A/n: Pastikan lepas korang baca ni.. Jangan meroyan ya 😂😂😂😂••••••
Normal POV
Sejambak bunya tulip diletakkan di atas kubur Halilintar. Orang yang melawat kubur Halilintar hanya mengusap-usap batu nisan kepunyaan Halilintar. Orang tersebut hanya memandang kubur Halilintar dengan penuh kasih sayang. Dan orang itu ialah TAUFAN.
Taufan: Hali.. Dah 7 tahun kau tinggalkan semua orang.. 7 tahun tinggalkan aku.. Aku pulak terpaksa move on dari kau. Kau tahukan betapa pahitnya jika kita terpaksa move on dari orang yang kita sayang.. But, aku berjaya jugak move on dari kau. Aku pun dah berkahwin.. Hehe.. Kau mesti tak percaya aku kahwin kan.. Well.. Aku kahwin den-
???: PAPA! *berlari ke arah Taufan*
Taufan: Hati-hati Lili..Taufan pun berjalan ke seorang kanak-kank perempuan yang memegang bunga ros. Ros merah. Taufan pun mengangkat kanak-kanak perempuan itu dan mencium dahinya. Kanak-kanak perempuan itu hanya tergelak sahaja.
Taufan: Lili.. Kenapa kamu ke sini? Kan papa dah suruh kamu duduk dengan mama.
Lili: Papa ni.. Asyik papa je jumpa uncle Hali.. Lili pun nak jumpa jugak! *pout*Taufan hanya tergelak melihat kelakuan anak perempuannya. Dia pun membawa anak perempuannya dekat dengan kubur Halilintar.
Taufan: Hali.. Aku cakap aku dah kahwin kan.. So, setiap perkahwinan mesti ada hasilnya.. Ni lah angel kecil aku.. Halilintar.
Lili: Hi, uncle Hali! Saya Halilintar tapi orang panggil saya Lili. Kita ada nama sama~ *senyum lebar*
Taufan: Aku namakan dia selepas kau..
Lili: Papa.. Tolong turunkan Lili kejap.. Lili nak bagi bunga ni kat uncle Hali.Taufan pun menurunkan Lili dari dukungannya. Lili pun dengan perlahan-lahan meletakkan bunga ros di tepi bunga tulip yang Taufan bawa.
Lili: Cantik~ Patutlah papa suka uncle Hali dulu~ *smirk*
Taufan: Siapa bagitau ni?!
Lili: Uncle Blaze dan uncle Thorn~!
Taufan: *sigh*Taufan pun melihat jam tangannya.. Dah tiba masa untuk dia pergi..
Taufan: Lili.. Jom, kita dah nak kena pergi. *usap rambut Lili*
Lili: Ala.. Lili nak duduk sini kejap.. *pout*
Taufan: Lain kali je ye.. Kita kena pergi dah.. Kalau kita lambat, nanti tak pasal-pasal papa kena headlock dengan uncle Blaze. Lili nak ke papa kena headlock dengan uncle Blaze?Lili hanya menggeleng dengan laju. Dia segera terus memeluk Taufan. Taufan pun membalas pelukkannya.
Taufan: Hali.. Aku dah nak kena pergi dah. Lepas ni aku dan geng yang lain nak berjumpa. Lain kali aku datang lagi ya.
???: Taufan?! Lili?!Taufan pun memandang ke arah suara yang memanggilnya. Rupanya, isteri dia yang memanggil. Lili pun berlari ke arah mamanya. Taufan pun bangun dan berjalan ke arah keluarganya.
Lili POV
Sedang mama dan papa cakap pasal sesuatu.. Aku nampak ada seorang lelaki yang berpakaian serba putih.. Wait.. Tu uncle Hali kan?!
Lili: U-uncle Hali?!
Halilintar: Hi Lili~ *usap kepala Lili*
Lili: Macam mana uncle boleh ada kat sini?!
Halilintar: Uncle boleh muncul kat mana-mana jela..
Lili: Ouh, But.. kenapa uncle ada kat sini?
Halilintar: Well.. Bapak kau cakap sesuatu dengan uncle tadi.. But dia tak habis cakap.. Sebab tu uncle datang jumpa kamu.
Lili: Papa tak habis cakap pasal apa?
Halilintar: Siapa nama mama kamu?Aku hanya tersenyum apabila mendengar pertanyaan uncle Hali.. Aku tahu perkara yang berlaku antara uncle Hali.. Papa dan mama..
Lili: Nama mama ialah
Lili: NIKY
THE END
YOU ARE READING
Reason [TauHali FF] ✔️
FanficHalilintar dan Taufan merupakan pasangan kekasih.. Hubungan mereka disokong oleh ramai orang. . . . . . . Halilintar: Kita patut putus.... . . . . . Taufan: Kau ni MURAHAN!! . . . . ••••••••••••••••• Hi~ Rin kembali lagi dengan FF baru~ Iaitu TauHa...