Atikah Pov💚
"Hey girl ni tempat kitaorang pergilah main tempat lain"seorang budak menghampiri ku.
"Apa awak nak ni?"aku tersenyum.
"Aku Raykal dan ni adik aku Mia buaian ni kitaorang je boleh main faham"Lelaki yang bernama Raykal tadi menampar pipiku hingga kepalaku terhantuk kat tiang berhampiran
"Woiii kau buat apa tu kenapa tolak kepala dia tu"sergah sorang.
"Wah hero dah sampai kau siapa apa kau buat kat sini hah"
"Ahahha soalan bodoh aku kat sini nak main lah dan aku bukan hero tapi aku boyfriend dia"terkejut aku dengan apa yang baru dikatakannya.
"Eh kecik-kecik dah ada boyfriend "Mia menggedik nak pegang budak lelaki tadi.
"Eh apa ni pegang-pegang ni mak cakap kalau ada perempuan pegang kita tolak jer sebab di tak baik"tolak budak tu.
"Apa awak ni kite saja je napa tolak awak ni lelaki pondan lah tolak perempuan"
"Mak kite cakap kalau setakat tolak takper tapi jangan orang tu tampar perempuan dah"terkedu Raykal.
"Awaklah lelaki pondan tu tampar girlfriend saya ni"Budak tu tarik aku ke belakangnya.
"Eleh lagak hero lah..."
"Alah kite bukan lagak hero tapi kita cuma pertahankan orang ni tau"
"Alah pergi lah sana jauh-jauh kite nak main buaian ni"Raykal menolak budak tu tapi sempat budak tu menarik Raykal membuatkan Raykal terhantuk tiang.
"Aduiii .."Raykal memegang dahinya.
"Mak bibi benjol"Raykal berlari diikuti Mia.
"Ahahhaah anak mak bibi pulak tu ni benjol pun report kat mak"Ketawa ku
"Awak tak apa-apa ke"tanya lelaki tu.
"Alah tak ada cuma sakit kepala je kan kena tampar tadi "sebelum tu budak tu tarik aku ke pelukannya.
"Eh awak ni tak payah lah peluk-peluk bukan mahram ta.."
"Jangan gerak"arah budak tu
"Ke..ke..kenapa ada apa?"selepas tu baru budak tu lepas.
"Tak adalah cuma tadi ada penyekat tu kalau awak gerak nanti kena sengat..mak saya cakap"sengih budak tu dengan menggaru tengkuknya.
"Hehheeh terima kasih tau..nama saya Ati..eh panggil Auz jer"senyum Ku.
"Ohh panggil Abang Yan je"
"Okay abang Yan baru pindah sini ke?"
"Taklah abang lama dah pindah sini cuma abang jarang keluar rumah sebab mama cakap bahaya..ni pergi taman pun mama kite tak tau sebab kite ponteng kelas taekwando tadi"
"Wah abang Yan belajar taekwando..best nyerr boleh tak ajar Auz"
"Boleh apa salahnya..jadi kita kawan lah ye"
"Okay kita kawan sebelum tu nah"Aku menghulurkan gula-gula getah.
"Terima kasih tapi mama cakap gula-gula getah abang tak boleh makan takut tercekik nanti tak boleh keluar namanya getah nanti mati tau"Tutur Yan membuatkan aku ketawa.
"Abang ni lawak lah ...tak Auz jamin abang selamat punya juma abang kunyah sampai rasa dia hilang lepas tu baru abang buang boleh jugak abang buat belon macam ni"Aku membuka satu dan mengunyahnya lepas tu baru aku tunjukkan buat belon tu.
"Wuuu macam seronok jer boleh cuba tak?"
"Apa salahnya cuma kita jumpa esok lah sebab ni nak dekat tengahari nanti mak dan ayah marah sebab Auz lama sangat"Aku melambainya dengan senyuman.
YOU ARE READING
Lirik Cinta Gangster
ActionCinta dalah tertulis didalam lirik tapi tapi jalan cerita lirik ni agak lain.Atikah dan Firdaus berjumpa secara tak senghaja sebagai guru dan student.Mereka mulai rapat dan Atikah menyorokkan satu rahsia yang mengundang bahaya antara mereka sekeluar...