Part 11

816 23 0
                                    

CLARA POV.

Aku keluar mencari jess merata tempat,aku call mira.Mira bagi tahu dia tak dengan jess.Aku cuba call banyak kali no jai.Tapi voicemail dari tadi.

Baru aku teringat yang aku pernah pergi kerumah jai sekali.Aku cuba mengingati jalan ke rumah jai.Akhirnya aku sampai di depan rumah Jai.

Aku mengetuk pintu rumah jai,dan menunggu .
Dalam 5minit pintu dibuka.

"Eh hai clara?...-Jai bersuara.
"Jai..Jess dengan awak kan?-Tanya aku.

Jai ni tak pandai nak menipu sangat,jadi kalau dia menipu nampak la muka dia cemas.

"Takde clara,kenape?-Balas jai.
"Jai,saye tahu jess sini kan,please bagi aku jumpa dia-Rayu aku.

"Okay okay,tapi jangan bising ..sebab jess tengah tidur-Balas jai ,memberi ruang aku untuk masuk.

"Kalau saye stay sini boleh?teman jess..saye taknak ganggu jess tidur-Balas aku.

"Hmm okay boleh,tapi clara kalau awak tak suka dengan jess,biarkan dia sorang-sorang...-Balas jai.
"aku suka dia jai-Aku marah dengar jai pesan macam tu dekat aku.

Aku pergi ke bilik dimana jess tidur,aku buka pintu bilik dengan perlahan supaya jess tak terbangun dari tidur.Walaupun aku tahu jess ni tidur memang susah nak bangun.

Aku mendekati jess,dan baring di sebelah dia buat kali pertama.Jess tidur nyenyak..
'Tidur pun u tetap cantik jess,i minta maaf sebab halau u tadi,silap i-Aku berbisik.

Aku memeluk jess ,dan akhirnya aku terlelap juga..

Aku terbangun jam 5 pagi,aku cuba mengerakkan tubuh aku.Tapi tak dapat rupa-rupa nya jess memeluk aku.Aku hanya tersenyum dan baring sahaja..Aku biarkan keadaan ni sampai 30minit.

"hey... jess...-Aku berbisik di telinga jess.
"Bangun... balik jum kat rumah-Aku berbisik lagi.

Jess mengeliatkan tubuh dan membuka mata,wajah jess terkejut melihat aku yang berada di katil bersamanya.

"waittt,aku tengah mimpi ke ni-jess bersuara dan menggosok mata nya dan lihat aku lagi.

"Ishh takkan la dia sampai masuk dalam mimpi aku ni,aish clara..clara ...-Jess gosok mata dan cuba lelapkan mata

Aku hanya ketawa melihat reaksi jess.Dan aku mendekati nya dan mencium bibir nya sekilas.Jess hanya terkejut dan terdiam.

"Hey .. u tak mimpi jess,ni betul-betul i depan mata u ni..jom balik..nanti kita lewat -Aku bersuara lagi dan tersenyum.

Jess tak bersuara dan hanya mengikuti aku sahaja.Aku dan jess keluar dari rumah jai.

Dalam perjalanan balik..
"Wait,u macam mane boleh dekat bilik tadi-tanya jess.
"Well.. malam tadi i risau u tak balik,jadi i cuma agak-agak je yang u stay dengan jai-Balas aku ,aku memandang kedepan.
"Ohh....- Balas jess.

Sampai sahaja di rumah,aku dan jess bersiap-siap untuk ke sekolah.

JESLYN POV.

DISEKOLAH-

Aku berjalan menuju ke kelas pertama aku.Dan duduk di tempat yang sama.

"Weh jess-Tegur mira.
"haa ape mi-tanya aku
"petang ni,jom lepak rumah aku..Lama kau tak lepak dengan aku-Mira mengadu buat muka.
"Yela petang ni aku lepak rumah kau eh-Aku akur.

Clara masuk ke dalam kelas,harini dia lewat masuk.Aku perasan wajah clara lain harini.'Aww makeup harini,nampak lagi sexy harini*Monolog sendiri.

"Psstt jess,sexy nampak awek kau harini,malam tadi kau ade buat ape-ape ke-Mira bertanya sambil tersengeh-sengeh.

"Ish ape kau ni,jangan kuat sangat.Kang dia dengar haaa-Belum sempat aku habiskan kata-kata aku,clara bersuara.

"Morning guys..Okay harini saya nak bagi kuiz.Tapi kuiz ni saya bagi satu ayat,awak semua lukis dalam beberapa minit,kalau saya bagi ayat lagi awak semua mesti stop untuk lukisan pertama tadi dan lukis untuk ayat kedua yang saya sebutkan ok-Terang clara sambil senyum memandang aku.

Semua pelajar nampak semangat harini ada yang mengeluh.Clara mula bersuara untuk ayat yang pertama.
Cepat-cepat pelajar lain melakar berdasarkan ayat yang clara bagi tahu.

Aku buat apa yang aku bayang secepat mungkin,akhirnya aku cepat.Clara bersuara lagi untuk ayat kedua,sampai la tamat.

"Okay..awak semua boleh bagi hasil kerja awak dekat saya-Arah clara.

Aku tunggu semua pelajar hantar hasil mereka,dan aku berdiri dan berjalan menuju meja clara.
Aku meletakkan kertas aku dan clara senyum semacam godaan'Ih dia ni *monolog aku sendiri .

Kami semua duduk sementara clara semak hasil kami,Aku hanya memerhatinya.
Clara bangun dan bagi semula kertas tadi..
Aku terima kertas aku dan ada note kecik.

not bad😘 .Stay after class.

lepas aku baca note dari clara ,aku pandang clara dan yes clara pandang aku dari tadi.

'Ape sebenarnya clara nak,semalam bukan main marah ni bagi emogi kiss pulak.Ke saja-saja,Yess mungkin saja-saja'Oh ya pagi tadi dia kiss bibir aku..omaigodd!!!*bermonolog sendiri.

kelas tamat seperti biasa.

Aku berjalan menuju ke bilik clara
tokktokk-

Masuk-jawab clara.

"Hai jess,,petang ni u ade plan dengan mira ke?-Tanya clara.
"Yeahh,tapi mane ms clara tahu?-Tanya aku,pelik macam mane dia boleh tahu.

"Well.. i banyak cctv-Balas clara sambil senyum-senyum.
"takde lah,mira tadi minta izin dengan i..So i okay je-Balas clara lagi.

'Ih budak ni,tanya dia pulakk'monolog aku.

"Ha'ah ,mungkin lewat sikit i balik-Aku memberitahu.
"Okay..tapi jangan lewat sangat ,nanti i rindu u*suara kecil*-Balas clara.
"ape?? nanti ape tadi???-Tanya aku,pura-pura tak dengar.

'Dia cakap rindu..wow..*hati aku berbunga-bunga apa yang aku dengar tadi.

"Ha..takde pape,btw hati-hati tau..Kalau ada pape kol i okayh?-Clara pandang aku.
"Okay,jangan risau-Balas aku ,kenyit mata dekat dia dan berlalu keluar.

MIRA POV.

"Hai leslly,masuk la-Aku mempelawa leslly masuk rumah.
Beberapa minit kemudian..

toktokk,Babee!!!!! ade orang menjerit luar pintu.Aku buka pintu.

"Kau ni jess..shhhuh -Bengang aku dengan jess.

Aku dan jess di ruang tamu,leslly duduk di sofa.

"Hai jesslyn-Leslly tegur .
"Eh..haii-Balas jess.

"Kau ni kenapa tak bagi tahu aku yang leslly ada sini- Bisik jess.

"Rilek la,aku saja je cari kawan baru-Jawab aku.

Kami bertiga borak-borak kosong dan berkongsi kisah..

Tapi aku perasan yang leslly curi-curi pandang jess dan cuba duduk dekat jess,tapi jess menjauh.


*hi guyss,,Sorry kalau dari segi cerita membosankan..sha cuba terbaik untuk story ni😉

HANCURWhere stories live. Discover now