6 a.m
Alarm berbunyi.Arrrr dah pagi dah,dengan malas nya aku.Aku kuatkan diri aku untuk bangun pergi mandi.. Aku bersiap-siap untuk ke sekolah . Nasib baik jarak sekolah dari rumah aku tak jauh sangat boleh la aku jimatkan duit dengan jalan kaki.
Sesampai di perkarangan sekolah aku disapa oleh Bff aku..
Hey babeee!!!- Si mira menjerit..Sambil berlari terus memeluk aku.
Heyy miii...!!aku memeluk mira..Uishhhh jangan bising sangat panggil aku..Kang datang yang lain.Mia hanya gelak.
'First class kita subjek apa?-Aku tanya mira.
'Art sayangku .,kau tak tengok jadual aku bagi semalam ke?-Mira tanya.
'Ehee aku penat sangat so aku terus tidur-Balas aku.Kami berdua jalan menuju ke kelas art.Aku dan mira macam biasa akan duduk bahagian tengah-tengah di baris kedua.So kami berdua tak perlu la sangat hadap cikgu.Tapi kami berdua masih nak belajar.Tengah borak-borak datang la seorang permpuan dengan membawa fail-fail di tangannya..
'Psstt bukan ke mr kho yang ajar kita,mana pergi mr kho ..tak larat layan kita berdua ke?-Aku tanya mira sambil ketawa,kami berdua ketawa tak perdulikan cikgu di depan.
'Hello guys,pay attention!!!Nak borak sila keluar!!-Cikgu bersuara di depan.
'Okay-okay-aku dan mira jawab serentak.
Eh jap,bukan ke ni perempuan dekat cafe haritu*Aku bermonolog sendiri.Aku cuba perhatikan muka dia.Yes betul dia lah..Arr macam mana dia boleh jadi cikgu dengan perangai hangin tu..
Clara Pov.
'Okay saya taknak ada gangguan dalam kelas saya dan sesiapa yang tak minat dengan kelas saya boleh keluar-Gertak aku kepada pelajar.Yes aku kena tegas dan garang.
'Saya ms clara johnson,korang boleh panggil saya ms sahaja.-Aku bersuara lagi dan aku perasan ada sepasang mata yang memerhati aku dari tadi,aku cuba mencari siapa yang memerhati aku.
Ohh shhht budak cafe tu lagi,what!!jadi student aku?*Monolog sendiri.'Okay hari ni saya tak nak ajar dulu,saya nak awak semua perkenalkan diri masing-masing.Bermula dari sebelah kanan,silakan bagi tahu nama,tempat tinggal dan apa-apa sahaja.-Aku bersuara.
Aku duduk mendengar seorang demi seorang memperkenalkan diri sampai la turn budak cafe ni.
'Aku...-Budak cafe ni bersuara.
'apa aku-aku..saya taknak dengar bahasa kasar dalam kelas saya-Aku bersuara..Budak ni haish geram aku*monolog sendiri.'Saya jeslyn madlyn,17 tahun -Jawab ringkas budak cafe tu.
'Awak jes stay mana?-Entah buang tabiat apanya aku tanya.
'Rahsia-jawab budak cafe tu sambil senyum sinis dekat aku.Aku hanya diam,berani betul dia ni jawab aku macam tu.Dah habis semua pelajar perkenalkan diri masing-masing.Disebabkan aku takda mood harini.Aku hanya bagi pelajar aku buat kerja masing-masing tanpa ada bunyi bising.
Tengah aku melakar dekat buku lukisan aku,tiba-tiba ada pelajar ketawa kuat.Aku mengangkat wajah dan mencari siapa yang buat bising.Yes aku cuba ,budak cafe ni lagi buat hal.Dia ni memang suka buat hal ke?
'Jess! stay selepas kelas habis-Aku bersuara sambil pandang wajah dia.
Jelas raut wajahnya tak puas hati dengan aku.
.
.
Jeslyn PovShit!!Tu je aku kena stay kat sekolah.Cikgu ni memang akan menyusahkan aku sampai akhir tahun .
Akhirnya habis kelas aku untuk hari ni.Tapi aku baru teringat yang aku kena stay kat kelas ms clara.
Ar!!!! kenapa first day aku kena macam ni.. Why!!!! *aku bercakap sendiri.Aku nak tak nak kena pergi ke kelas ms clara.Sampai aku di hadapan pintu kelas ms clara.Tanpa aku mengetuk bilik nya,aku terus meluru masuk.
'Hey ms,apa yang boleh saya bantu?-tanya aku nada slumber.
'Hey jess,duduk dulu.-Arah ms clara.Aku duduk berhadapan ms clara.
"Mm cantik,sexy ada rupa..tapi sayang perangai mengalahkan mumy aku*aku monolog sendiri.'Jess!!! Jess!!-ms clara memanggil aku.
'Yess? sorry sory-Aku mengelamun rupanya .'Awak kena stay setiap hari dekat kelas saya ,masa habis kesemua kelas awak,selama seminggu.-Ms clara bersuara dengan slumber je bagi tahu.
'What!!! 1week stay in your class?? seriously???-tanya aku dengan nada agak tak puas hati,tapi memang tak puas hati.
'Why?? jess u tak suka? okay 2 weeks?deal??-Ms clara senyum sinis.
'Okay-okay ,stopp.. just 2 weeks-omaigod perempuan ni memang menyakitkan hati aku.Aku terpaksa diam kalau tak memang dia tambah lagi.Selesai je dia potpetpotpet..Aku terus keluar dari bilik dia dan balik ke rumah..
.
.SO HOW GUYS?? COMMENT AND VOTE😉.
YOU ARE READING
HANCUR
RomanceSeorang pelajar bernama jeslyn yang struggle dengan kehidupannya.Kehidupan tak seindah seperti pelajar lain.Disebabkan kehidupan dia yang agak susah..Dia jadikan diri dia tabah dan seorang yang agak nakal di sekolah. Datang nya seorang wanita dalam...