Storm POVStorm: Ya.. Saya Storm.. Siapa yang bercakap ni ya?
???: Saya wakil dari Hospital Pulau Rintis..Hati aku mula tak tenang bila mendengar nama hospital. Apa kena menggena hospital dengan Halilintar? Tolonglah jangan benda yang tak baik..
Storm: Baiklah..
H.P.R: Saya nak bagitau bahawa anak puan, Halilintar.. Telah dimasukkan ke dalam hospital.Apabila aku mendengar apa yang dikatakan olehnya, air mata aku jatuh.. Hali..
Storm: K-kenapa dia dimasukkan ke dalam hospital? *mengigil*
H.P.R: Maafkan saya.. Tapi saya rasa baik puan datang ke hospital segera.. Halilintar hanya tinggal 2 jam untuk bertahan.
Storm: Baiklah! Terima kasih!Aku terus berlari ke bilik, dan tanpa mengetuk pintu macam biasa.. Aku main rempuh je walaupun Thunder ada kat dalam. Thunder yang nampak aku hanya terkebil-kebil sahaja.
Thunder: Storm, awak dah kenapa kelam-kabut ni?
Storm: Saya nak cepat ke hospital ni!
Thunder: Huh, siapa yang sakit ni?
Storm: Halilintar! Awak nak ikut tak?!Thunder hanya terdiam sahaja.. Dia mesti masih marahkan Hali.. Hish.. Orang tua ni kan! Dah tua-tua pun nak merajuk lagi!
(Blaze: Huish.. bini marah ah 😏😂😂
Flame: Blaze!! *cekak pinggang*
Blaze: Ma-mama... *muka pucat*
Flame: Pergi balik! Jangan sibuk! *tarik telinga*
Blaze: Mama! Ampun!!!!)
Storm: Kalau awak tak ikut, makanan ada dalam periuk.. Awak tinggal panaskan je.
Thunder: Okay.. Baik-baik bawak kereta.. *nada perlahan*Sudahlah! Malas aku nak layan dia! Sejak ada sepucuk surat sampai je.. Terus dia berubah! Selalu dalam bilik! Teman aku pun tak!
(Blaze: Sian mak cik Storm..
Flame: BLAZE!!!! )
Storm: Saya pergi dulu. *salam tangan Thunder*
Thunder: *angguk kepala*Di Hospital Pulau Rintis~
Huh, akhirnya sampai jugak aku ke hospital.. Kenapalah banyak sangat kereta hari ni.. Aku pun berjalan ke kaunter pertanyaan.
Storm: Umm... Saya nak cari bilik pesakit nama Halilintar.
Nurse: Sekejap ya.. Ouh, dia berada di bilik 707.
Storm: Okay! Terima kasih!Aku tanpa menunggu terus ke bilik tu. Semasa dalam perjalanan, aku ternampak kawan-kawan Halilintar kecuali Taufan. Gempa yang perasan tentang kehadiran aku hanya menunjukkan bilik di depannya.
Gempa: Masuklah.. Dalam bilik tu hanya ada Taufan.
Storm: Baiklah..Semasa aku dalam perjalanan masuk ke bilik, aku terdengar kawan-kawan Hali yang lain perlu balik. Tapi aku tak ambil kisah.. Aku hanya nak berjumpa Halilintar..
Storm: Hali...
TBC
YOU ARE READING
Reason [TauHali FF] ✔️
FanfictionHalilintar dan Taufan merupakan pasangan kekasih.. Hubungan mereka disokong oleh ramai orang. . . . . . . Halilintar: Kita patut putus.... . . . . . Taufan: Kau ni MURAHAN!! . . . . ••••••••••••••••• Hi~ Rin kembali lagi dengan FF baru~ Iaitu TauHa...