Bab 3

26 5 2
                                    

Petang itu juga Atikah balik kondonya.Atikah di muka pintu,

"Asalamualaikum"

"Atikah"Ayu menerjah di sebalik pintu .

"Woiii kaka..abangku..kawin oiii gugur ya...eh"Atikah melatah.

"Ahahahha..."Ayu dah bergolek-golek di lantai letawa sambil memicit perutnya.

"Kau apahal terjah orang ni kalau aku meninggal kat depan tu ada kau nak tanggung tak ada kan?"Atikah mendengus dan menuju ke sofa.

"Ala sorry lah beb"

"Sorry...sorry islam kan jawap salam mana?"

"Ish kau ni Wasalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh wahai sahabatku"Ayu tersengih.

"Hah..perli..perli.."Atikah menjeling tajam ke mata hazel milik Ayu.

"Ish....mana perli oii ni ikhlas lah"Ayu menampakkan sebaris giginya yang lurus.

"Hmmm apahal kau nak kali ni"Atikah melekapkan dirinya kearah phone yang seraya dari tadi memohon banyak datang text.

"A..aaa.ppaa maksud kau?"Ayu mencerna apa yang dikatakan Atikah sebentar tadi.

"Aaa...pasal kau gagap bodoh"Atikah mengetuk kepala Ayu dan mengulang kembali kata-kata Ayu.

"Ish kau ni kan"Ayu mengetuk ke kepala Atikah yang membuatkan Atikah menangis kesakitan.

"Auch s..aasakit lah bahlol"

"Ala kau ketuk aku tak per..aku ketuk kau boleh pulak sampai menangis...wow hebat..hebat."

"Mestilah nangis kepala aku benjol bongok"Atikah mengusap perlahan kepalanya yang benjol disebabkan mamat bengap tu punya phone.

"Ala beb sorry"

"Sorry..sorry daripada aku dengar sorry kau yang naik lori tu...pergi ambikkan aku ais boleh tak sebelum kau nak sambung taskirah yang agak panjang tu"Ayu mengatur ke dapur dengan muka cemberut.

"Nah ais untuk kau"Atikah tersenyum.

"Okay kau boleh sambung balik taskirah kau"

"Amboiiii taskirah kau kata....sabar ayu kawan kau tu"Ayu menggosok dadanya untuk bersabar.

"Kau nak buat apa dengan ais tu?"question mark berada di atas kepala Ayu.

"Buat untuk ketuk kau"

"Alah beb gila kau ni nanti tak pasal-pasal tak sempat aku jadi divas kat sekolah habis kepunan nanti peminat aku woiii'

"Kepala hotak mu..ni aku nak simpan dekat tempat yang kau ketuk tadi"Atikah membuka lilitan tudungnya dan menyerlahnya kepala Atikah yang benjol.

"Woishh gila aku ketuk sampai benjol .ishh bahaya kau ni Ayu..ayu.."Ayu monolog sendiri.

"Hmm asyik..asyik kau ni perasan apalah aku punya takdir dapat kawan macam ni"Atikah menuju ke biliknya.

"We..we..weyyy kau nak pergi mana janganlah tinggalkan aku sorang-sorang"

"Adoii aku ni...aku nak mandilah...apa punya soalan kau tanya aku "Atikah menggeleng kepala.

"Kenapa nak ikut ke?"Atikah mengangkat kening.

"Ehhh tak kuasa aku"

🎶🎶🎶🎶

Di depan Tv,Atikah dengan matanya yang tak lekang dari memandang Romantic Doktor Teacher Kim 2 dengan tangan yang ligat menyuakan popcorn ke mulut.

"Beeeebbb"Suara ayu meleret.

"Hah apasal"Atikah masih setia memandang kaca TV dimana adengan romantic dah maii.

Lirik Cinta GangsterWhere stories live. Discover now