Aqifa duduk di birai katil. Rambut disikat lembut. Fikirannya melayang jauh sebelum dia melepaskan keluhan berat.
"Tak baik tau mengeluh"tegur Tengku Adrina lembut. Punggung dilabuhkan di tepi bakal menantunya itu.
"Mama.. kenal Fyra?"tanya Aqifa. Tengku Adrina tersenyum.
"Fyra Melissa?"
Aqifa mengangguk. Wajah tenang Tengku Adrina dipandang.
"Cinta hati Aryan. Diorang couple almost dalam 3 years maybe?"
"So that's mean you know about it?"soal Aqifa pelik. Tengku Adrina mengangguk.
"Habistu kenapa mama still nak kahwinkan Ar dengan Qifa?"
"Sebab Qifa yang terbaik untuk Ar. Mama sukakan Fyra. Wanita elegan, cantik and dia juga baik, pemurah, penyayang. But semua yang berlaku ni atas permintaan Fyra sendiri"ujar Tengku Adrina.
"Maksud mama?"
"Fyra nak Qifa jaga Ar. Dia nak someone ada untuk Ar. Dia sakit Qifa. Dia menghidap kanser hati tahap dua. Dia takut dia tak dapat nak tengok Ar bahagia. Sebab tu Fyra sendiri nak mama kahwinkan kamu dengan Ar. Lagipun mama pun rasa kamu sesuai untuk Ar"terang Tengku Adrina. Bahu Aqifa diusap lembut. Aqifa terkejut. Air matanya mengalir di pipi.
"She loves him so much"kata Aqifa. Tengku Adrina mengangguk.
........................
Fyra tersenyum manis. Dia berpelukan dan bersalaman dengan Aqifa sebelum melabuhkan punggung di hadapan Aqifa.
"Ada apa you nak jumpa I?"soal Fyra lembut. Senyumannya tidak pernah lekang dari bibir.
"Tell me everything Fyra"kata Aqifa. Baru dia perasan, wajah Fyra sedikit pucat tetapi masih boleh ditutup dengan make-up.
"About what?"
"Pasal permintaan awak untuk kahwinkan Ar dengan saya"kata Aqifa. Fyra tersenyum kelat.
"Awak tahu kitorang tipu awak selama ni?"tanya Aqifa. Fyra mengangguk.
"Kenapa awak buat macam tu?"tanya Aqifa. Fyra menghirup Hot lattenya.
"Sebab saya nak ada seseorang yang akan jaga Ary bila I dah pergi and I yakin orangnya ialah you"jawab Fyra. Aqifa mengeleng.
"Saya tak sanggup nak rampas hak orang, Fyra. Saya taknak jadi perampas lagipun cinta Aryan hanya untuk awak"
"Please Qifa. I'm begging you. You're the only one my hope"pujuk Fyra. Aqifa mengeluh.
"Okay. Tapi saya nak awak happy juga atas keputusan saya. Jadi awak pun akan berkahwin dengan Aryan lepas Aryan kahwin dengan saya"ujar Aqifa. Fyra mengeleng. Aqifa memegang tangan Fyra.
"Please Fyra. Sekurangnya awak dapat rasa bahagia walau hanya sekejap. Please. 2 minggu after my akad nikah"pinta Aqifa. Fyra diam. Dia memandang Fyra yang penuh berharap. Perlahan-lahan kepalanya dianggukkan. Aqifa tersenyum lebar. Tubuh Fyra dipeluknya. Dia tahu hidup bermadu itu susah apatah lagi Aryan hanya mencintai Fyra tapi demi kebahagiaan Fyra yang sudah dianggap seperti sahabatnya itu dia sanggup.
....................
Message:
My red rose🌹
Esok kita jumpa eh. Jangan lupa bawak QifaYou.
Kat mana?My red rose🌹
Cafe yang selalu kita jumpa kat sana. See you tomorrow Ary. Sweetdream💙
YOU ARE READING
Tiga Cinta Milik Tengku
RomanceNur Aqifa Alia? Fyra Melissa? Atau Raudhah Farhana? Siapa cinta Tengku Aryan Emir? Adakah ketiga-tiga gadis cantik itu? "Qifa sayangkan abang. Sepenuh hati dan seikhlas Qifa"-Nur Aqifa Alia "I sayangkan you, Ary. I cintakan you"-Fyra Melissa "Jika k...