Normal POV???: APA KAU BUAT PADA HALI?!
Dan mereka nampak Gempa di antara pelajar-pelajar yang berkumpul dengan muka yang bengis. Pelajar yang berada di tepinya dah mengigil ketakutan apabila diorang dapat rasa aura Gempa.
Gempa pun berjalan ke arah Taufan. Taufan pula hanya tertunduk apabila Gempa ada di depannya. Gempa pula terus menarik kolar baju Taufan.
Gempa: Aku tanya kau, apa kau dah buat pada Hali?! *mengoncang badan Taufan*
Taufan: A-aku.. *mengigil*
Gempa: JAWAB! *menjerit*Apabila Gempa menjerit, semua menjadi senyap.. Termasuk Taufan sekali. Taufan tak tahu nak cakap apa lagi.
Gempa: AKU TANYA KAU SOALAN MUDAH JE KOT, TU PUN TAK BOLEH JAWAB?!!!
Taufan: *senyap dan mengigil*Gempa pula dah rasa penat nak layan Taufan. Dia pun menolak Taufan ke arah rakannya yang lain dan berjalan ke arah Halilintar.
Gempa: Hali...
Gempa POV
Hali.. Apa nasib kau sampai jadi macam ni? Kau just tak nak diorang tau pasal penyakit kau je kan.. Aku perlahan-lahan mengangkat Hali ke luar sekolah. Tapi sebelum tu...
Gempa: Kenapa kau benci sangat dekat Hali huh?
Taufan: S-sebab dia curang dengan aku..Aku dah agak dah.. Aku ingat Taufan ni pandai.. Rupanya tak...
Gempa: Kau percaya dengan apa yang dia cakap?
Taufan: *angguk*
Gempa: Kau tak tanya betul-betul? Kaji betul-betul?
Taufan: *geleng kepala*
Gempa: Sebenarnya Hali putus dengan kau bersebab.. Tapi kau je yang tak kaji betul-betul.Gempa pun membawa Halilintar ke luar sekolah dan menuju ke hospital. Dia tak bersedia nak kehilangan kawan baiknya..
Gempa: Hali.. Bertahan sekejap.. Kita dah nak sampai dah..
Taufan POV
Aku hanya melihat Gempa membawa Halilintar ke hospital. Aku tak boleh nak bergerak lepas apa yang aku dah buat..
Solar: Taufan... *nada perlahan*
Aku tak boleh.. Hali jadi macam tu sebab aku.. Aku cederakan dia.. Dia tak layak untuk aku...
Thorn: Taufan.. Aku rasa kau patut baca ni..
Blaze: Buku apa tu?
Thorn: Buku diari Hali..
Ice: Aku rasa buku tu jatuh masa Gempa angkat Halilintar.
Blaze: Aku nak ba-Woi!!Aku terus merampas buku tu dari Thorn sebelum sempat sampaike tangan Blaze.. Diari dia.. Mesti ada sebab kenapa dia putus dengan aku..
Bila je aku buka helaian pertama, tiada apa-apa tulisan.. Bila aku buka halaman tengah buku.. Baru ada tulisan..
TBC
YOU ARE READING
Reason [TauHali FF] ✔️
FanficHalilintar dan Taufan merupakan pasangan kekasih.. Hubungan mereka disokong oleh ramai orang. . . . . . . Halilintar: Kita patut putus.... . . . . . Taufan: Kau ni MURAHAN!! . . . . ••••••••••••••••• Hi~ Rin kembali lagi dengan FF baru~ Iaitu TauHa...