Part 2

171 7 6
                                    

"Fyra!"jerit Aryan. Pergelangan tangan gadis itu dipegang lembut. Wajah masam Fyra dipandang.

"You nak apa?"soal Fyra acuh tak acuh. Wajah Aryan langsung tidak dipandangnya.

"Kenapa you lari daripada I?"soalan Fyra itu dibalas dengan soalan. Fyra merengus.

"Suka hati I lah. I nak lari dari you ke, nak terjun bangunan ke,apa you kesah?"

Aryan mengeluh. Kedua belah tangan Fyra dipegang. Wajah gadis itu direnung.

"Please jangan buat I macam ni. I rindu nak bermanja dengan you"pujuk Aryan. Wajahnya dicomelkan sehabis mungkin. Akhirnya, tawa Fyra meletus jua.

"It's more sweet to see you laugh like this"

Aryan mencuit hidung Fyra manja. Fyra tersenyum. Lengan Aryan dirangkul. Mereka berjalan bersama ke kelas memandangkan mereka mengambil jurusan yang sama.

"Macam mana you punya adik angkat? Cantik?"tanya Fyra. Kepalanya dilentokkan di bahu kekasih hatinya.

"Cantik la. Comel je"puji Aryan sengaja ingin mengusik Fyra. Fyra mencebik.

"You jeles ke?"usik Aryan.

"Jeles la. But she was your adopted sister. So, I don't mind"kata Fyra. Aryan tersenyum kelat. Kalau Fyra tahu adik angkatnya itu adalah bakal isterinya, macam mana?

"Glad to hear that. Kesian Aqifa kena serang dengan you nanti"balas Aryan.

"So her name is Aqifa?"tanya Fyra. Aryan mengangguk kecil.

"Nur Aqifa Alia"

"Such a nice name. Esok you bawak dia lunch sekali dengan kita tau"kata Fyra. Aryan menelan air liurnya.

"Okay"

........................

Aqifa memandang Aryan yang sedang fokus memandu itu dengan pandangan yang pelik. Tiber je ajak dia keluar lunch.

"Kenapa kau tengok aku macam tu? Ingat aku ni dah bertukar baik dengan kau sampai nak bawak kau lunch semua? In your dream. Kekasih aku nak jumpa kau. Aku nak kau kenalkan diri kau just sebagai adik angkat aku. Bukan bakal isteri aku. Aku tak nak dia tahu pun pasal perkahwinan kita. Faham?"soal Aryan tegas. Aqifa hanya mengangguk. Hatinya sakit tapi dia tahu Aryan tidak menyayangi dia mahupun mencintai dia.

..................

"Fyra"sapa Aryan ceria. Punggung dilabuhkan di tepi kekasihnya itu manakala Aqifa terlebih dahulu bersalaman dan berlagak pipi dengan Fyra sebelum dia duduk
menghadap gadis itu.

"Betul kata Aryan, you cantik"puji Fyra. Senyuman manisnya ditayangkan. Aqifa tersengih. 'Aryan puji aku?'soal hatinya seakan tidak percaya.

"Eh tak adalah. Fyra lagi cantik. Berganda cantik dari Qifa"ujar Aqifa merendah diri. Senyuman sinis yang Aryan tayangkan padanya membuat dia rasa sakit hati.

"Kan abang dah cakap Fyra ni cantik. Anyway Qifa ni sebaya you tau"kata Aryan. Hidung Fyra dicuit manja. Memang itu tabiatnya. Fyra mengangguk kecil.

"Ary macam mana kat rumah? Dia layan you baik tak? Ke dia buli you?"soal Fyra selamba. Aqifa tergelak kecil melihat wajah cemberut Aryan dan sengihan tidak bersalah Fyra.

"Abang Ar layan Qifa baik je. Abang selalu cerita pasal Fyra kat Qifa. Sengih sorang-sorang pulak tu"bohong Aqifa ingin menghilangkan rasa kekok. Aryan hanya diam manakala Fyra sudah tersengih suka.

"Ala you ni. Ary je lebih-lebih tau. Kalau you nak tahu, Ary ni jenis yang mengada sikit. Anyway, you free tak hujung minggu ni?"tanya Fyra. Aqifa hanya mengangguk.

Tiga Cinta Milik TengkuWhere stories live. Discover now