Chapter 6

641 65 13
                                    

Halilintar POV

???: Halilintar?

Haish.. Sape pulak ni?? Aku baru nak aman sekejap.. Tapi kalau pembunuh pun.. Bagilah aku mati dengan aman.. (ㅜ_ㅜ)

???: Woi Hali, aku panggil kau ni! (¬_¬)

Normal POV

Halilintar seperti kenal suara itu, dan bila dia berpusing ke belakang.. Dan.. Gempa berada di belakangnya.

Halilintar: Kau rupanya.. Aku ingat pembunuh manalah nak bunuh aku..
Gempa: Aku tak rasa ada pembunuh nak bunuh kau malam-malam ni.. *pandang Halilintar atas bawah*
Halilintar: Kenapa pulak?
Gempa: Yela.. Belum sempat kau kena pegang.. Dah ke lantai diorang sebab kena tumbuk dengan kau.

Halilintar hanya mengangguk apa yang dikatakan oleh Gempa. Memang betul pun apa yang Gempa kata. Halilintar memang TOP dalam seni pertahankan diri.

Gempa: Apa pun.. Kenapa kau ada kat sini malam-malam buta ni.. Siap ada beg lagi..
Halilintar: Kau rasa?
Gempa: Kau lari rumah ea?!

Maka Gempa pun telah dihadiahi jelingan maut dari Halilintar. Gempa pula hanya tergelak kecil.

Gempa: Habis.. Kalau kau bukan lari dari rumah.. Apa yang terjadi??
Halilintar: Aku kena buang rumah. *nada perlahan*
Gempa: NANI?!!

Halilintar terpaksa menutup telinganya apabila mendengar suara Gempa yang terlampau kuat itu.

Halilintar: Ya.. Aku kena buang rumah.
Gempa: So, lepas ni kau nak duduk mana?
Halilintar: Tepi jalan.. Apa lagi..

Apabila Gempa mendengar jawapan Halilintar tu, dia terus membuat tanda 'X' menggunakan tanggannya.

Halilintar: Habis tu.. Aku nak duduk kat mana?

Gempa hanya memikirkan cara atau tempat di mana Halilintar boleh tinggal. Dan tiba-tiba, satu idea muncul di otaknya.

Gempa: Apa kata kau tinggal dengan aku?! Lagipun aku sorang je kat rumah.
Halilintar: Mak ayah kau mana?
Gempa: Diorang pergi meeting kat luar negara~ Jadi.. Mari!

Gempa tanpa berlengah, terus tarik tangan Halilintar dan pulang ke rumah. Halilintar hanya mengikut Gempa seperti anak ayam yang mengikut ibunya.

Time skip~

Rumah Gempa

Halilintar seperti tak percaya dengan apa yang dilihat olehnya.. Sekarang dia ada di depan rumah Gempa..

(A/n: Ambik kau! Aku bagi rumah kaw-kaw nyerrr 😂😂😂 SNKhad_1324 ada berani?!!! 😂😂😂😂)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(A/n: Ambik kau! Aku bagi rumah kaw-kaw nyerrr 😂😂😂 SNKhad_1324 ada berani?!!! 😂😂😂😂)

Halilintar: Serius-ah.. Ni rumah kau?? *mulut ternganga*
Gempa: Hahaha.. Ya! *tutup mulut Halilintar*
Halilintar: Tak percaya aku..
Gempa: Tak percaya sudah.. Jom masuk!

Dan senang cite.. malam tu Halilintar tidur dengan keadaan ternganga sebab mulut dia dah tak boleh tutup. Ini semua sebab nganga lama-lama masa tengok rumah Gempa.

TBC

Reason [TauHali FF] ✔️Where stories live. Discover now