Di rumah Firdaus kelihatan seseorang yang tersenyum sorang-sorang di balkoni.Nasrul hanya memandang pelik kearah sahabatnya bukan dia tak tahu baru jer dia putus dengan Yuha a.k.a ex girlfriend nya.
Tapi ni pelik Firdaus bukan sedih tapi makin lebar senyumannya.Dan sebab boring sangat 'ting' satu bulb menerpa.
"Eh waalaikumsalam mommy..haah Aryan ada tu termenung kat balkoni"
"Hah mommy datang..malam-malam macam ni kat sini..adoiii dah lah sepah"Firdaus tersedar dari lamunannya dan memandang sekeliling segera Firdaus redah jer bakul kat bilik habis masukkan baju yang bersepah dan makanan diatas meja masuk kat dalam plastik.
Firdaus menuju ke pintu utama."mommy masuklah"sekali lagi Firdaus menoleh ke kiri ke kanan ke belakang "hah?"
Nasrul disebelahnya sudah ketawa tebahak-bahak.
"Ahhahahaha kau apahal dooo."
"Kau tu buat takut jer"dan satu tumbukkan kena di perut 6 pack Nasrul.
"Doii sakitlah bodoh ni kan aku susah-susah build 6 pack kau boleh pulak buat macam tu"
"Tu lah kenakan aku lagi..kalau betul-betul mommy datang tadi tak pasal-pasal datang syarahan tak berbayar dia"Firdaus menutup pintu dan kembali menuju ke balkoni.
"Kau tu lah tersengih-tersengih punya pasal ngeri aku tau"
"Tersengih bila masa"
"Eleh kau fikir aku tak tau"
"Hmmm you know me bro.."
"Cerita lah"
"Entah lah kalau aku ingatkan lawak jugak lah"Firdaus ketawa
"Weyyy dah lah seram aku tau..."Nasrul dah kembang bulu dan berzikir dalam hati banyak-banyak.
"Tak..masa dua hari lepas aku jumpa satu minah ni muka dia katakan nak sebijik dengan muka arwah Zana and buatkan aku tergelak jugak bila kenang soal masa tu"
"Opss sorry aku tak patu.."
"Ehh takperlah...tapi kalau kau tengok jer muka minah tu pasti kau pun terkejut cuma yang lain mata dia jer..mata dia kelabu yo"
"Tapi kan baru 2 hari putus dah ada pengganti..ilmu apa korang pakai"
"Ahahahha tak ada ilmu lah..aku rasa senang pulak bila dah putus dengan minah yang tak pandai hargai aku tu"Firdaus tergelak.
Nasrul tersenyum sudah sekian lama tak nampak Firdaus senyum macam tu last pun masa tingkatan 3 masa ada arwah Zana.
Flashback💕
Di warung cendol Pak Yah,
"Asalamualaikum pak yah cendol 5 untuk kitaorang"jerit Nasrul.
"Okay "Pak Yah tersenyum dengan gelagat 5 orang budak tu pasti lepas sekolah jer atau masa cuti tepat jam 3 petang mesti mereka dah maii lepak makan cendol sambil buat kerja sekolah.
"Nah cendol..hari ni Pak Yah buat special untuk korang..hari ni ABCCD"
"Hah apa tu Pak Yah"Zana a.k.a Fauzana bertanya di ikuti dengan Nasyitah.
"Air Batu Campur Cendol Durian"
"Wah macam sedap jer"Dira tersenyum.
"Kau ni kan semua makanan pun kau cakap sedap tolak batu dan kayu jer..badan kurus kering tapi makan nauzubillah macam tak makan berbulan"Nasrul ketawa tersenyum.
"Kau memang ke nak kena kan"Dira menayangkan satu penumbuk.
"Dah..dah..makan cendol tu nanti cair"Pakyah memberhentikan perbalahan mereka.
"Okay"senyap meraka makan.
Dalam beberapa minit akhirnya mereka habis makan.
"Alhamdulillah kenyang aku"Zana menggosok perutnya.Tiab-tiba meletus ketawa Firdaus
"Ahahahahaha"
"Kau kenapa ketawa macam tu.?"
"Tu..tu.."Firdaus menunjukkan kearah muka Dira dan serentak mereka melihat Dira yang masih makan dengan selera iaitu second trip.
"Ahahhahaha weyy dira..kau tak reti nak makan sopan eh"
"Hah apahal?"Dira melihat mukanya menggunakan cermin begnya lantas malu dah menyapa dirinya.
"Nah "Firdaus memberikan tuala kearahnya.
Segera Dira melap bekas cendol di kedua-dua pipinya.
"Tulah makan gelojoh sangat"Zana ketawa diikuti dengan Firdaus
"Ahahahahhaha bongok kau..kawan siapa lah ni sila kutip"
"Eleh sila kutip lah sangat..kawan korang ni lah yang jugak akan back up korang tau"
"Ahahahahha yelah..yelah tebam"
"Aishh ni yang aku marah ni nak kena pelempang ke siapa kata aku tembam..body aku tak lah banyak lemak?"
"Tak lah nak kena kena tendang"mereka lantas ketawa terbahak-bahak.
"Ishh harap lah sangat aku hilang ingatan tak ingat kan benda ni"Dira merengus.
"Confirm lah kau takk kan hilang ingatan woiii tebam..sebab tu mustahil faham"
Mereka ketawa lagi hinggakan ada yang bergolek-golek(gila tak takut baju kotor ke apa?)
End Flashback💕
"Ahahaha kat mana lah kau sekarang Dira"Nasrul tersenyum lantas lamunanannya terhenti takala Firdaus bersuara.
"Bro esok teman aku pergi mall aku nak pergi beli barang kan lusa kita jadi cikgu kat Pearl Tulip Collage."
"Ahahaha betul jugak tu..okay lah aku teman tapi belanja aku Hot Chezzy tu boleh"
"Kau ni lawak lah punya iklan tu dah lama baru ni kau nak rasa"
"Yelah please"Nasrul membulatkan matanya.
"Kau apahal dengan mata tu nak mintak cucuk."
"Ala boleh lah"
"Aishh kalau kau henti buat mata tu aku on "
"Huhuhuhu barulah kawan sejati thanks bro..jangan lupa esok gerak jam 10 okay"
"Hmm pergilah tidur err menyemak je"
"Baik"Nasrul tabik dan masuk ke bilik.
"Betuah punya kawan"Firdaus menggeleng kepala dan seraya menuju balik ke balkoni
"Aku memang betuah sebab tu aku selalu tutup muka aku yang charming ni takut tuah aku hilang bro"Nasrul menjawap dari sebalik pintu
"Woii kau belum tidor..esok nak gerak lewat kau jangan harap aku nak belanja eyh?"Nasrul kembali dimuka pintu bilik.
"Belum kejap gi nak layan COD jap dengan diorang..kau tak nak mian ke?"Firdaus hanya mampu menggeleng.
"Tak"
"Okay kalau tak nak takper...tapi jangan nyesal eh rank aku lagi tinggi dari kau"
"Hah peduli apa aku...bukannya bermakna pun..bukannya bawak mati pun and last bukannya buat duit pun habiskan kredit adalah."
"Kau ni kan..ada jer kau nak jawap kan"
"Hmmm dah lah umur tu meningkat tapi perangai tak ubah macam budak-budak"
"Takper kalau akau jadi budak-budak sebab kau kan bapak budak..dapatlah jaga kite yang kecik molek ni kan..ayah betul tak"
"Hah prgi mampus lah kau ayah..ayah..ni ayah kau"Firdaus menayangkan tangan menumbuk.
"Takutnye kite..mama tolah ayah nak tumbuk muka Nas yang comey ni"
"Aish ada yang nak tempah kubur nanti ni"Fordaus melangkah ke balkoni serta memandang langit.
"Abang Aryan harap Zana bahagia di sana dan abang akan cari Dira sampai dapat"
"Thats my promise Zana"
"Apa-apapun abang harap Zana bahagia"
So dear reader apa macam okay tak?macam tak okay jer..macam mana ni kalau korang on vote and comments🌻😘💕
YOU ARE READING
Lirik Cinta Gangster
ActionCinta dalah tertulis didalam lirik tapi tapi jalan cerita lirik ni agak lain.Atikah dan Firdaus berjumpa secara tak senghaja sebagai guru dan student.Mereka mulai rapat dan Atikah menyorokkan satu rahsia yang mengundang bahaya antara mereka sekeluar...