Heyyy jeslyn!!!!! bangun ,,kau tak kerja ke-Jerit mak tiri aku dari dapur..
Okay-Okay!!!-Jawab aku.Aku bangun dari katil aku terus menuju ke bilik mandi..
Aku bersiap-siap untuk pergi kerja..walaupun umur aku baru 17 tahun tapi hidupku tak seperti remaja lain..Aku dipaksa berdikari cari duit sendiri,bayar yuran sendiri semua nya aku sendiri yang tanggung semenjak ibu bapa aku meninggal.*DICAFE*
"Hai jai-Aku menyapa kawan sekerja aku merangkap sebagai kawan baik aku.
"Hai bro-balas Jai.Aku macam biasa buat rutin aku bila sampai di tempat kerja aku,walaupun kerja aku hanya biasa-biasa sahaja tapi cukup la buat aku menampuang kehidupan aku.
Tengah leka aku membuat kerja aku si jai menolak nolak lengan aku."Wei kau kenapa ha?-Tanya aku dengan nada benggang.
"Tu ha..cuba kau tengok-Balas jai sambil menuding seorang wanita yang duduk di hujung cafe."Ha kenapa dengan perempuan tu,kau nak usha ke?-jawab aku sambil lewa x memandang dengan teliti.
Dengan tak sewenang nya si jai menumbuk bahu aku.
"Woi kau ni agak-agak lah,kau tau kan aku ni macam mane,tu ha aku nak jodohkan kau dengan dia-Balas jai sambil senyum-senyum."Ahaha mana la tahu kau dah tukar selera kan..eh takde masa aku nak bercinta-cinta ni-Balas aku..
"lyn kau pergi serve jap customer kat hujung tu-Bos aku.
"Ahaha ambek kau..-SI JAI ketawakan aku..
Tanpa banyak songgeh aku terus pergi mendekati perempuan tadi."Hai ms,order?-Aku bersuara dan senyum semanis yang mungkin.
"Coffee latte satu-Balas perempuan yang duduk di depan aku.
"Orait,ada apa-apa lagi ms?-Tanya aku lagi.
"Mm tu je -Balas dia.
"Okay-balas aku dan berlalu pergi dari situ.'Mak ai belagak nya perempuan tu'Monolog aku sendiri..
Sesudah jai siapkan coffee latte ,aku terus menghantar order perempuan tadi.Ntah kenapa mana datang angin berlalu coffee tu tumpah malang nya terkena seluar perempuan tu."Alamakk..Sorry sorry ms saya tak sengaja..-aku bersuara dan cuba lapkan coffee yang tertumpah di seluar dia.
"Ishh awak ni reti buat kerja tak?! Habis kotor seluar ni..Lain kali buat kerja elok-elok!-Perempuan tadi bersuara dan memandang aku dengan wajah marah dia..Tapi ehehe cute pulak .Tiba-tiba dia tolak aku ,fuhh nasib tak tergolek sempat aku pegang meja.Aku datang angin terus aku tak dapat control marah aku.
"Woi..kan aku dah bagi tahu aku tak sengaja ,ni main tolak-tolak apasal!!-Aku nada marah.
Belum sempat perempuan tu nak balas,si Jai hero datang menyelamatkan keadaan..Omg ms sorry, kawan saya salah.Saya minta maaf miss tak perlu bayar yang ms dah order.Tanpa banyak kata perempuan tu berlalu pergi sambil memandang tajam tepat ke mata aku.
"Ish kau ni ,kau okay tak ni..kalau tak ok kau balik..aku cover kau-Jai membebel sambil mengemas .
"Kau ni Jai..kalau aku balik pun buat apa,kau tau kan mak tiri aku tu macam mana-Balas aku.
"Hmm okay la,malam nanti kau teman aku eh..kita lepak-Balas jai.
""Eee kau ni..kau tak ingat ke..Esok aku dah masuk kelas lah-Balas aku nada geram.
"Oh ya ya..ehehe okay lah..Rajin-rajin tau belajar.Haaa jangan buat hal pulak kau ni..Aku malas nak jadi hero kat pejabat sekolah kau tu-Balas jai ,dia tahu aku memang punca bergaduhan dekat sekolah dan dia jugalah selalu jadi penyelamat aku..
Jam berlalu dengan cepat,akhirnya masa kerja aku dah habiss..Aku berjalan menuju ke rumah aku sendiri.Tapi dah macam penumpang di rumah aku sendiri.
sampai sahaja di rumah aku masuk ke dalam rumah .Ikutkan hati nak rehatkan badan aku ni tapi jeritan terdengar di dapur.
"Ha kau,jangan nak sedap-sedap masuk rumah macam tu je..Mana duit? duit sewa rumah-Mak tiri aku macam mak rika bawang putih tu..Tapi aku tak lembab macam bawang putih la..aku ni boleh dikatakan sado haa..cuba aku ni hormat mak tiri aku ni sebab dah jaga aku dari aku kecil lagi.
Aku pun akur macam biasa bagi la rm200 kat dia.Lepas tu aku malas nak dengar bebel dia.aku terus tinggalkan dia sorang-sorang sambil cek duit tu palsu ke tak.
Macam biasa aku mandi dan terus tidur .
YOU ARE READING
HANCUR
RomanceSeorang pelajar bernama jeslyn yang struggle dengan kehidupannya.Kehidupan tak seindah seperti pelajar lain.Disebabkan kehidupan dia yang agak susah..Dia jadikan diri dia tabah dan seorang yang agak nakal di sekolah. Datang nya seorang wanita dalam...