Chapter 4

641 71 5
                                    

Normal POV

Halilintar hanya memandang ke lantai apabila papanya ada di depannya.. Dia tak sanggup nak pandang mata papanya.

Halilintar: Papa, Ha-

PPANNGGGG!!

Kata-kata Halilintar terpotong akibat menerima satu tamparan dari papanya. Dia terus terduduk selepas menerima tamparan itu.

Halilintar: Kenapa..
Papa Halilintar: Mulai hari ni, aku nak kau keluar dari rumah ni! Jangan kembali! Dan jangan panggil aku papa sebab aku tak anggap orang macam kau ni anak aku! Keluar!!

Halilintar pun bangun dengan perlahan-lahan, dia tatap wajah ayahnya buat kali terakhir. Sebab dia tahu.. dia mungkin tak akan berjumpa dengan ayahnya lagi.. Halilintar pun mengambil beg bajunya dan berjalan keluar dari rumah.

Di luar rumah~

Halilintar sedang menunggu grab untuk mengambilnya. Sedang dia menunggu, dia terasa seseorang memeluk dia dari belakang. Dan bahunya basah.

???: Jaga diri elok-elok kat sana ya..

Halilintar seperti tahu suara itu dan terus berpusing. Dia ternampak mama kesayangannya.

Halilintar: Mama!! *peluk dengan erat*

Dua beranak itu pun hanya memeluk.. Halilintar hanya mahukan rasa kehangatan dari mamanya. Sebab lepas ini, dia akan pergi jauh dari Pulau Rintis.

Mama Halilintar: Hali jangan sedih ya.. Mama percayakan Hali.. Mama tau Hali terpaksa lepaskan Taufan bersebab.. Kan..??
Halilintar: *mengganguk kepala*
Mama Halilintar: Boleh sayang mama bagitau mama kenapa?
Halilintar: M-maafkan Hali ma.. Tapi tak boleh..

Mama Halilintar hanya tersenyum.. Dia tahu anaknya tak bersedia mahu bagitau rahsia yang disimpan olehnya..

Mama Halilintar: Tak pe sayang.. Mama faham..

Pon! Pon! Pon!

Apabila Halilintar mendengar bunyi hon tu.. Dia hanya mampu tersenyum ke arah mamanya. Dia mahu tatap sekalu lagi wajah ibunya.. Lalu memeluk mamanya buat kali terakhir..

Halilintar: Mama..
Mama Halilintar: Ya sayang..
Halilintar: Lepas ni Hali dah tak ada di sisi mama lagi dah.. So mama kena jaga diri elok-elok.. Jaga papa sekali..
Mama Halilintar: O-okay...

Pon! Pon! Pon!

(Blaze: Aku rasa pemandu grab tu dah penat dah layan drama free 😂😂😂

Taufan: Tau tak pe 😂😂😂

A/n: Woi, pi main sanalah! Kacau je! )

Halilintar: Mama.. Hali dah kena pergi.. Ingat pesanan Hali ya..
Mama Halilintar: *angguk*

Halilintar pun melepaskan pelukan dengan mamanya. Dia mengambil beg pakaiannya dan meletakkan di dalam kereta. Apabila dia masuk ke dalam kereta, dia membuka tingkap kereta dan memandang ke arah mamanya. Kereta yang dinaikinya pun bergerak. Semakin jauh kereta itu bergerak.. Semakin hilang bayanggan mamanya di mata Halilintar.

Halilintar: Mama.. You're an angle in my heart.. Thank you for always with me.. And thank you for believe in me.. I'm always loving you, no matter what.. I hope we meet again in heaven.. I love you..

_____________________...

A/n: Sorry kalau bahasa Inggeris tu salah 😂😂 Aye bukannya pandai BI sangat 😂😂

TBC..

Reason [TauHali FF] ✔️Where stories live. Discover now