Chapter 13

638 63 34
                                    


Normal POV

23 April 2020

"Sejak 3 hari ni, kepala aku selalu sakit.. Berdenyut-denyut.. Makan ubat pun tak ada kesan. So, aku ambik keputusan pergi check kat hospital. Aku doa agar aku sihat je.. Last-last aku dapat tahu bahawa aku ada tumor otak.. Tahap 3.. Doktor kata aku kena buat operation dengan segera.. Tapi risiko untuk aku hidup hanya 20%. Jadi aku ambil keputusan untuk tak buat operation. Sebab aku masih lagi nak luangkan masa dengan Taufan dan keluarga aku."

Taufan: K-kenapa dia tak bagitau aku pasal penyakit dia..?

Air mata Taufan turun dengan sangat laju.. Hati dia rasa sakit.. Elemental yang lain cuba untuk menenangkan dia.. Taufan pun menyelak halaman seterusnya.

27 April 2020

"Hari ni aku putuskan hubungan aku dengan Taufan.. Aku tak nak dia tahu tentang penyakit aku.. Aku tak sanggup nak tengok dia menangis demi aku.. Aku harap dia dapat jumpa pasangan yang lebih baik dari aku.. Dan aku harap dia boleh lupakan aku.. Tu lagi bagus :)"

Blaze: Rupanya dia sakit...
Solar: Kita yang fikir negatif pasal dia..
Taufan: A-aku panggil dia mu-murahan.. *menangis*
Thorn: Apa kita nak buat..?
Ice: Minta maaf dekat Hali..

Taufan dengan tiba-tiba bangun dan lari ke luar sekolah. Dia mahu pergi ke hospital.. Dia menyesal dengan apa yang dia telah lakukan pasal Halilintar.


Taufan POV

Nasib baik jalan raya clear.. Boleh aku pecut.. Sampai ke aku dekat hospital, aku terus park motor aku dan berlari ke dalam hospital. Aku pun pergi ke kaunter pertanyaan untuk tanya bilik Hali..

Taufan: N-nurse!! *tercungap-cungap*
Nurse: Ya? Boleh saya bantu?
Taufan: Mana pesakit nama Halilintar?
Nurse: Oh kejap ya.. Biar saya semak.

Nurse tu pun mencari nama Halilintar di dalam buku senarai nama pesakit. Cepatlah.. Urghh!! Lamanya nurse ni cari nama Hali!

Nurse: Halilintar masih lagi berada di dalam wad kecemasan.. So, kamu perlu tunggu dulu. *senyum*

Alahai nurse ni.. Aku tengah risau.. Dia boleh pulak senyum-senyum. Haih.. Aku ucap terima kasih dan berjalan ke depan pintu wad.. And.. Gempa ada di situ.

Gempa POV

Lepas Hali dimasukkan ke dalam wad kecemasan, aku hanya menunggu dia di luar wad. Kalau ikutkan, nak aje aku masuk.

Gempa: Hali.. Kuatkan semangat kau! *sigh*

Tak lama lepas tu, orang yang menyebabkan Hali masuk ke dalam wad datang. Haish.. Apahal dia datang sini?

Taufan: Gempa...
Gempa: Kau nak apa? *jelingan maut*
Taufan: Aku nak minta maaf...


TBC

Reason [TauHali FF] ✔️Where stories live. Discover now