"Aku seorang yang mencintai wanita dan selamanya mencintai wanita yang bernama Nuralisha Qaisara
Dan, aku juga akan selamanya mencintai jejaka yang bernama Ashraf Ghuffran. Dan mereka pun hidup bahagia selama-lamanya. Tamat"Sumayyah membelek muka surat terakhir sebelum menutup novel tu.
Namun, dibuka balik muka surat terakhir tersebut.
"Aku sukakan kau, sejak dari awal aku terserempak dengan kau di kafeteria
Kau tampak amat menawan persis bidadari syurga. Aku cintakan kau, sudikah kau mengahwiniku?
Kau dah ada boyfriend? Kalau belum, boleh aku nak tackle kau?
Walaupun wajah kau sekacak Prince Charming seperti di dalam kisah dongeng, I would like to say no. Because you are a freaking player! Dah berapa banyak perempuan kau bagi ayat-ayat buaya darat kau ni?! I hate you, leave me alone!
Forgive me, dear. I can explain!
Stop it, you idiot! I don't want to see your face anymore, get away from here!"Sumayyah tersengih. Siapalah yang menconteng buku ni? Dah boleh jadi penulis ni, ayat dia bukan main! Romantik! Mesti player ni, hahaha!
——
Aku merenung koleksi novel aku yang berada di bilik bacaan aku. Kira-kira 400 lebih novel ada dalam bilik ni. Komik lebih kurang 200 lebih. Aku ada semua koleksi komik 'X-Venture', 'Lawak Kampus', dan 'Candy JEM'. Hey, aku bukan pondan. Aku cuma suka mesej yang disampaikan dalam komik siri 'Candy JEM' tu je, okay? Manga pun aku ada, hehehe.
Buku dokumentari pula, lebih kurang 50 je. Aku tak minat sangat dengan National-Geographic ni, sorry, I'm not a Science student.
Kalau nak tahu, bilik bacaan aku ni dah memang macam Perpustakaan Negara. Semua ada, hahaha!
Novel-novel lama aku yang berada di barisan bawah sekali aku tilik satu-satu tajuk.
Kejap
Mana novel 'Aku Pencinta Wanita'?
Jangan kata yang aku derma novel tu dekat sekolah?!
Novel tu ada ayat-ayat cinta yang aku karang zaman hingusan dulu! Masa aku baru nak menceburi bidang menulis.
Ya Allah, janganlah. Kejap, aku tak rasa aku derma novel tu. Aish, takkanlah. Biar aku check, mana tau terselit kan?
Habis semua novel aku keluarkan, namun novel tu tak ada! Matilah aku, kalau ada orang baca. Jatuh air muka aku nanti.
Tak apa, kita call Meer. Entah-entah dia pinjam ke kan, kita taktau.
Aku berlari keluar dari bilik bacaan dan terus ke bilik tidurku. Telefon pintar dicapai lalu aku pergi ke beranda bilik. Nombor Shahmeer didail.
"Angkatlah, setan"Max mencarut apabila Shahmeer tidak menjawab panggilannya. Nombor telefon rakannya itu didail sekali lagi.
"Nombor yang anda dail-"
"Mamat ni nak kena tampar dengan kaki aku"Max dail nombor Shahmeer buat kali ketiga. Kalau tak angkat, memang aku terjah rumah kau, Meer.
"Assalammualaikum, Max!"
"Waalaikumussalam. Kau pergi mana, hanat? Aku call dah dua kali kot?"
"Sembelit tadi. Besar weh, keras pulak tu. Memang lamalah aku meneran"gelak Shahmeer dihujung talian.
"Euw, stop it. Tak senonoh punya member!"tawa Shahmeer kian meletus. Max memutarkan bebola matanya.
"Hah, apahal call aku tengah-tengah malam ni? Rindu aku ke bro? Ala, cuti sehari je, pastu jumpa balik. Tak pun, esok aku lepak rumah kau er. Cun?"
YOU ARE READING
[H] Cinta Novel™
Ficção Adolescente"Bak balik novel akulah"-Max Darwish "Eh, saya dah belikan? Apahal saya nak kasi awak balik?"-Sumayyah - "Weh, aku minta maaf"-Max Darwish "Minta maaf pasal apa?"-Sumayyah ...