Part 10

138 9 0
                                    

"Abang..."

Pipi kanan Aryan dikucup sesaat sebelum dia menyeringai manja. Hensem pakwe tidur. Eheks!

Aryan merengek kecil. Aqifa tersengih. Hidung Aryan dipicit menghalang saluran pernafasan. Terus lelaki itu bangun mencari nafas. Matanya membulat memandang Aqifa yang sedang terkekeh-kekeh ketawa.

"Nakal betul isteri abang ni."

Aqifa tersenyum. Tangannya naik mengelus pipi Aryan. Matanya mula berkaca. Hormon tak stabil betul Mrs Aryan ni!

"I love you"ucap Aqifa perlahan. Aryan tayang senyum.

"Me yours, you're mine.."kata Aqifa lagi. Sesaat kemudian, kepalanya ditundukkan sayu. Tangannya dijauhkan dari pipi Aryan.

"Why, abang? Why? Why me?"soal Aqifa sayu. Air matanya menitis. Aryan terkedu. Tadi ceria sekarang sedih?

"It's hurt my heart. Bella tak kuat. Bella tak kuat"luah Aqifa perlahan. Jari telunjuk diletakkan pada bibir Aryan menghalang lelaki itu berbicara.

"I don't deserve you. I don't deserve your love. Even I was a queen, your love is never being mine. Sakit..."

Aqifa teresak kecil. Telunjuknya dialih dari bibir Aryan. Tiba-tiba, senyuman manis terukir di bibirnya sebelum dia ketawa kecil. Aryan tergamam. Is this we call woman?

"Bella pergi prepare your breakfast okay. Pergi siap untuk kerja cik abang"

Aqifa keluar dari bilik meninggalkan Aryan yang sedang bingung. Aryan diam dan terus diam untuk minit seterusnya.

I truly can't understand woman..

.....................

"Bella.."panggil Aryan. Stoking dipakai pada kaki sementara menunggu isterinya membasuh pinggan di dapur.

"Abang dah nak pergi kerja?"tanya Aqifa. Stoking di tangan cik suami dirampas sebelum dipakaikan pada kaki lelaki itu. Aryan tersenyum.

"I'm sorry.."pinta Aryan. Jemari Aqifa dicium. Aqifa terdiam.

"I'm sorry"pinta Aryan lagi. Mata mereka saling bertentangan. Masing-masing meluahkan perasaan menggunakan isyarat mata.

"For what?"Tanya Aqifa menutup gugupnya. Matanya dilarikan dari mata suaminya. Renungan lelaki itu seolah-olah meluahkan 1001 rasa. Dan yang pastinya, dia tidak mampu mentafsir luahan mata itu. Seolah-olah penuh dengan kasih sayang, sedih, perasaan bersalah and so on.

"For everything. Because of me, you being hurts. Sorry."

Aqifa senyum nipis. Tangan pakwenya itu dikucup sebelum bibirnya dilabuhkan pada dahi lelaki itu.

"Lepas kerja abang tak singgah dah sini sebab nak pergi rumah Fyra. So itu bekalan ciuman bella untuk abang"ujar Aqifa. Aryan tertawa kecil. Ada-ada je makwe tu.

"Ye lah makwe. Thanks for the kiss but I want it here."

Serentak itu, bibir Aryan menindih bibir Aqifa buat seketika sebelum Aryan tersengih. Terkebil-kebil Aqifa memandang Aryan. He kiss me? Like seriously?

"Thanks for the real morning kiss, bella"ucap Aryan nakal. Mata dikenyitkan sebelah.

Sebelum pintu utama rumah banglo itu ditutup, flying kiss diberi untuk Aqifa yang masih bingung. Aryan hanya simpan senyum.

Sebaik sahaja bunyi deruman enjin kereta cik suami sudah tidak kedengaran, bibir Aqifa automatik menguntum senyum. Dadanya dipegang menahan hati yang sedang berdegup kencang. Auch! Cik suami bagi kiss!

........................

"Ary datang bila?"soal Datin Zarina. Punggung dilabuhkan bersebelahan dengan anak tirinya itu.

Tiga Cinta Milik TengkuWhere stories live. Discover now