Chapter 3

698 66 4
                                    

Normal POV

???: Wei Hali!!

Bila je Halilintar dengar nama dia dipanggil.. Dia berpusing dan nampak dua orang kawan baiknya bersama dengan boyfriend diorang.

Halilintar: Ouh, Ice, Solar.. Korang pe-

Tiba-tiba Halilintar rasa kolar bajunya ditarik dengan kasar. Dan dia nampak Blaze dan Thorn memandang dia dengan muka yang bengis. Halilintar berasa pelik, kenapa dengan diorang..

Halilintar: K-kenapa dengan korang ni?!
Blaze: Kenapa?! Kau boleh tanya kenapa?!!
Halilintar: Yela.. Kalau aku tau, aku tak tanya korang.. *muka mendatar + savage*

Krik... krik...

Cengkerik lalu jap.. Blaze pun sedar tentang soalan apa yang dia tanya tu..

Halilintar: So, kenapa kau datang tetiba pastu tarik kolar aku?
Thorn: Sebab kau hancurkan hati Taufan!!
Blaze: Kau CURANG dengan dia!! *menjerit bagai nak keluar anak tekak*

Semua pelajar yang berada di koridor hanya memerhatikan saja mereka. Ada sesetengah yang mula bergossip apabila dapat tau yang Halilintar curang dengan Taufan.

Solar: Jadi, apa yang Taufan cakap dengan kitaorang tu betul? Kau curang dengan dia??

Halilintar hanya diam sahaja, dia tak tau nak jawap apa.. Dia pun tak boleh bagitau diorang tentang penyakit dia..

Ice: Aku tak sangka kau orang macam tu..
Blaze: Betullah apa yang Taufan cakap.. Kau ni MURAHAN!!!

Dengan itu Blaze menolak Halilintar dengan kuat sampaikan Halilintar terjatuh. Halilintar pun ditinggalkan sendirian di koridor itu.

Halilintar: Hehehehe..
Pelajar1: Wei, asal dia gelak tetiba?!
Pelajar2: Jom bla.. Takut pula aku!

Halilintar POV

Halilintar: Hehehehe

Aku rasa cukup senang bila diorang benci aku.. Yela.. Siapa akan ingat aku bila aku dah tak de kat dunia ni?! Semua tak kisah!!

Time skip~

Di rumah Halilintar~

Lepas ni bolehlah aku tidur kejap.. Aku menyeluk poket seluar aku untuk mencari kunci rumah. Hmm.. Mana ni.. Oh, aku dah jumpa! Aku pun membuka pintu dan melangkah masuk ke dalam rumah tapi... 

Halilintar: Kenapa beg dan baju aku ada dekat sini? Dekat ruang tamu?
???: Sebab kau anak yang dah jatuhkan maruah keluarga aku.

Bila aku pandang ke arah tangga.. Aku dah nampak papa aku sedang berdiri sambil menunjukkan mukanya yang bengis. Okay.. Aku rasa aku tau apa yang terjadi..

Papa: Kau tahu kenapa beg kau ada kat situ?
Halilintar: T-tak..
Papa: Sebab berita tentang kau curang dah sebabkan semua kawan-kawan aku pandang serong kat keluarga ni!!

Papa pun turun dari tangganya dan berjalan ke arah aku.. Aku rada bulu roma aku tegak dah ni..

TBC

Reason [TauHali FF] ✔️Where stories live. Discover now