinnerd. *er komen scheldwoorden voor in dit boek* Hoogste in ranglijst; Spider-Man #1 🎉 Avengers #6 ...