De gymles.

812 21 9
                                    

Met een vers broodje in mijn tas loop ik richting school. Onderweg kom ik langs de bioscoop, snel kijk ik of er binnenkort nog nieuwe films draaien. Naast films die mij niet interesseren, zie ik niets. Wél draait Spider-man Far From Home nog steeds. Ik heb de film al 3 keer gezien, maar aangezien het een van mijn favorieten is, app ik Bente of ze zin heeft om vanavond naar de bios te gaan.

Ze reageert meteen: 'Top idee! Naar die film gaan in plaats van huiswerk maken vindt ik het beste plan tot nu toe!'

Na haar berichtje gelezen te hebben loop ik gehaast door. Blijkbaar heb ik te lang bij de bios gekeken en heb ik nog maar 10 minuten totdat mijn eerste les -gym- begint. Ik ontwijk (een wat mij betreft te snel rijdende) taxi als ik oversteek en loop snel mijn school binnen.

* * *

Ik doe mijn jas in mijn kluisje en loop naar de kleedkamers. Terwijl ik me omkleed hoop ik dat we een sport gaan doen zonder ballen. Het is niet dat ik niet van sporten hou, het is meer dat ik het nogal onprettig vindt dat alle jongens lekker fanatiek worden als ze met ballen gaan smijten.

Met mijn vingers gekruist, hopend op een sport zoals badminton ofzo, loop ik de gymzaal binnen. Ik kijk snel om me heen. -'Geen ballen'- denk ik opgelucht. Ik ga bij mijn klasgenoten op de tribune zitten.

De gymleraar komt naar ons toe lopen. Met trefballen onder zijn arm geklemd. -Aahhgg... kut- In mijn ooghoek zie ik Mike (een jongen die volgens mij altijd sport) al lachend naar zijn vrienden kijken. 'Dit gaat leuk worden' hoor ik hem zeggen.

Terwijl de leraar de regels uitlegt bereid ik me alvast mentaal voor, aangezien ik er zeker van ben dat er straks ballen door de zaal gaan vliegen met de snelheid van een auto.

Misschien stel ik mee een beetje (nogal) aan, maar ik heb echt geen zin in een bal tegen mijn hoofd.

Als de leraar klaar is met praten  -'Niet op hoofden gooien! Afweren mag niet! En succes!' -  rent iedereen het veld in; de meiden naar hoekjes -'niet bepaald slim'- en de jongens zo snel mogelijk naar de ballen.

Nu de jongens zijn begonnen met gooien hoor je steeds het gegil van de (populaire) meiden die één voor één worden afgegooid. Ik weet de ballen steeds te ontwijken en het is me zelfs gelukt om een keer iemand af te gooien!

Op een gegeven moment staan er nog maar 6 mensen in het veld. Waaronder ik. En Mike. -'kut'-

Hij pakt een bal en gooit hem op een van de 6 mensen.

Raak!

Nadat hij de overige 4 mensen heeft  afgegooid staan alleen Mike en ik in het veld. Als ik hem op een bal zie duiken ren ik snel weg en probeer ook een bal te pakken. Als ik een bal heb gepakt merk ik op dat het heel erg stil is in de gymzaal.

Ik draai me om, om te kijken waarom het zo stil is. Maar als ik me omdraai kijk ik vol in het gezicht van Mike. Nog voor ik kan vluchten haalt hij uit en smijt de bal vol in mijn gezicht.

Ik val door de kracht van de bal naar achter en val op de grond.

Langzaam wordt het zwart voor mijn ogen.


Stuck with the AvengersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu