Part 1

508 10 5
                                    

"Hai Ary"sapa Fyra Melissa ceria. Lengan kekasihnya dipeluk erat. Tengku Aryan Emir tersenyum manis.

"Hai my red rose. Kelas dah habis?"soal Aryan. Fyra mengangguk.

"I hantar you balik nak? Maybe we can have some coffee"ajak Aryan. Fyra mengeleng. Melihat wajah Aryan yang sedikit muram mendengar penolakannya membuat dia tersengih.

"I kena balik awal sebab hari ni I ada dinner dengan family I. Sorry Ary"ujar Fyra. Aryan hanya mengangguk tanpa memandang wajah kekasihnya itu.

"Okay look. Esok kita dinner together"pujuk Fyra. Aryan tersenyum.

"Pandai pujuk I"kata Aryan sebelum hidung gadis itu dicuit.

"Yeah. See the leg la"gurau Fyra. Mereka ketawa.

"Okaylah I balik dulu. See you tomorrow Ary"ujar Fyra sebelum dia melangkah pergi. Tangan dilambai. Aryan tergelak. Kelibat Fyra yang semakin menghilang dipandang.

.........................

Aryan memberi salam sebelum melangkah masuk ke dalam rumah agam milik bapanya.

"Aryan.."panggil Tengku Adrina.
Aryan melangkah ke arah mamanya sebelum tangan ibunya disalam. Punggung dilabuhkan bertentangan dengan Tengku Adrina.

"Mama dah buat keputusan untuk kahwinkan Ar with my adopted daughter"ujar Tengku Adrina tegas. Dia ada seorang anak angkat yang diambil dari rumah anak yatim tetapi belum dikenalkan pada Aryan memandangkan gadis itu tinggal di kolejnya di Johor Bharu.

"By hook or by crook, you must married her. No matter what happen"sambung Tengku Adrina lagi tanpa sempat Aryan membantah.

"But ma.. Ar still belajar"bangkang Aryan.

"Apa masalahnya? Ar dah sem akhir. Dua minggu lagi dah last exam. Lepastu kahwin lah"bidas Tengku Adrina. Aryan mengeluh. Wajahnya diraup kasar.

"I just can't. Lagipun Ar nak belajar about company dulu after exam"

"No. Make sure you dinner kat rumah esok. Mama nak kenalkan kamu dengan bakal menantu mama"ujar Tengku Adrina sebelum dia berlalu ke atas. Malas mahu mendengar pelbagai alasan yang bakal dicipta anaknya.

Aryan terkelu. 'Married? How about Fyra?'soal hatinya.

........................

Aryan menghirup hot lattenya. Wajah pelik Fyra dipandang sepintas lalu.

"What's wrong with you? Tak nak cakap dengan I. You look weird"ujar Fyra.

"Imaginasi you je tu. I just fine"balas Aryan perlahan. Fyra mengeluh. Aryan menggenggam tangan Fyra sebelum diusapnya lembut.

"Trust me, my red rose. Believe me whatever happen in future"pujuk Aryan. Fyra hanya mampu mengangguk.

"So, how about our dinner?"tanya Fyra.

"I can't. Anak angkat mama I nak datang this night and mama I dah warning awal-awal untuk I dinner kat rumah. I'm very sorry, bella"kata Aryan. (bella-cantik)

"Sokay. I pergi dulu. Nak balik rest"ujar Fyra. Langkahnya diteruskan tanpa memandang ke arah Aryan. Aryan hanya mampu membiarkan. Dia tahu Fyra merajuk tetapi dia tidak tahu mahu terangkan masalahnya kepada Fyra macam mana. Dia tidak mahu kehilangan Fyra and dia juga tidak mahu menghampakan harapan mamanya. Fikirannya sangat kusut tika ini..

........................

Aryan melangkah masuk ke dalam rumahnya. Kelibat mamanya yang sedang menghidangkan makan malam bersama pembantu rumah mereka, Mak Jah dihiraukan. Langkahnya diatur menuju ke lif.

Tiga Cinta Milik TengkuWhere stories live. Discover now