JESLYN POV.
aku baca note dari leslly..
hai jeslyn,petang ni you free? kalau free boleh teman i dekat cafe emoji😘.
Aku hanya baca dan simpan note tu dalam poket,aku perasan clara dari tadi perhatikan aku.Dan wajahnya berubah bila aku simpan note tadi.Dari wajah ceria bertukar jadi anak singa.'Habis lah aku ni,memang kena ni*monolog aku.
"Okay,harini saya taknak banyak cakap,saya nak kamu semua buat tajuk yang saya bagi ni.Dan saya taknak ada bunyi bising-Clara bersuara dan memandang tajam ke arah aku.
'rasa seram pulak pandangan dia harini*monolog aku.
semua pelajar lain tengah buat kerja masing-masing,Aku tanpa sengaja tergelak dengan lukisan mira yang tunjuk dekat aku."Jess,boleh tak awak jangan buat hal satu hari je,stay lepas kelas- Nada marah clara bersuara.
"Opsss-Mira tutup mulut sambil senyum-senyum..
'haishhh mira punya pasal lah ni..kann aku yang kena*Monolog aku.
Masa berlalu dengan cepat,semua pelajar keluar dari bilik clara.
"Hai clara,yang tadi i minta maaf-Aku bersuara.
"panggil saya ms-Ujar clara,tak pandang muka aku."okay ms-aku hanya ia kan.
clara hulurkan tangan macam meminta sesuatu.Tapi aku keliru dia nak apa."Ms nak ape?-tanya aku .
"Note tadi,yang awak simpan-Clara.'ohhh no,aku lupa koyakkan..tapi kenapa dia nak tengok*monolog aku.
"Jess jangan sampai saya sendiri yang ambil-Clara bersuara lagi.
Aku keluarkan note tadi dari poket aku,dan letak note di tangan clara.
Clara baca note tu dan dia buang note tu ke dalam bakul sampah.
"awak kena stay petang ni,denda sebab awak buat bising tadi-Arah clara.
"whattt???! takkan la sebab tadi..ms nakk-Belum sempat aku habiskan kata-kata aku,clara dah potong."No excuse,sekarang awak boleh keluar-Arah clara lagi.
Ishhh ,,,aku pun keluar dari bilik.
Aku cuba mencari leslly .
"Hey leslly..waitt!!-aku memanggil dia.
"Eh haii-balas leslly.
"Oh ya,petang ni,i busy sorry tak dapat temankan u.. Sorryy-Aku memberi tahu.
"oh,okay takpe..maybe next time-balas leslly raut wajah macam kecewa.
"yeah maybe next time,bye -Balas aku sambil kenyit mata.
Leslly hanya senyum malu.CLARA POV.
Berani budak tu ajak jess keluar dating*monolog aku.
Tokktokkk dari pintu.
Masuk-jawab aku..
Jess masuk kedalam kelas aku dan duduk di depan meja aku.Dan dia pandang muka aku."Yess my lovely ms clara,harini i perlu buat ape?-tanya jess masih lagi pandang aku.
"Ehhem hemm..Takde pape,u duduk sampai i balik-Balas aku nada serius.
"What?? duduk je takde buat ape-ape..Bosan-Jess merungut,Yeah jess ni jenis tak boleh duduk tak buat apa-apa..Tak boleh nak duduk diam-diam."kalau bosan,tengok muka i,bosan juga ke?-aku saja kacau jess.
"tak bosan kalau i duduk sebelah u-Balas jess..Jess ambil kerusi dan duduk di sebelah aku.Waitt aku tak sempat cakap apa-apa lagi dia dah duduk sebelah.
"okay,buat la kerja u..i tengok-Jess bersuara dan tengok aku buat kerja.
Aku jadi tak tentu duduk,sebab makin rapat jess duduk disebelah aku,haish kenapa dia ni,sengaja nak uji aku ke*monolog aku.
Dalam 10minit .
JESLYN POV .
"ms..-Aku memanggil clara.
"hmm ye-Balas clara.Tiba-tiba datang nya ketidak warasan akal fikiran aku,aku cium pipi clara.
"what!!! u buat apa ni jess!- Respon tak baik dari clara.
'Shittt!! apa aku buat ni*monolog aku.
" err aaa aa sorry ms,saya tak sengaja-Balas aku dan menjauh diri dari clara.
"U keluar,u ingat i ni apa!!? Apa yang u buat salah....!-Balas clara wajah marah,tapi tak nak pandang muka aku.
"sorrr sorry ms,saya betul-betul tak sengaja-aku meminta maaf.
"Pergi....!!!-Bentak clara.
Tanpa banyak kata ,aku terus keluar dari bilik dia.
'Bodoh nye kau ni jess,yang kau pergi cium dia kenape???...Nampak nya clara straight dan anggap aku sebagai adik dia je kot*Monolog sendiri sambil berjalan menuju keluar dari sekolah.
Rasa kecewa ,patah hati sebab aku bertepuk sebelah tangan.Macam mana aku nak hadap dia dekat rumah lepas ni.Tak mungkin aku nak balik,sebab dia mesti jijik dengan aku.
Aku ambil keputusan stay rumah jai,aku berjalan menuju ke cafe.Jam 4 petang.
"Hello my brother-Aku menyapa jai.
"Heyyy my princess-Balas jai semyum lebar melihat aku.
"Jai ,malam ni aku stay rumah kau eh-Aku memberi tahu jai."Alolo,kes gaduh ke ni ..-Balas jai .
"Ishh tak lah,nanti aku story lah ..Aku stay rumah kau eh..-Balas aku..5.30petang.
Aku dan jai balik ke rumah nya.
"Wei kau kenape ni,asyik diam je dari tadi,kau tak macam ni sebelum ni-Jai bersuara.Aku tak mendengar apa yang jai bagi tahu,sebab aku tengah fikir macam mana aku nak hadap clara esok hari.
"Aku rasa ni bukan kawan aku ni ,memang kena sampok hantu ni..-Jai menepis lengan aku .Aku tersedar .
"Haa apee-Balas aku.
"kau lah,dari tadi aku tanya ..Buat derk je-Jai beritahu.
"Nanti malam la aku story kat kau,dah jum..lambat la kau jalan ni-Aku jalan dengan laju.Sampai je kat rumah jai,aku bagi tahu semua apa yang jadi dekat antara aku dengan Clara.
"Hmm jess..rilek laa,,takpe..banyak lagi perempuan lain kat luar tu,kalau kau risau tempat tinggal..Kau stay je dengan aku,okay jee-Respon Jai.
"Ye jaii,tapi aku dah lama suka dekat dia,kau tahu kan aku bukan nya mudah jatuh cinta kat sesiape,.yang tempat tinggal tu..Aku cari bilik sewa-Balas aku dan menunduk wajah.
"ye aku tahu tu,,tapi kau tak boleh macam ni..kau kena move on,kau kena buang perasaan tu..nanti kau yang sakit..Ish kau ni..stay dengan aku..Jangan degil boleh tak- Balas Jai.
Aku borak dengan jai sampai tak sedar jam...
-_-_-_-_-_-_-_-_-_
ORANGKETIGA POV.
Clara hanya duduk di rumah menunggu jess balik,tapi dah pukul 9malam jess belum balik lagi.Clara risau kalau jess tak nak stay dengan dia lagi.
ClARA POV.
'Alaa mane jess ni,tak balik lagi..dah lewat ni..Kalau jadi apa-apa kat dia macam mane,salah kau lah ni clara..Yang kau suruh dia pergi tadi*Aku menyalah dengan tindakkan aku tadi.
Aku cuba mendail no hp jess,tapi tak dapat masuk.Aku risau sangat sekarang ni,takut terjadi hal buruk terhadap jess.
*Next part😉*
YOU ARE READING
HANCUR
RomanceSeorang pelajar bernama jeslyn yang struggle dengan kehidupannya.Kehidupan tak seindah seperti pelajar lain.Disebabkan kehidupan dia yang agak susah..Dia jadikan diri dia tabah dan seorang yang agak nakal di sekolah. Datang nya seorang wanita dalam...