Terlihat suatu susuk haiwan bergerak meyusuri celahan-celahan kotak kayu yang tersusun tinggi melangit. Susuk haiwan itu bersinar pabila kulit terkena cahaya lampu malap yang menyinari bilik suram itu.
Perlahan-lahan haiwan tersebut menaiki sebuah kerusi sebelum melilit badannya pada lengan kiri tuannya sambil berdesir.
Tuan kepada haiwan itu mengusap kepala haiwan kesayangannya itu yang merupakan seekor ular.Tetapi, ular itu bukan sebarangan ular. Ular itu adalah ular robotik ciptaan manusia misteri tersebut.
"jadi bila kita nak mula bertindak?" Tanya satu suara remaja lelaki dengan nada teruja. remaja itu sedang bersandar di meja di penjuru bilik itu. Susuk yang duduk diatas kerusi tadi tidak menjawab.
"sabar la sikit. Kita perlu tunggu masa yang sesuai. Tak boleh main terjah je mcm kau selalu buat," satu lagi suara lelaki muncul dari birai tingkap bilik itu. Tetapi kali ini suaranya kedengaran lebih matang.
"apa kau cakap?! Aku main terjah?! Bila masa hah?!" marah remaja tadi. Lelaki tadi hanya berdiam dan tersenyum sinis.
Susuk yang berada dia atas kerusi tadi mengakat tangannya lalu dua orang tadi terdiam. Dua lelaki tadi bergerak kearah susuk itu dan berdiri di hadapannya.
Susuk itu tersenyum jahat. Dua lelaki itu pandang antara mereka seperti faham makna senyuman itu.
"Hebi, macam mana? Dah boleh ke? Aku dah lama tak beraksi ni?" kata remaja tadi dengan senyum penuh makna terukir.
Suasana sunyi di dalam bilik itu sebelum susuk yang dipanggil Hebi tu berbunyi. "Nah ambil ni," Hebi mencampakkan satu botol kecil yang mengandungi serbuk-serbuk berkilat berwarna perak. "Pastikan kau ikut seperti yang dirancang. Jangan bertindak melulu," Hebi sambung.
Remaja tadi menganguk faham. "Dengar tu Kit. Jangan rosakkan rancangan kita," lelaki tadi perli. "ish aku tahulah apa yang aku buat! Sibuk je. Kau pun sama jelah Rai," marah remaja tadi atau Kit.
Rai senyum sinis.
Kit memanjat birai tingkap yang sebelum ini diduduki oleh Rai tadi lalu melompat keluar dari bangunan itu dan menuju ke tempat misinya.
Bandar Cyberaya.
YOU ARE READING
BISA
FanfictionKejadian Niki hampir memusnahkan Cyberperdana telah berlalu 5 tahun lepas. Kini semuanya telah berubah. Terutamanya Ali. Namun, kehadiran kumpulan misteri menganggu semula keamanan yang telah dibina. Kali ini nyawa Ali juga diancam mereka. Apa yang...