Part 6

758 29 0
                                    

Keesokkan harinya..

CLARA POV.

Pelajar aku masuk ke kelas macam biasa,tapi bayang-bayang Jess sampai sekarang takde..

"Mira ,awak tahu mane jess?-Tanya aku kepada mira.
"Ms saya tak tahu,pagi tadi saya cuba kol banyak kali dia tak jawab-Balas mira dengan raut wajah risau.
"Okay takpe*senyum aku.

Okay guys,saya nak korang sambung balik kerja semalam.Dan hantar harini ok.

Aku duduk di meja macam biasa.
Apa aku rasa macam tak sedap hati eh,aku tak sepatutnya tampar jess,Jess marah dekat aku ke sampai tak masuk kelas aku*Monolog aku sendiri.

JESLYN POV

Aku hanya terbaring di katil aku,tak larat badan aku nak angkat sebabkan mak tiri aku semalam pukul aku macam nak gila.

Hey budak!!!kau pergi mana ha sehari-hari ni.Cikgu kau bagi tahu aku semalam kau skip kelas yang lain.-Bentak mak tiri aku.

Cikgu mane yang kol mak ni,mungkin orang lain nak kenakan lyn.-Balas aku nada takut.

Ms Johnson,dia bagi tahu aku dia nampak kau kat cafe..Kau memang tak habis bagi malu kat aku ke budak?!!!-Balas mak tiri aku,terus dia mengamuk belum sempat aku balas.Dia terus pukul aku tanpa henti,dia tolak aku,hentak kepala aku sampai aku tak sedarkan diri.Pukul 2pagi aku sedar aku masih terbaring lantai ruang tamu.

Ni semua gara-gara perempuan tak guna tu.Tapi mungkin salah aku juga sebab aku ponteng kelas.Dia ada hak bagi tahu dekat mak tiri aku.
Aku hanya baring memandang siling bilik aku.
'Sampai bila la aku kena macam ni,mungkin sampai aku mati kot baru orang yang benci aku puas hati-*Monolog aku..

Tanpa sedar aku terlelap lagi,tak sampai setengah jam.Aku terkejut sebab air hempap di muka aku.

"makkk!! kenapa ni -Tanya aku terus aku bangun.
"Kau sedap-sedap baring sini,kau nak bagi malu aku ke?!Pergi sekolah sekarang-Bentak mak tiri aku.

Aku malas nak jawab nanti kena libas dengan tangan dia,aku pergi ke bilik mandi dan bersiap-siap.
'takkan aku nak pergi sekolah dengan kesan lebam kat muka aku ni,nanti orang pandang rendah dekat aku haishh...*monolog aku depan cermin..

Aku cuba letak bedak dekat kesan lebam,'okla tak nampak sangat*monolog aku lagi.
Aku keluar dari rumah dan menuju ke sekolah.

Tokktokk!!!
Ms clara buka pintu,
"sorry ms,saya lambat-Jawab aku sambil menunduk wajah.
"Stay lepas kelas,masuk-Balas ms Clara.

Aku berjalan menuju ke meja aku sendiri,Aku buat kerja aku macam biasa.Sepanjang dalam kelas aku hanya menunduk wajah,sebab aku taknak orang perasan dengan lebam dekat muka aku walaupun aku dah pakai bedak tapi nampak lagi.

"Okay kelas...Hantar hasil kerja awak sekarang-Ms clara bersuara.

Semua pelajar hantar hasil kerja dan meluru keluar dari kelas,hanya aku sahaja masih duduk dalam kelas.

"Awak jess..sini-Arah ms clara.

"Sorry ms,saya tak sempat habiskan lukisan ni-Aku hulurkan kertas lukisan aku.

"Bagi saya sebab kenapa awak lambat masuk harini-ms clara tanya sambil memandang aku.

"Saya lewat bangun ,maaf-Balas aku.

"Tu je alasan awak? tak munasabah,Kalau awak taknak belajar bagi tahu je.Tak payah sekolah ,banyak lagi orang lain nak masuk sekolah ni! Lepas habis kelas awak,saya nak awak stay dekat kelas saya- Ujar ms clara .

"okay-balas aku,walaupun aku marah dengan kata-kata dia,tapi aku taknak cari masalah.So aku akur dan keluar dari bilik dia.

CLARA POV.

tokktokkk!!!
"Masukk...-jawab aku.

Jess masuk berjalan menuju ke meja nya,dia hanya diam dan duduk.

"Saya nak awak cuci ni-Aku ambil kain yang kotor disebabkan kelas aku tadi dengan budak junior.

Jess hanya diam dan mengambil kain yang kotor tadi dan cuci di singki dalam kelas aku.Aku hanya memerhati jess dari belakang.
Kenapa budak ni baik sangat hari ni eh.*Monolog aku.

"Okay dah siap-Jess bagi tahu.
"Okay sekarang awak bagi markah kertas ni-Arah aku,aku sengaja nak sakitkan hati Jess.

Jess duduk buat kerja nya sendiri dan tiba-tiba ada panggilan masuk dari hp Jess.
Jess menjawab panggilan tadi,sempat juga aku mendengar kata-kata jess walaupun dia kecilkan suara.

"ye mak,lyn tak boleh balik sekarang,lyn masih ada kelas ,ye ye..nanti lyn belikkan..ye tak lama nanti lyn balik" .

Itu yang aku dengarkan.

"Ms,boleh saya balik awal?sebab ada hal urgent-jess bersuara.

"No awak kena stay sampai jam 4 dengan saya,disebabkan awak lambat harini-Jawab aku.

Jess hanya menunduk dengan raut wajah sedih.Aku cuba nak baca apa yang ada dalam kepala jess.Tapi jess ni lain,tak macam perempuan lain yang aku kenal.Dia pelik suka cari pasal dengan aku,kadang-kadang diam,suka melawan.Walaupun aku tak suka dan benci dengan perangai nya.Kadang-kadang aku rasa bosan kalau tak gaduh dengan dia ,rasa sunyi dan rasa rindu dengan suara dia.
'waittt what!!!eee no way..aku ada hati dekat student aku sendiri*Monolog aku sendiri dalam hati.'Tapi dia cantik,pandai..Aku suka tengok mata dia ,bibirnya wajah nya..Semua sempurna semua cantik*Monolog aku lagi.

'ishh dah..gila kau ni clara*tersedar dari dunia kedua aku.

Tanpa sedar jam dah menunjuk jam 4petang.Jess keluar cepat dari bilik aku,aku hanya tersenyum sebab aku dapat lama-lama dengan dia..

'Dah kenapa dengan aku ni.. sedarrr clara..dia student kau..dan kau benci dia okayyy*Monolog aku sendiri dalam bilik kelas aku.

Dalam perjalanan aku balik dari rumah,aku ternampak jess berjalan kaki pergi ke sebuah kedai.Aku hanya lalu buat tak tahu..

Tiba-tiba hujan lebat dalam perjalanan aku sampai di rumah.
'Jess balik macam mane eh,hujan lebat ni..kalau dia sakit macam mane..-Monolog aku dalam kereta.

Aku hidupkan engin dan gerakkan kereta aku menuju ke tempat dimana aku nampak jess tadi.
Dalam beberapa minit aku sampai tapi tak nampak jess.
'Haish mana la budak ni,dah lah hujan lebat .Aku bawa slow kenderaan aku untuk mencari jess tapi tak jumpa-jumpa..Aku ambil keputusan terus balik sebab dah sejam aku cari dia.

#hello pembaca sha tersayang..korang rasa clara tu suka jess x? ke cuma ambil berat sebagai cikgu dan pelajar..

Komen😉

HANCURWhere stories live. Discover now