Terdapat 6 orang lelaki sedang berkumpul di ruangan makan sebuah rumah banglo. Tiba² seorang lelaki yang berbadan tegap memulakan bicaranya,
"Aku rase, kiteorang dah jumpe dia"
"Ha korang dah jumpe dia?, Sape?" Tanya seorang lelaki yang berkulit hitam manis.
"Ishh, bengap la kau ni Iz, jumpe ketua baru kite la." lelaki yang berada disebelah Iz mengetuk kepala Iz dengan sederhana.
" ishh sorry la, tu pon nk mrh ke kau ni megat ? Sakit tau!" Iz mengosok-gosokkan kepalanya yang sakit itu.
"Dah² jangan nak bergaduh!" Kata salah seorang lelaki yang paling tua di situ.
"Jadi bile kite nak jemput dia datang sini?" Tanya seorang lelaki yang paling muda diantara ke-6² mereka.
"Tak lama lagi...."
#2Bulan Selepas itu
"Sya², skang aku nak keluar lunch.." Belum sempat Zaquan menghabiskan ayatnya Riyana menyampuk "lunch? Tapi skang belum waktu lunch la awak, lagipon awak ade meeting sekejap lagi dengan syarikat 'tut-tut' pasal bekalan elektrik untuk projek pembinaan pusat membeli-belah tu" Zaquan melangkah dekat dengan meja kerja Riyana, ditundukkan mukanya, sikunya diletakkan diatas meja gadis itu, kemudian mendekatkan mukanya .. Riyana tidak menjauh, sebaliknya hanya terpukau melihat Zaquan dari jarak dekat, dan itu bukan kali pertama dia dan Zaquan berada dekat sedemikian rupa! .
Otak Riyana kosong, tidak memikirkan apa², dia hanya menatap muka jejaka dihadapnya itu, belum sempat dia dibuai dalam hayalannya, Zaquan mendekatkan mukanya ke muka Riyana, jantung Riyana laju berdegup, dia memejamkan matanya , dalam fikirannya 'dia ni dah gile ke? Dia nak cium aku? No no no!!' Jerit hati kecil Riyana, "Aku cakap batalkan aje faham? " Riyana dapat menghidu wangian Zaquan , sungguh wangi, dia lalu membuka matanya , ternyata Zaquan membisik ditelinganya, sungguh rapat sekali , Zaquan yang dapat merasakan debaran gadis itu, kemudiannya tergelak kecil, lalu ingin berlalu pergi.
Tiba² 'krurrrrk....' Perut Riyana berbunyi, Zaquan memberhentikan langkahnya, dia berpaling kearah Riyana , ''Kau lapar ke? dah jom'' Ajak Zaquan, meskipon nada suaranya sama tegas bercampur ego seperti sebelum-sebelum ini, namun bagi Riyana , dia selesa dengan suara lelaki itu, dia mengemas meja kerjanya lalu terus mengikuti Zaquan , yang sudah jalan mengdahuluinya ke hadapan.
#Sesampai Di Restoran
"Ha kau nak makan ape?" Tanya zaquan sebaik sahaja mereka sampai ditempat duduk mereka.
"Hrumm, saye ingat awak pergi warung biase je .. Ni restoran mewah macam ni, saye tak biaselah awak "
"Tak biasalah kene biasakan, ha cakap je kau nak makan ape, aku belanja"
"Ish tak apa la awak..."
Zaquan merenung tepat kedalam mata Riyana. Riyana menundukkan mukanya.
"Ha so?" Tanya Zaquan lagi semasa pelayan on the way kearah mereka .
"Saya tak tahu la, awak jela oderkan"
YOU ARE READING
BISIKAN SUARA MISTERI ✔
Misterio / SuspensoMULA DITERBITKAN PADA 28 / 03 / 2020 . BAB 18/2? RELEASED . TOP TEN TOP 1 dalam #seramsejuk TOP 2 dalam #bayangan TOP 3 dalam #malam TOP 4 dalam #gelap TOP 5 dalam #group TOP 7 dalam #kongsigelap Kisah Ini Bermula Apabila ADREAN ZAQUAN Iaitu Wata...