Gempa POVAku nampak Pn.Strom dan Taufan ditolak keluar dari bilik Hali.. Apa terjadi.? Taufan merayu untuk masuk, namun tak berjaya..
Gempa: Mak cik! Kenapa ni?!
Storm: H-hali.. Mesin jantung dia tetiba je berbunyi! *menangis*Aku hanya mampu menepuk bahu Pn.Storm. Kalau mesin jantung tu berbunyi.. Sama ada Hali sedar tapi tak bangun.. Ataupun jantung dia semakin tak menentu..
Taufan: Gem.. Apa kita nak buat sekarang..? *nada lemah*
Gempa: Sekarang aku nak kau bertenang.. Doa yang baik-baik untuk Halilintar.Taufan hanya menggangguk sahaja. Dia tak cakap apa-apa sebab dia risau pasal Halilintar. Aku faham perasaan dia.. Aku rasa aku patut bagitau yang lain.
Gempa: Wei Tau.. Aku nak call yang lain.. Nak inform kat diorang..
Taufan: Okay..Solar POV
Aku tengah buat kerja sekolah dengan Thorn.. Haih.. Aku tak taulah kenapa mamat ni tetiba nak buat kerja sekolah sama-sama..
Solar: Kenapa kau datang sini? *angkat kening*
Thorn: La.. Kau tak tahu..?
Solar: Tahu apa?
Thorn: Setiap kali kita buat kerja sekolah.. Tu lah date kita! *kelip mata*
Solar: Maknanya.. Kerja sekolah kita selama ni date lah..?
Thorn: Yep!Huh... Sabar Solar.. Jangan tumbuk muka dia.. Sabar.. Baik aku bersabar sebelum jadi gila..
Sunshine~ Oh Sunshine~ (insert Thorn voices 😂😂😂)
Ouh! Sh*t! Aku lupa pulak ringtone aku ni suara dia! Mati aku! Wait.. Bila aku pandang dia..
Solar: Kenapa kau pandang aku dengan pandangan nak goda aku ni?!
Thorn: So, smirk aku ni mengoda la ye..? *smirk*
Solar: Apa-apa jela! *blush*Aku pun tengok ke contact phone aku.. Siapa call aku? Thorn pun menyibuk.. Dok tengok phone aku dari bahu aku.
Solar: Kau ni.. Kenapa tengok phone aku?! Tak eloklah!
Thorn: Aku nak tengok siapa yang call kau.. Mana tau ada lelaki yang kau tak kenal..
Solar: Kalau ada pun, kau siapa nak jealous?!
Thorn: I'm your boyfriend! MINE!Kata Thorn sambil peluk aku dengan kuat.. Woi.. Dari mana dia dapat kekuatan ni?!
(Thorn: Well.. Aku selalu pergi gym~ Sebab tu dapat otot ni! *cium otot lengan*
Blaze: Aku pun join dia~ Ice!
Ice: Apa?!
Blaze: Tengok ni~! *tunjuk abs*
Ice: *nosebleed + pengsan* )
Solar: Gempa call aku tadi.. Aku nak call dia balik.. Jangan buat bising!
Thorn: *angguk*Aku pun tekan butang call, untuk call Gempa balik. Thorn pula dengar arahan, diam je. Bagus! Tak lama kemudian, Gempa pun angkat call aku.
Gempa: Hello?
Solar: Ei Gempa, kenapa kau call aku tadi?
Gempa: Ianya pasal Hali..
Solar: Kenapa dengan dia?TBC
YOU ARE READING
Reason [TauHali FF] ✔️
FanficHalilintar dan Taufan merupakan pasangan kekasih.. Hubungan mereka disokong oleh ramai orang. . . . . . . Halilintar: Kita patut putus.... . . . . . Taufan: Kau ni MURAHAN!! . . . . ••••••••••••••••• Hi~ Rin kembali lagi dengan FF baru~ Iaitu TauHa...