Kali ni,author tak tahu siapa part paling banyak, alahai..
Baca sahajalah.. Banyak cakap pulakk..
☆☆☆
Beora termenung lama ke arah langit.. Di dalam kepalanya asyik berfikir masalah yang dia hadapi sekarang ni..
"Ermm, duit.. Aku bukan bekerja pun, untuk bayar semua hutang tertunggak ni.. Aku rela "mengomel beora..
"Tapi.. Aku nak kerja mana? Ada ke orang nak ambil aku, yang otak udang ni.. Huh.. "Satu keluhan berat keluar dari mulutnya.
Lama lah juga beora berfikir, sehinggalah.. Dia teringat sesuatu..
"Arghh, walau macam mana yang terjadi pun.. Aku terpaksa ke sana semula.. "Kata beora, dia menyakinkan dirinya.
•••☆•••
Hwang soo tiba di hadapan kawasan perumahan, dari luar pagar.. Dia ternampak figura adik perempuannya yang duduk berlutut sambil memeluk tubuhnya, tapi sedikit mengejutkan dia apabila wajah adiknya mempunyai kesan lebam.. Pantas dia berlari menuju ke arah adiknya..
Dia berlutut dihadapan adiknya, terpapar lah wajah kerisauan. "Hana? Kenapa ni? Kau bergaduh lagi ke? "Tanya hwang soo bertubi-tubi.. Adik perempuan nya yang bernama hana hanya mengabaikan sahaja persoalan yang ditanya oleh unnienya.
"Hwang hana, unnie cakap dekat kau ni? Kau okey tak ni? Bibir kau ni luka.. Jom unnie tolong rawatkan "
Hana memandang wajah unnienya kosong. "Jangan sibuk lah.. Aku tak suka orang kisah pasal aku.. "Hana mencapai beg sekolahnya lalu dia terus menolak badan hwang soo sehingga menyebabkan hwang soo terjatuh ke tanah.
Dia terus menapak pergi dari situ, tanpa sedikit pun rasa serba salah.
Hwang soo mengerang kesakitan, ditapak tangannya tiba-tiba terasa pedih..
"Aku cuma nak tolong kau je "hwang soo merenung tapak tangannya yang terdapat kesan luka kecil.. Nasib tidak teruk.
•••☆•••
Tanpa mengetuk pintu pejabat, terus beora main terjah masuk ke dalam pejabat san..
San yang leka merenung ke luar bangunan, dia tersedar kehadiran beora secara mengejutkan itu.
Dahinya dikerut. "Hey, asal datang sini? Bukan kata tak nak kerja ke? "Tanya san.
"Aku tarik balik kata-kata aku.. "Kata beora, dia menatap wajah san kosong.
"Asal? Hari tu kemain kata tak nak kerjalah, sebab ceo dia penipu lah, tu lah, ini lah "membebel san, dia mengejek kata-kata beora sebelum ini.
"Ala, i'm so sorry.. Masa tu aku tak terfikir langsung dengan keadaan aku sekarang.. Jadi aku nak kerja, kali ni aku tak bergurau.. Serius "kata beora dengan wajah bersimpati supaya san memaafkan dia..
"Alright, disebabkan aku suka kau.. Aku terima kau bekerja disini "kata san, terus beora tersenyum lebar.
"Tapi...aku ada satu syarat "kata san tiba-tiba,membuatkan senyum beora terus pudar. Baru nak ber happy
"Syarat? Wajib ada syarat ke? "Tanya beora, dia mengulingkan anak matanya.
"Yup, disebabkan kau special dekat sini "
"Special? Apa-apa jelah san "kata beora, meluat dengan perangai san ni.
"Aku nak kau sentiasa berada disisi aku.. "Ucap san penuh keyakinan.. Dan..