CLARA POV.
Budak ni tak buat apa yang aku suruh..
"Awak kenapa tak buat apa yang saya bagi tahu-Tanya aku dekat Jess.
"Err sorry ms,saya terlelap sampai pagi-jawab Jess.
"Alasan apa yang awak bagi ni?tak masuk akal langsong-Balas aku,aku perasan muka Jess pucat.
"Lepas ni awak stay kejap lepas habis kelas ni,dah awak boleh duduk.-Arah aku.Aku macam biasa ajar mana yang patut.Tanpa sedar kelas aku tamat dengan cepat..Aku duduk tunggu semua student aku keluar dan hanya tinggal aku dan Jess.
"Jess sini jap-Aku bersuara.
Jess pun mendekati aku tanpa banyak bantahan.
"Nah assigment awak-aku hulurkan kertas kerja Jess."what!!!? Ms clara,,saya dah buat sungguh-sungguh kat assigment ni,saya dah buat terbaik kat asisgment ni,ms Clara bagi saya E? why???-Tanya jess dengan raut wajah kesal.
"Why?? The reason i give you E is..This!!!!-Aku hempas kertas lukisan yang jess tak buat.
"what?? sebab ni je ms clara bagi E?? youu... arhh !!!!Okay fine!!!-Marah Jess dan terus berlalu keluar dari bilik aku tanpa minta izin.Tapi kenapa dia tak lawan,biasa dia akan lawan apa yang aku cakap.Teruk sangat ke aku buat,rasa bersalah aku rasa..Tapi ego aku,aku abaikan sahaja.
JESLYN POV.
Aku berlari menuju ke tandas sambil menangis.Teruk sangat ke aku,kenapa malang hidup aku..Why!!!! arrrh!!! aku tumbuk dinding berkali-kali sampai berdarah tangan aku.Aku susah payah cari duit sebab aku nk habiskan study aku,sebab aku nak masuk kolej nak berjaya..Tapi dia senang-senang guna kuasa dia bagi aku E .Aku benci kau clara ,aku benci kau clara*Monolog aku berulang-ulang sampai aku penat.
Aku skip kelas aku yang lain sebab aku taknak orang lain tengok betapa lemahnya aku.Aku keluar senyap-senyap dari tandas dan terus keluar dari sekolah.
Aku berjalan menuju ke Cafe.
"Hey ..heyy ,kau ok?-tanya Jai.
"yess aku ok-Balas aku.
"Tangan kau,asal?? bagi tahu aku,siapa buat kat kau-Tanya jai lagi.Aku hanya diam dan bagi assigment aku kat Jai.
"Heyy babe.. kenapa result kau E,aku ada dengan kau buat ni kan.. kau dah buat betul-betul,kau dah buat research sampai tengah malam,waittttt..ni mesti clara yang bagi kau E kan.Sebab tak puas hati?-Tanya Jai dengan nada tak puas hati."Ya jaii..dia marah aku sebab aku tak buat yang dia suruh,aku tak sengaja jai..Aku terus balik dari sekolah ,kepala aku sakit sangat-sangat,aku fikir nak rehat sekejap.Tapi tak sedar dah pagi,so tu dia mengamuk..Jai kau tahu kan assigment ni tentukan aku masuk kolej ke tak..Kau tau kan aku usaha cari duit,tapi dia senang-senang je buat macam ni-Aku menangis ,aku peluk Jai..
"shhushh Takpe jess,,kau nak aku buat apa..Nak aku bagi dia masuk hospital? aku buat-Marah Jai.
"Takpe Jai..mungkin bukan nasib aku kot masuk kolej tu.Maybe nasib aku melekat dekat kau je kat cafe ni-Balas aku sambil senyum."Eee tak nak aku,heyyy jess.. takpe jess..aku boleh bayarkan yuran kolej tu..Nanti kau dah kerja bagus,kau bayar balik-Cadangan Jai dari dulu.
"Eh taknak..aku dah banyak susahkan kau dari dulu..Cukup sekarang aku nak usaha sendiri ok..btw thanks tau kau selalu dengan aku-Aku peluk jai lagi."Tu la sahabat,aku sentiasa ada untuk kau jess..dah dah.. aku buatkan latte paling sedap kat dunia ni..jap-Balas Jai terus ke mesin Buat latte. .
Sambil aku borak-borak dengan Jai..Ms Clara masuk ke cafe .Alamak kenapa awal sangat dia pergi sini..kantoi aku.
"hey jess..awak tak masuk kelas ke?-Tanya ms clara.
"Not your business- Balas aku,dan aku cuba lari dari situasi ni.Aku cuba melangkah laju dari situ,
Ms clara cepat-cepat kejar aku dan tarik tangan aku."Heyy i tanya u baik-baik,so please respon,heyy kenape tangan u ni?? -Ms clara bersuara sambil pegang tangan aku.
"Hey ms tak puas lagi ke sakitkan hati saya dan hancurkan impian saya..and now ms nak hancurkan lagi ketenangan saya?,tangan saye hak saye-Balas aku,sekarang aku memang betul- betul tak tahan dengan perangai dia ."Hey apa yang u cakap,tu masalah awak,bukan saya-Balas sinis ms clara.
"So now..lepaskan tangan saya..ms clara memang kejam dan tak berhati perut-balas aku nada marah..
Pappp!!!! ms clara tampar muka aku.
"Hey you!!!!!! -Bentak ms clara.
"Fuck you!!!-Balas aku dan berlalu pergi..Aku berjalan pergi ke kubur mak ayah aku..Dan aku duduk sambil..
"mum dad..kenapa tinggalkan lyn sorang-sorang..lyn tak larat..lyn tak kuat dah,lyn sakit sangat-sangat .Lyn nak ikut mum and dad..Please bawa lyn dady..-Aku menangis teresak-esakk..Aku duduk di sebelah kubur mak aku,aku pejamkan mata untuk berehat di sisi dia.Tanpa aku sedar aku terlelap disitu.
Kringgg📲📲
Aku terus menekan butang hijau tanpa melihat siapa yang menelefon aku.
yes siape ni?-tanya aku.
masih tiada jawapan,aku tengok di skrin hp unkown number???
Hello ???? .. siape niii-tanya aku lagi..tapi panggilan diputus oleh pemanggil..
Haish sape la kol aku ni ..Dah tak reti nak jawab balik*aku benggang* .
Mum dad ..Lyn balik dulu ye,Iloveyou..-Aku bercakap dan berlalu pergi.
.
.korang rasa siapa yang kol jeslyn eh???
YOU ARE READING
HANCUR
RomanceSeorang pelajar bernama jeslyn yang struggle dengan kehidupannya.Kehidupan tak seindah seperti pelajar lain.Disebabkan kehidupan dia yang agak susah..Dia jadikan diri dia tabah dan seorang yang agak nakal di sekolah. Datang nya seorang wanita dalam...