Mal pov:
Het feest duurde nog een kwartier. Ik had de hele tijd met Evie gepraat.
"Mal!" zei een bekende stem.
Ik draaide me om.
"Honey Lemon! U bent hier?!"
"Benjamin haalde me een uur geleden van het eiland. Ik moet je echt bedanken."
"Het spijt me. Maar ik stond op het punt om weg te gaan."
"Maakt niet uit. Dan ga ik Harry zo zoeken."
"Veel plezier ermee."
"Is er iets?"
"Ik heb Harry met een andere meid in zijn armen gezien dankzij een video en hij ontkent alles."
"Oh... Ehh..."
"U hoeft niks te zeggen hier over maar ik ga wel weg..."
"Oké..."
Jay en Carlos kwamen er ineens aan.
"Mal! Wacht even!" riep Carlos.
"Je kunt nog niet weg!" zei Jay.
Ik keek die twee niet begrijpend aan.
"En hoezo niet?"
"Omdat er iemand is die graag jouw aandacht wil."
"Wat?"
"Kijk naar het podium."
Dus dat deed ik.
Jane stond er met een lach op haar gezicht.
"Voor de grote finale, nog een lied."
Ze liep weg en Harry kwam te voorschijn.
"Wat is hij nou van plan..." mompelde ik.
Honey Lemon keek me kort aan.
*Is dat Harry?* zei ze zonder geluid en ik knikte.
Er klonk muziek en ik keek zuchtend naar Harry.
Hij keek me recht aan.
"There's no way to say that this song's about someone else. Every time you're not in my arm, I start to lose myself. Someone please pass me my shades. Don't let 'em see me down. You have taken my day so tonight I'm going out."
Ik keek weg.
Zo kende ik hem niet.
"Yeah I'm feeling like, there is no better place then right by your side. I had a little taste. And I'm always for yoy the party anywhere. 'Cause all the girls are looking fine. But you're the only one on my mind." zong hij verder.
Ik keek hem weer aan.
Meende hij dat alles nou echt?
Hij lachte kort.
"There's only me. There's only you. When you're gone I'll think of you."
Evie trok me mee naar voren en ik grinnikte.
"E, doe gewoon."
Maar toen we er stonden werd het iets persoonlijker en ik voelde tranen achter mijn ogen prikken toen Harry verder ging.
"All these places packed with people, bit your face is all I see. And the music's way to loud, but your voice won't let me be. So many pretty girls around. They're just dressing to impress. But the thought of you alone has got me smiling, I don't know what to say next. Yeah, I'm feeling like there is no better then right by your side. I had a little taste. And I'm always for you the party anywhere 'Cause all the girls are looking fine but you're the only one on my mind."
Ik deed mijn best om mijm tranen van blijdschap en verbazing binnen te houden en dat lukte deels.
Harry reikte een hand naar me uit.
Ik pakte die aan en hij trok me het podium op.
"There's only me. There's only you. When you're gone. I'll think of you."
En de muziek ging langzaam uit.
Ik keek Harry aan en kuste hem.
Hij sloeg zijn armen om me heen en de hele zaal begon te juichen.
"Je bent echt gestoord." fluisterde ik.
"Weet ik toch. Alles voor jou." zei hij zacht.We gingen het podium af.
Ik keek hem aan.
"Ik had je meteen moeten geloven."
"Het is oké. Ik begrijp het wel. Ik ben al lang blij dat het weer goed is."Harry pov:
"Ben je gek?" siste ik naar Jane.
"Kom op. Dit gaat werken."
"Best..."
Ze liep het podium op.
"Voor de grote finale, nog een lied."
Ze liep weg en ik liep het podium juist weer op.
Ik zag Mal ongeïnteresseerd kijken. Dat maakte me een beetje nerveus. Ik haalde diep adem en de muziek startte.
Ik keek Mal recht aan.
"There's no way to say that this song's about someone else. Every time you're not in my arm, I start to lose myself. Someone please pass me my shades. Don't let 'em see me down. You have taken my day so tonight I'm going out."
Ze keek weg.
Shit...
"Yeah I'm feeling like, there is no better place then right by your side. I had a little taste. And I'm always for yoy the party anywhere. 'Cause all the girls are looking fine. But you're the only one on my mind." zong hij verder.
Ze keek me gelukkig weer aan.
Ik lachte kort.
"There's only me. There's only you. When you're gone I'll think of you."
Evie trok haar mee naar voren en ze grinnikte.
"E, doe gewoon." hoorde ik haar zeggen.
Maar toen ze er stonden zag ik dat Mal tranen in haar ogen kreeg. Was dat nou goed of niet...?
"All these places packed with people, bit your face is all I see. And the music's way to loud, but your voice won't let me be. So many pretty girls around. They're just dressing to impress. But the thought of you alone has got me smiling, I don't know what to say next. Yeah, I'm feeling like there is no better then right by your side. I had a little taste. And I'm always for you the party anywhere 'Cause all the girls are looking fine but you're the only one on my mind."
Ze keek me half lachend aan en de tranen bleven met moeite bij haar binneb.
Ik reikte mijn hand naar haar uit.
Ze pakte die aan en ik trok haar het podium op.
"There's only me. There's only you. When you're gone. I'll think of you."
En de muziek ging langzaam uit.
Ze keek me aan en kuste me.
Ik sloeg mijn armen om haar heen en de hele zaal begon te juichen.
"Je bent echt gestoord." fluisterde ze.
"Weet ik toch. Alles voor jou." zei ik zacht.We gingen het podium af.
Ze keek me aan.
"Ik had je meteen moeten geloven."
"Het is oké. Ik begrijp het wel. Ik ben al lang blij dat het weer goed is."
Ze lachte.
"Maar ik heb nog een verrassing voor je."
"Huh?"
Ze wenkte een vrouw die ik niet kende die ook lachte.
"Hallo Harry." zei de vrouw.
Ik dacht snel na.
"Wacht. Mal, je -"
Ik maakte mijn zij niet af en keek de vrouw aan.
"Mam?" zei ik twijfelend.
Ze knikte.
"Ik heb je gemist." zei ze zacht.
"Maar hoe... Na vijftien jaar... Je..."
Ze sloeg haar armen om me heen en ik de mijne om haar.
"Ik miste jou ook..." zei ik zacht.
Ik liet mijn moeder los.
Mal lachte.
"Maar even serieus. Honey Lemon van Big Hero 6 is jouw moeder. Hoe cool is dat?!"
"Heel cool." grinnikte ik.
Mijn moeder lachte.
"Ja, Cj en Harriette zeiden dat je echt mazzel hebt dat ik hier in Auradon kwam. Aangezien Mal Benjamin had verteld over mij. Aangezien ik lid ben of was van Big Hero 6 hoorde ik niet op het eiland."
"Dus Cj en Harriette hebben jou maar kort gezien...?"
"Ja, maar Cj had er wel begrip voor. En Harriette interesseerde het weinig."
Ik wilde wat zeggen maar Ben's stem klonk door de microfoon en iedereen keek naar het podium.
"Hoi allemaal! Ik heb een kleine mededeling voor de finale van het feest begint. We hebben nu 5 VK's in Auradon en iemand die interrecht op het eiland zat. Zij kregen een kans. En vanaf morgen krijgen alle VK's dezelfde kans."
Mal greep mijn hand vast.
"Bedoelt hij...?"
"Ik denk het..."
Ben lachte.
"Morgen gaat de barrière neer!"
Iedereen juichte en Mal keek me ongelovig aan.
"De barrière gaat neer!"
"Eindelijk!"
Ben keek de zaal in.
"Even rustig! Want de barrière wordt verbroken door de enige VK die hier is, met magie."
Mal's mond viel open.
"No way..."
"Mal, verbreek jij morgen de barrière?" zei Ben lachend.
"Echt wel!" riep Mal duidelijk super blij.
Ik sloeg een arm om haar heen.
"Jij bent de gene die de vrijheid terug geeft aan de VK's. Je doel, het wordt gewoon waarheid."
"Ik weet het!"
Mijn moeder grinnikte.
"Goed bezig Mal."
Ineens keek Mal me geschrokken aan.
"Het plein! Volgensmij is mijn moeder nog steeds van steen!"
"Wacht wat?"
"Ik moet haar normaal maken."
"Wat als ze dan de boel over wil nemen?"
"Maar -"
"Mal, ik vertrouw je wel hoor. Maar is het wel verstandig?"
"Ik... ik weet het niet. Misschien moet ik het maar laten... Maar ze moet daar wel weg."
Ze liet me los en ging er vandoor.
"Ze is echt geweldig..." bazelde ik.
"Maar je had haar het lied verteld?"
Mijn moeder keek me grijnzend aan.
"Ja... Sorry..."
"Het geeft niet. Daardoor vond ik haar."
"Jij vond haar?"
"Ik herkende het lied."
"Ik heb het altijd onthouden."
"Ik ook. Dat was een van de weinige dingen die ik nog wist."
"Het was het enige wat ik wist."
JE LEEST
Distant love (Mal ♡ Harry fanfiction) {💯%} NEDERLANDS
FanfictionMal en Harry leven op het dwaaleiland. Mal moet van haar moeder meer bondgenoten krijgen en Harry moet van zijn vader zorgen dat hij een piraten crew gaat vormen. Op een dag botsen ze tegen elkaar op waneer ze onderweg zijn naar Evil High. Mal wo...