1

868 79 8
                                    

Lisa terjaga dari tidur bila pintu jam locengnya berbunyi. Tangan dia mencari cari jam loceng. Dia mencapainya dan menyimpan dalam laci.

Lisa bangun ke posisi duduk. Dia mengeliat kecil.

"Lalisa bangun! Nanti lambat kamu nak pergi kerja", jerit mommy Lisa dihadapan pintu bilik Lisa

"Okay mommy. Lis dan bangun", sahut Lisa

"Daddy dah buat breakfast tu. Cepat sikit", ujar mommy Lisa sebelum turun ke bawah.

Lisa bangun dan mengemas katilnya. Dia mencapai tuala dan masuk ke dalam bilik mandi. Dia termenung memandang mukanya di biasan cermin.

"Morning lali", ucap Lisa pada darinya.

💣💉💣

Selesai bersiap dan memakai seragam polis, dia terus menuruni tangga dan memeluk ibu nya.

"Morning mommy", ucap Lisa lalu cium pipi ibunya

"Morning. Cepat makan. Nanti kamu lambat", gesa ibunya.

Lisa mengambil tempat di meja makan. Ayahnya meletakkan sepinggan pancake dihadapan Lisa.

"Wah.. Thank you daddy", ucap Lisa lalu mencium pipi ayah tirinya itu.

"Simple je. Cepat makan", gesa ayahnya pula.

Lisa sekadar mengangguk dan patah dengan kata kata orang tuanya.

Selesai makan, dia mencapai topi dan kunci kereta di atas meja.

"Bye mommy! Bye daddy!", lambai Lisa dan keluar dari rumah.

"Bye sweetie", balas kedua dua orang tua Lisa.

Lisa menghidupkan enjin keretanya dan memecut laju ke HQ Bangkok Force.

Harinya seperti hari hari yang lain. Jalankan misi, bawa balik suspek. Bagi pegawai lain, sukar untuk mereka. Tapi Lisa? Senang saje.

Tapi kali ini berbeza. Kerana malam tadi dia dimaklumkan perlu berjumpa dengan Ketua Polis Bangkok untuk membincangkan satu kes.

Dia pernah berjumpa dengan Ketua Polis Bangkok sebelum sebelum ni, tapi dia daat jangkakan misi kali ini tidak mudah seperti yang dijangka.

🔫🔪🔫

Jungkook berjalan longlai ke arah pintu. Dia mengintai dari lubang pintu sebelum membukanya.

'Kau datang je rosak mood aku', getus Jungkook bila nampak kelibat kawannya di hadapan pintu.

Dia membuka pintu itu sedikit.

Undercover [•liskook•]Where stories live. Discover now