JESLYN POV.
"Hai morning...-Aku menyapa clara yang tengah siapkan sarapan pagi.
"Hai girl..-Balas clara sambil senyum.
"Oh ya ms,lepas ni i keluar sekejap-Aku hanya memberi tahu,bukan nak minta izin."Kawan mane satu?,lelaki ke perempuan-Clara tanya dengan raut wajah serius.
'Aikkk dia ni*monolog dalam hati.
"kawan lelaki,kawan sekerja i-Balas ringkas aku.
"Orait,nanti i hantar u dekat cafe-Balas clara sambil tuangkan coffee untuk aku.
"Heyy..takpe,i boleh jalan kaki,lagipun tak jauh sangat-Balas aku.
"Please jess,dengar cakap i-Demand Clara.Aku hanya diamkan diri'Dia ni dah kenapa ambil berat sangat,bukan main dekat kelas suka buli aku*monolog aku *.
Akur juga aku clara hantarkan aku ke cafe,dalam perjalanan aku bagi tahu kat clara.Yang aku dah jumpa bilik sewa,sebab rasa salah sangat kalau aku duduk serumah dengan stranger,Walaupun dia dah banyak bantu aku..Tapi dia well paksa aku duduk serumah dengan dia,yang dia dah report pasal mak tiri aku dengan pengetua.
So maksudnya,aku jadi hak jagaan dia lah..arrrrr!!!! no way.. 2tahun wei serumah dengan dia.Kenapa la dia ni nak sangat aku duduk serumah dengan dia.Aku dah 17tahun kot,dah boleh berdikari..Hmmm..Nak tak nak,terpaksa akur juga..
"Okay,sampai dah..Ingattt u stay dengan i okayhh-Clara bersuara ,lepas tu kenyit mata dengan aku.
Entah kenapa tiba-tiba aku pandai malu.Rasa panas dekat wajah aku,cepat-cepat aku keluar dari kereta.Clara hanya senyum dan berlalu pergi.
Weh kenapa dengan aku ni,omg jess..no wayyy*monolog aku*
"Woii kau kenapa kat luar tu,nak jadi ikan masin ke???!! -Jerit jai dari pintu cafe.
"alaaah mamat ni-aku berjalan menuju ke pintu cafe.Aku duduk di depan meja kaunter.
"Weh jai,aku ada benda nak bagi tahu kat kau-Aku bersuara.
"Ehmm ape?-Balas jai sambil memandang aku.
"Kau tahu tak,perempuan 3bulan yang lepas yang duduk hujung tu..yang aku tak sengaja tumpahkan air dia........************-Aku bagi tahu dengan jai semua dari A sampai Z."Wowww..serious lah kau ni??-Jai terkejut dengar cerita aku.
"Yeahhh,serious lah-Balas aku.
"aku dah cakap...dia jodoh kau,,see dari musuh sekarang jatuh cinta,,kau taknak dengar-Jai dengan bangga bagi tahu aku.
"Alahhhh banyak kau lah jodoh,aku tak pasti lagi apa yang aku rasa,lagipun mungkin dia anggap aku ni student dia ke,macam adik dia sendiri ke,haaa kang aku yang patah hati,,tak lah!!!!-Balas aku..Macam-macam je si jai ni.Jai hanya ketawakan aku..
"Kita tengok je nanti..Percayalah apa yang keluar dari bibir sexy aku ni-Balas jai sambil muncungkan mulut dia."Eee dah-dahh,aku keluar balik dulu..rasanya dah lama aku lepak ni-Balas aku.
"Dah rindu ke dengan buah hati?-Jai kacau lagi.
"Haaa tak payah kau jalan kaki,tu haaa kekasih kau jemput-Jai bagi tahu.Aku terus pandang belakang,'whattt ???'Aku terkejut.
"Hai jess,,Hai u too -Clara tegur jai..
Jai hanya senyum.
"Ms clara ,u buat ape kat sini-Tanya soalan bodoh pulak aku ni.
"eyyy,panggil i clara ok,jangan panggil ms,btw i nak minum sini laa,u tu taknak balik ke?-tanya clara sambil senyum..Mmm lain macam senyuman dia kali ni."Nak balik dah,,okay bye-Aku angkat dan berjalan laju keluar dari cafe..
"Heyy wait jess!!-Clara panggil dan mengejar aku.
"u nak balik mane?-Tanya clara sambil memandang aku.^Oh ya,clara ni tinggi sikit dari aku..
Clara 161 dan aku 158 .^"Rumah laa-jawab aku .
"yeah,tapi u balik dekat rumah i,so kita balik sama-sama..Dah jom-Clara pegang tangan aku dan menuju ke keretanya.Dalam perjalanan balik,aku hanya diam sahaja.Dan bermonolog sendiri dalam hati*Takkan aku nak stay rumah dia free je,makan minum tempat tidur aku,sape nak bayar yuran aku setiap bulan,kalau aku bagi tahu aku nak kerja..Rasanya dia ok tak ye..Haishhh.Tanpa sedar aku mengeluh..
"Aii mengeluh panjang,ada masalah ke?-Tanya clara.
"Takde masalah,cuma penat-Balas aku,aku hanya memandang luar.Tiba-tiba clara sentuh paha aku sambil gosok-gosok.
"okay lepas ni rehat ye,jangan kerja dan i nak u study betul-betul-Clara bersuara.Aku rasa tak selesa sebab yelah orang pegang paha kau
"Err err okay ..-Balas aku ,cuba cover ."Oh sorry sorry bukan maksud i..sorry i tak sengaja-Terus clara angkat tangan dari paha aku.
Aku hanya senyum ..
SUARA KETIGA.
Hubungan antara jess dan clara semakin rapat,kadang-kadang gaduh,kadang-kadang clara mengalah dengan sikap jess.Clara semakin sayang terhadap jess,sampai takut kalau mak tiri jess ambil jess dari dirinya.Tapi clara masih takut luahkan perasaannya,disebabkan dia tua dari jess..Yeah walaupun orang cakap angka bukan penghalang.Tapi clara takut cintanya ditolak dan jess menjauh darinya.
Btw ni detail Clara.
Clara johnson berumur 30tahun,dari keluarga yang cukup berada,Dan memiliki mata berwarna biru gelap,berkulit putih dan tinggi.Btw clara ni ada mix russia tau .Detail Jeslyn madlyn
berumur 17tahun dari keluarga yang berada juga dahulu,tapi akibat kehilangan kedua orang tuanya,mak tiri jess ambil kesemua harta jess,
Jess memiliki warna mata coklat ,dan rambut berwarna coklat original sejak lahir,berkulit putih.Okay kembali ke Clara.
ClARA POV.
Dah 2bulan jess tinggal serumah dengan aku,dan perasaan aku terhadap jess semakin menebal.Aku rasa tak mampu berdiam.Nak aku luah tapi takut dan malu.
Yelah aku ni tua,dia ni muda.
Kalau dia tolak aku macam mana,kalau dia benci aku macam mana*macam-macam soalan bermain dalam kepala aku*"Heyy clara...U okay?-tiba-tiba jess datang .
"oh heyy..i okay..kenapa macam tak okay ke?-aku tanya balik .
"Yeah,dari tadi i tengok u mengelamun -Balas Jess.."Haaaa u skodeng i ehh-Balas aku sambil aku memandang wajah jess,merah semacam muka dia.malu lah tu.
"Heyyy..mane ada..kebetulan lah i lalu tadi-Balas jess terus taknak pandang aku.Disebabkan aku kepenatan harini sebab banyak benda aku kena buat,aku masuk bilik dulu .
Jess tidur bilik dia sendiri dan aku tidur bilik sendiri .Keesokkan hari.
Macam biasa aku dan jess pergi ke sekolah sama-sama,dan banyak yang dah tahu..Yang jess tinggal bersama aku.Aku masuk ke bilik aku seperti biasa..sediakan apa yang patut untuk hari ni..
Semua pelajar aku dah masuk dalam kelas termasuk jess.Tiba-tiba ada seorang pelajar perempuan mendekati jess dan bagi jess note kecil.Jess hanya mengambil dan tengok isi note .Selepas jess tengok note tu dan masukkan kedalam poket seluarnya.
Whattt..Note ape tu,,jess simpan note tu,tak buang ???Muncul rasa cemburu .
.
Jangan lupa Vote😉
YOU ARE READING
HANCUR
RomanceSeorang pelajar bernama jeslyn yang struggle dengan kehidupannya.Kehidupan tak seindah seperti pelajar lain.Disebabkan kehidupan dia yang agak susah..Dia jadikan diri dia tabah dan seorang yang agak nakal di sekolah. Datang nya seorang wanita dalam...