SEMBBILAN

464 84 120
                                    

Sambungan chap 7

Selepas plan yang dirancang aku sendiri gagal iaitu untuk halau si manusia ni keluar dari rumah aku.

Aku hanya duduk diatas sofa sambil menonton television dan lelaki itu pun berada diatas sofa duduk disebelah aku.

Saluran television yang menjadi pilihan aku sekarang ialah saluran NATIONAL GEOGRAPHIC.

Tambahan pula,semasa aku menekan saluran itu rancangan kegemaran aku sudah mula..

Sedang aku menikmati rancangan aku ditelevision secara tiba-tiba kedengaran seperti seseorang mengetuk pintu rumah dengan kuat.

TOK!!TOK!!TOK!!

Macam rasa pintu rumah aku nak hancur kau tahu tak.....

Disebabkan aku ni malas nak pergi bukak pintu jadi aku menge- maid-kan si yunho yang sedang rileks menonton tv.

K aku kejam kan (°~•~°) HAHAHAHAHAHAHA

"Yahh...yunho tolong tengok siapa kat luar tu?Kang ada yang kena tumbuk satgi pi ketokkk pintu kuat-kuat macam tu"arahku pada yunho dan dia bangun serta terus menuju ke pintu dan apabila dibuka pintunya....................










Terpaparlah wajah seseorang wanita yang aku sangat kenali.
Aku terus bangun dari sofa dan pergi ke arahnya.

"Ouh?Makcik Song Heh?!.....Makcik buat apa kat sini?"tanyaku pada seorang makcik dihadapan aku ni.

"Ni aku datang nak minta kamu bayar duit rumah sewa ni! Dah 6 bulan tertunggak ni!!" katanya sambil menjerit.Aku pulak cepat-cepat tutup telinga.Tapi tak sempat aku nak tutup telinga aku sendiri ada dua telapak tangan telah menutup telinga aku dahulu iaitu......







Yunho.....

Weyh ni bukan masanya kau nak buat scene yang sweet auuu!!

Haishh blushing aku dibuat.Terlupa sekejap aku dengan makcik Song heh ni.

"Makcik boleh tak cakap tu jangan menjerit? Boleh pekak saya tau..."kataku sambil mengalihkan tangan yunho yang menutup telinga aku.

"Dah jangan nak buang masa aku...mana duit sewa rumah mana mana??"katanya sambil menghulurkan tangan.Aku pula terus menggaru kepala sambil tersengih pada makcik tu.

"Hehe...makcik kalau saya bayar bulan depan boleh?"kataku pada makcik Song heh.

"AHH!TAKDENYA HAKU BAGI KAU BAYAR BULAN DEPAN...BAYAR SEKARANG JUGAK! KALAU TIDAK KAU KELUAR DARI RUMAH NI SEKARANG JUGAK!!!"jerit makcik Song heh yang dapat mengalahkan highnote maknae group Ateez iaitu Jongho.Terciduk aku dibuatnya.

"Baiklah makcik Song heh saya lagi rela keluar dari rumah sewa.... yang tak seberapa nampak macam rumah ni....dah lah pintu pun nak roboh..."kataku sambil mengatakan bahawa rumah yang aku sewa ni mempunyai banyak kekurangan HAHAHAHAHA....

Btw korang aku ni dah lah di suruh eomma aku cari rumah sewa....bila dah jumpa kena halau pulak....habis tu macam mana aku nak angkut barang aku tu.... dahlah kereta aku sendiri tak boleh guna huwaaaa.

"KURANG ASAM JAWA PUNYA BUDAK!! KAU PERGI KEMAS BARANG-BARANG SEKARANG JUGAK!!...AKU NAK KAU KELUAR DARI SINI TEPAT PUKUL 3 PETANG!!!"katanya. Aku pulak dah kelam kabut berlari kemas baju dalam bilik.Yunho? Aku tinggalkan sekejap dengan Makcik Song heh...HAHAHAHAHAHA

Selepas beberapa jam mengemas baju....aku pun angkutlah barang aku ke luar rumah untuk menunggu kawan aku datang sekejap lagi.

Ni pun sebab dia cakap eomma aku suruh kemas-kemas barang dan tak payah tinggal lagi dekat rumah sewa tu.Nasib eomma sayang Yun.... ingat dah lupa anak sendiri...

Sedang aku syok menunggu kawan aku...makcik Song heh itu memanggil aku.

"Hah yunsoo! Ni bila kamu sewa rumah dekat aku takdelah aku perasaan jantan ni....dia ni dari mana pulak? Boyfriend kamu ke? Memang korang tinggal berdua ke apa ni?"dengan selamba badaknya makcik Song heh bertanya pada Yunsoo berkenaan si Yunho.

"Amboiii makcik cantik bahasa....nama dia bukan jantan tau...nama dia Yunho....Y.U.N.H.O dan saya dengan dia takde apa-apa jadi jangan nak fitnah eh!"kataku pada makcik Song heh dan terus menarik tangan si Yunho yang berada disebelah makcik Song heh.

PON! PON! PON!


Kelihatan  sebuah kereta berhenti dihadapan rumah sewa itu dan pemandunya pun keluar.

Kelihatan  sebuah kereta berhenti dihadapan rumah sewa itu dan pemandunya pun keluar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ini rupa pemandunya Lee Minho namanya Ahaksss🌚kawan Han Yunsoo.

Lihat saja kawan aku telah sampai barang-barang terus aku sumbat kedalam kereta Minho.

"Semua barang dah masukkan dalam kereta ke? Ada yang tertinggal tak?"tanya Minho pada Yunsoo yang duduk di kerusi penumpang sebelahnya.

"Tak ada! Jom lah aku malas nak pandang muka makcik Song heh tu dah lah tua....suka main tiktok dengan si 'Hi Everything tu!"kataku pada Minho.

"Betul ke? Tu...Si galah tinggi tu kau punya boyfriend ann?? Takkan nak tinggalkan kan?"kata Minho pada aku sambil menunjuk pada Yunho yang sedang elok berdiri sebelah keretanya sambil matanya tepat memandang aku.

"Weyh asal orang suka menfitnah aku eh? Aku dah cakap yang Yunho tu bukan B.O.Y.F.R.I.E.N.D aku!!"jerit aku pada Minho dengan tiba-tiba ada satu suara menyampuk.

"Betul tu!"....







Gerangan suara yang menyampuk itu adalah Yunho yang tiba-tiba je berada di seat penumpang dalam kereta si Minho ni.

"Hah! Barulah boleh gerak....Btw nama aku Lee Minho kawan Si Yun otak biul ni....okay mari kita menuju ke destinasi yang sebenar!!"tiba-tiba sahaja Minho memperkenalkan dirinya pada yunho.

Aku pulak rasa macam nak cekik je anak Lee ni haih....
Boleh pulak dia labelkan aku Si Yun otak biul....😑
Menempah lubang kubur je....

Jadi aku terpaksalah bawak si Yunho ni sekali dengan aku. Kalau ditinggal kang merempat tepi jalan pulak....k joke HAHAHAHAHANAT.......




Chap seterusnya☻
Macam mana hambar ke? Maaflah...
Teruskan Vomment ya!!

Sayang awak semua muahhhhh😚❤❤

Tag sepecial❤
jonghochoi_byunbaekhyuniee04ChikurokoWOOYOUNGSMILE-SAVAGE_MINGIkimyoungjiee_24
Sanjookdimpleadasnow3xll_
iamzwacloudyvxiatxnyxhantwo-dae_dae05niakyeomnellatixpowerjongho

𝙺𝚞𝚌𝚒𝚗𝚐 𝙹𝚊𝚍𝚒𝚊𝚗~𝙹𝚎𝚘𝚗𝚐 𝚢𝚞𝚗𝚑𝚘✔Where stories live. Discover now