Bab 5

14 5 2
                                    

Di mall kelihatan banyak orang berhimpit punggung untuk beratur di KFC dari awal pagi lagi Atikah beratur di hadapan eestoran tu semata-mata nak melunaskan hutang dia kat Ayu.

Atikah dan Ayu mengambil keputusan untuk menyandar di dinding menunggu gilirannya disebabkan lepas ni diorang nak lepak dekat pantai ofc sebab Atikah nak cover lagu so that kenapa diorang sanggup pagi-pagi exercise.Tiba-tiba,

"Beb...aku rasa kan aku nak pergi shey..shey.."Ayu menyilangkan kaki menandakan dia tak tahan.

"Hmmm cepatlah jangan lama-lama"Atikah menghalau sebelum nampak Ayu menuju ke tandas lelaki.

"Satu..dua..tiga"Atikah mengira dalam hati.

"Arghaaaaaaaaaaaaaaaaa"jeritan Ayu mengegarkan penghuni di dalam restoran tu hingga ada yang keluar lari lintang pukang entah kenapa.

"Ahahhahahahha tu lah pergi tak tengok kiri..depan..kanan"Atikah mengekek ketawa setelah melihat muka tomato Ayu yang baru keluar dari tandas dan Atikah apa lagi tayang thumb up lah.

"Beb..dah lah..malu aku tau"Ayu menutup mukanya.

"Ahahhaha alahai pandai pulak kau malu"

"Dah..dah..aku nak tunggu dekat motor.. kau cepatlah.."

"Alahai jauhnya kau bawak diri..takut nampak mamat dekat tandas tu ke"

"Diam ah"Ayu berlari keluar dengan muka merahnya.

Selesai mengambil order Atikah menuju ke motornya yang parking di sebelah kereta Audi hitam seseorang.

"Nah...beb makanan kau..jomlah gerak..siapa paling lambat nak sampai pantai dia yang kena datang meeting lusa apa macam?"Atikah mencabar Ayu betul kah dia ni dapat pintas ke tak?

"Ala...setakat macam tu jer..aku yakin aku boleh menang lah"Ayu buat gaya flip hair.

"Okay...aku on"Atikah tersengih dan menyarungkan helmet tapi tak perasan pulak yang wallet dia terjatuh.

Dan 'vroommmmmmm' enjin mereka di start sempat mereka jerit 'yeay..pergi pantai' dan mereka mula menyusuri menuju ke pantai.

Di pantai,Atikah mencebik geram..apalagi dia kalah lah lumba tadi bukan apa ni traffic light punya hal.Kalau dia nampak traffic yang last tu merah dan tentu dia berhenti tapi malang tak berbau dia ter...race sampai polis tahan.

"Argh..apalah nasib aku dapat kawan macam minah ni...nasib lah kau bestie kalau tak..dah lama kau arwah dengan budak-budak aku"

Untuk hilangkan stress Atikah mengcover lagu Berharap by Taswim and Isyraf

Ku berlari
Mengejar mimpi-mimpi

Oh ternyata
Diri mu yang paling berharga
Senyuman mu yang memukau ku
Suaramu yang telah menghidupkan ku

S
K
I
P

Terasa seperti ada satu tangan hinggap di bahunya dan segera Atikah membuka langkah menarik tangan si jejaka tapi jejaka itu lagi pantas lantas menarik tangan Atikah sampai jadi gaya peluk dari belakang.

"Opss sorry miss kasar tapi saya cuma nak pulangkan balik this wallet to you"Jejaka tadi menayangkan wallet dihadapan Atikah.

"Oh jap ni wallet saya"Jejaka tadi melepas pautan mereka sebentar tadi.

"Maaflah tapi saya jumpa wallet ni dekat mall tadi cik.."Jejaka tadi membiarkan kata-katanya tergantung agar dapat tahu nama perempuan tadi.

"Atikah "

Lirik Cinta GangsterWhere stories live. Discover now