Bab 8

11 2 1
                                    

Next day🎶🎶

"Tok..tok."Bunyi ketukan pintu menyentakkan semua kelas Precious

"Maaf saya lambat..by the way asalamualaikum" kelas

"Waalaikumsalam Sir?"semua memandang pelik kearah susuk tubuh yang kini berada di hadapan mereka.

"Oh sorry saya Ustaz baru korang bagi pelajaran sejarah ana ustaz Firdaus"dia memperkenalkan diri

"Oooo ahlan wasahlan ustaz"balas Aiman

"Ngok kau..betul ke idok yang kau kata tu"Auni menjeling sekilas.

"Suka hati aku lah betul ke idok kau tu mulut kasi diam ah jap"Aiman buat zip your mouth.

"Dah..dah..jadi any question sebelum kita mulakan pelajaran?"

"Ustaz dah kahwin?"

"Ustaz nak pergi wayang tak dengan saya"

"Girlfriend or wife ustaz cantik tak?"

"Ustaz umur berapa?"

Serentak dari Aina,Shila,Alifah dan Aini.

"Heh satu-satulah pening ustaz tau"

"Okay bagi yang tanya ustaz dah kahwin?and my answer No i'm stay single"

"Wooo ada chance ni"sambung Intan.

"And for those yang tanya ustaz nak pergi wayang tak?Yep if ramai lah if only for two of us sorry i need to tell you i cant cause i need to care other person feelings"

"Auch sakit lah Alifah menusuk ke kalbu"Daniel berpura-pura memegang hati.

"Siapa pulak yang tanya tadi pasal wifey atau gf ustaz... my wife to be is very beauty as angel"

"Pergh.....wife to be lah guys..."

"Ala tak ada chance"

"And last question yang tanya umur ustaz berapa?Ustaz 20 years old and masih study untuk ambil degree"

"20 not bad "semua tertatap kearah suara yang bercakap.

"Korang apahal tengok aku macam tu..macam nak telan orang adalah"jeling Atikah..yep Atikah yang tadi bercakap.

"Tak..kau tak pernah pun nak bersuara biasyenya kau dulu yang dah melayang"

"Ala salah ke hari ni aku cuti sebab flight nak melayang mahal"Semua mencebik

"loyar buruk"semua hanya mampu berbisik dalam hati.

Atikah memandang Firdaus yang tersenyum kearah nya dimana dia kembali membelek buku di tangannya ,masa tu jugak Atikah memegang kepala bukan apa tapi kepalanya terasa berdenyut sakit.

"Thats smile"Atikah berbisik.

Ayu di sebelah dah kalut semacam sebab tengok Atikah pegang kepala macam tak lepas.

"Beb kau okay tak ni..beb jangan lah takutkan aku"Ayu hanya berbisik tak nak yang lain tahu.

"Beb thats smile.."Atikah kembali memegang kepala yang seakan dah berdenyut ni.

"Ustaz..argh saaya nak keluar dengan kawan saya kejap boleh"Firdaus yang membelek buku terhenti.

"Kenapa ye kalau saya bertanya.."

"Ala urgent Ustaz maybe kitaorang tak balik sini sampai balik."

"Hmmm tapi..."belum sempat Firdaus menghabiskan percakapan, 'debuk' Ayu memandang sebelahnya kini Atikah dah pengsan.

"Astagfirullah..Beb..bangunlah..bangun"Ayu menepuk pipi Atikah.

Semua dah mengelilingi Atikah,Hairul yang cuba untuk mengangkat Atikah di tahan.

Lirik Cinta GangsterWhere stories live. Discover now