Part 14

1K 23 0
                                    


2HARI SELEPAS KEJADIAN JESS BERKASAR DENGAN LESLLY.

JESLYN POV.

TEXT DARI MIRA
-hey babe,,boleh u datang cafe tak sekarang,sebab ada benda i nak bagitahu u..urgent-

-okay-balas aku.

Aku rasa macam pelik dari text mira ni,sebab tak pernah cakap dengan aku i u .'Buang tabiat ke ape budak ni ,ee geli aku*monolog aku.

Lepas habis kelas ,aku menuju cafe yang mira nak jumpa.Sampai je kat cafe aku tak tengok kereta mira,aku rasa pelik tapi aku malas nak fikir banyak.Aku masuk kedalam cafe ,ada seorang lelaki menegur aku.

"u mesti jeslyn kan?-lelaki dihadapan aku.
"yeah..-jawab aku keliru.
"kawan u suruh u duduk di sana,nanti dia datang-Balas lelaki tadi.

Aku berjalan ke meja yang di tunjuk lelaki tadi dan tunggu mira.
lelaki tadi memberi aku air tapi aku tak order lagi.Disebabkan aku haus,aku terus minum air tadi dengan habis.

'pelik lah mira ni,suruh aku datang tapi dia lambat datang*monolog aku.

Tiba-tiba kepala aku rasa pening,dan tiba-tiba aku rasa pandangan aku kabur dan tak sedar.

Aku terbangun ,aku lihat di sekeliling aku.
'aku dekat mana ni,arhhhh sakitnyaa *kepala* waittt aku kat mana ni*aku mula cuak* 'ehh ,ni bukan ke bilik leslly.maku cuba berdiri dari kerusi dan cuba buka pintu..tapi dikunci dari luarr..

'waittt aku kena culik ke,ehhh tak mungkin..tadikan aku kat cafe dan mirrrra.. waittt tapi aku macam nampak leslly..Arhhh tak mungkin lahh aku kena *tiba-tiba pintu bilik terbuka dan seseorang masuk*.

"Hai baby,dah bangun??-suara leslly.
"waittt,leslly??? fuccc**** apa kau buat ni-Tanya aku ,cuba tenangkan diri.

"I bawa u sini la,stay dengan i..So...... u tak jauh dengan i jess- Balas leslly yang cuba mendekati aku.

"Stop leslly,apa yang kau buat ni salah..lepaskan aku-Aku cuba elak dari leslly.

"no way i nak lepaskan u jess-balas leslly sambil gelak.

"Kau gilaaa-aku tolak leslly.

"yes,,,aku gila dekat kau jess..Aku cintakan kau..kau tak nampak ke??-Balas leslly dan mendekati aku.

Aku menjauh diri dari nya,leslly datang mendekati aku dan peluk aku dengan sekuat tenaga dia.

Aku tak mengalah ,aku leraikan pelukkan leslly dan tolak sekuat-kuatnya.
Aku cuba lari menuju ke pintu,tiba-tiba kepala aku rasa sakit dan aku pengsan.Leslly pukul kepala aku dari belakang.

LESLLY POV.

'U ingat u boleh lari jess,kali ni i takkan lepaskan u..u milik i jess.
'u tak tahu betapa besarnya i sayang kat u jess..

Aku baringkan jess di tilam dan aku keluar menuju kedapur,masakkan sesuatu untuk jess..jess mesti lapar.

CLARA POV.

'Mane jess ni,kol tak angkat aku balik kat rumah pun dia tak ada.

Aku cuba kol mira,tapi tak angkat juga.Makin cuak aku ,lagi-lagi leslly ada.Aku cuba pergi kerumah mira..
Mira bukakan pintu dan hairan

"hey ms,ms buat ape dekat sini-tanya mira.
"Jess mane?-Tanya aku.
"Jess takde dengan saye ms...-Tanya mira lagi.,wajah hairan.

"Tak..tadi jess bagitahu yang awak ada text dia tadi..ajak dia keluar-Explain aku.

"waittt ms..hp saye hilang dekat sekolah,dan saye tak sent text ape-ape dekat jess harini- Mira bagi tahu,muka mira dah berubah.

"shhii*** so sape yang text jess,-Aku bersuara sambil berfikir.

"tak mungkinnn...Leslly...saye rasa ni kerja leslly..omaigoddd mira..Jess kena perangkap- Aku mula panikk..

"ms...rilekk..okay sekarang kita pergi rumah leslly sekarang..jommm-mira keluar.

Aku dan mira menuju ke rumh leslly..

Aku mengetuk pintu rumah leslly berkali-kali,mira pulak pergi ke belakang rumah.

"ms..ms.. pintu belakang terbuka,jom-Bisik mira.

aku hanya mengikuti mira menuju ke belakang.Aku dan mira masuk kedalam dapur dan melihat sekeliling..

"ms ,kita cek bilik leslly.-bisik mira lagi.

aku dan mira menuju ke atas rumah leslly dengan perlahan.

"Waitt mira..stop..-Arah aku.

Aku tak silap dengar apa yang aku dengar..aku dengar leslly bercakap dan sebut nama jess..

Aku buka pintu bilik dan aku tengok jess terbaring tak sedar diri di katil.

Aku tarik rambut leslly sekuat hati aku,dan tolak leslly sampai jatuh.
"mira awak tahan leslly,ikat diaa-arah aku dan aku baling tali yang aku jumpa di sebelah jess.

"Sayang...sayanggg...bangunn...-aku cuba sedarkan jess..
"pleasee... sedarrr.. sayanggg...-aku cuba gerakkan tubuh jess..

"awww*mengadu sakit*..clara???-Jess sedarr
"heyy honeyy,,omaigod honeyy-Aku menangis..
"Hey heyyy..baby.. im ok..- balas jess yang hendak bangun.

Aku bantu jess bangun..

"Mira kita bawa perempuan ni ke balai..-Aku bagitahu mira.
"Jangan risau ms,saye dah kol polis.Dan polis dalam perjalanan.
"Good-balas aku.

Aku bantu jess berjalan keluar dari rumah leslly .

Polis datang cepat dan bawa leslly ke dalam kereta.Tapi leslly tak puas hati lagi.

"U tunggu jess,i datang balikkk-jerit leslly dalam kereta polis.

"Ms,..perempuan tu betul-betul gila dengan jess..-mira bersuara.
"memang sakit mira,,harap-harap dia dalam penjara lama-lama-Aku bagitahu mira.

Jess hanya duduk diam,aku bawa jess ke hospital sebab nak cek bahagian kepala yang leslly pukul.

DIRUMAH.

JESLYN POV.

Aku baring di katil dan memandang clara mengemas baju.

"hey babyy...-aku memanggil clara.
"yess honey...-clara mendekati aku dan cium dahi aku.

"Thanks sebab datang selamatkan i-aku bersuara.
"mestila i akan selamatkan u sayang,maafkan i sebab i lambat datang.Disebabkan i lambat u sakit jess-Nada bersalah clara..

Aku pegang tangan clara dan mencium
"Hey baby..tak.. u datang cepat.. -Balas aku..Dan aku tarik tubuh clara untuk mendekati aku.

"Thanks and iloveyou baby-aku bisik clara dan cium bibirnya.
"iloveyoutoo honey,,forever...-balas clara dan cium bibir aku.

*Next partttttt😉*

HANCURWhere stories live. Discover now