Daar zit ik dan. In het appartement van Spider-Man. Op zijn bank. Een beetje awkward om me heen te kijken.
May is de pizza zaak aan het bellen en Peter en ik... tja... we zitten eigenlijk maar een beetje tegenover elkaar. Geen van beide weet goed wat we moeten zeggen nu ik heb opgebiecht wat ik weet.
Ik bedenk me opeens dat ik mijn ouders nog moet bellen om te melden dat ik niet thuis eet vanavond. Ze vinden het nooit een probleem als ik bij Bente blijf eten, dus ik hoop dat ze dat nu ook niet vinden.
Ik haal mijn mobiel te voorschijn en toets het nummer van mijn vader in.
De telefoon gaat 2 keer over, daarna neemt hij op.
'Hey An! Alles goed?'
'Ja hoor! Ik wilde alleen even laten weten dat ik vanavond bij Peter eet.' zegt ik zo nonchalant mogelijk.
'Peter..?' ik hoor twijfel in mijn vaders stem. 'Wie is Peter?'
'O, dat is een jongen waarmee ik mijn natuurkunde project mee doe. Ik blijf bij hem eten zodat we alvast een goed begin kunnen maken!'
In mijn oog hoek ik zie Peter nerveus op de bank zitten. 2 tellen later staat hij op en zegt zonder woorden "ik ben zo terug". Ik steek mijn duim op als teken dat ik hem heb begrepen. Onder tussen is mijn vader al weer begonnen met praten.
'In dat geval is het prima! Dan kunnen je moeder en ik weer een keer uit eten zonder ons kind!' aan de stem van mijn vader te horen maakt hij een grapje en ik lach.
'Doe dat maar lekker! Ik zal even aan de tante van Peter vragen tot hoe laat ik hier mag blijven.'
'Tante..?' zegt mijn vader verbaast terwijl ik mijn hand voor de microfoon van mijn telefoon leg zodat ik wat aan May kan vragen.
'Tot hoe laat zou ik mogen blijven?' vraag ik aan haar.
Ze antwoord met een glimlach en zegt 'dat maakt mij niet zoveel uit! Tot wanneer je ouders willen dat je thuis bent.'
Ik lach terug en zet mijn mobiel weer tegen mijn oor.
'Hoe laat willen jullie dat ik thuis ben?'
'Nou als je zorgt dat je rond 10 uur thuis bent, heb ik er geen problemen mee.'
'Komt goed pap! Tot vanavond!'
Mijn vader zegt me ook gedag en ik hang op.
Peter komt weer binnen lopen. Hij blijft staan terwijl May verteld dat de pizza's over een kwartiertje komen.
Als May uitgepraat is wendt hij zich tot mij. 'Dan hebben wij nog even tijd om wat aan ons project te doen' zegt hij terwijl met zijn hoofd richtig een deur knikt.
'Ja! Goed plan.' Ik sta op en loop richting de deur.
Peter doet hem open en we stappen beide naar binnen. Zodra we binnen zijn doet hij de deur snel dicht.
Ik neem een moment om zijn kamer te bekijken. Het is de kamer uit Spider-Man Homecoming. Er staat een stapelbed, een bureau die vol staat met spullen en bijna alles wat een normale tiener ook heeft.
Ik ga op het onderste bed zitten.
'Wat is er?' zeg ik. 'Aangezien we geen natuurkunde project hebben om aan te werken.. neem ik aan dat je iets wilde zeggen?'
Peter moet een beetje lachen. 'Ja dat is waar, ik zat gewoon nog te denken aan wat jij me hebt verteld en..'
'En..?' vraag ik.
'En..uhm.. ik heb mr. Stark gebeld..'
Ik maak mijn ogen groot van ongeloof. 'Jij hebt Tony Stark gebeld!? Dat is zo vet!'
'Ach..' hij probeert mijn enthousiasme een beetje weg te schuiven. 'Hij zei dat hij je eigenlijk zelf wil ontmoeten zodat, zeg maar, hem jouw verhaal kan vertellen en misschien kan hij, ehm misschien wij, je helpen!'
'Oh Peter dat is fantastisch!' Ik sta op en geef hem een knuffel. Hij weet niet zo goed hoe hij moet reageren en blijft een beetje verward staan.
'Oh sorry.. ik was gewoon een beetje enthousiast' zeg ik quasi verlegen. Peter glimlacht.
'Maar wacht even.. hoe kun je hem bellen als... Ooohhhhhhhh... laat maar! Ik heb niks gezegd. Helemaal niks!'
Peter kijkt me vragen aan en begint dan te lachen. 'Kom volgens mij zijn de pizza's er.' Hij opend zijn slaapkamerdeur en laat mij erdoor.
De pizza's zijn inderdaad al binnen.
Ik ga aan tafel zitten en Peter en May schuiven ook aan.
We pakken alle drie een stuk pizza en beginnen te eten.
Tadaa! Het deel is eerder dan ik had beloofd, maar dat is alleen maar goed toch?!
O en sorry dat de titel nergens op slaat maar ik kon aan niks anders denken. Als je een betere hebt reageer anders en dan kan ik hem gebruiken! <3
JE LEEST
Stuck with the Avengers
FanficAls Anna na een ongeluk op school wakker word, blijkt New York niet te zijn zoals ze zich herinnerd. *er komen scheldwoorden voor in dit boek* Hoogste in ranglijst; Spider-Man #1 🎉 Avengers #6 ...