.
.
.
Jungkook sntuh lukisan hea, ntah knapa hati dia rasa perit sgt... Tiba2 rose pusingkn bdn jungkook and dia kiss bibir jungkook, jungkook trkejut sgt and tk bg apa2 respon.. Hea smpai kat pintu bilik lukisan tu.. Air mata dia mgalir nmpk jungkook and rose brciuman...
"Senior..."jungkook nmpk hea... Air mata hea mgalir.. Rose lpaskn bibir jungkook...
"Jgn pndang dia.. You tk suka dia, jgn bg hrapan pd dia.."rose peluk jungkook.. Jungkook betul2 blank.. Hongbin brdiri dpan hea, dia halang hea dari pndang jungkook and rose..
"Jgn pndang, kalau ianya akn melukai hati awk pd akhirnya.."hea dongak pndang hongbin..
"Jom.. Kita prgi dari sini.."hongbin hulurkn tgan pd hea...
"Tp brg nie.. Bag sy.."hea tgok brg yg dia pgang.. Hongbin ambil brg tu and dia msuk dlm bilik lukisan.. Jungkook tolak rose...
"Hongbin.."
"Maaf senior.. Sy dh bg peluang pd senior, tp senior sia2 kn.. Sy akn cuba ubati luka yg senior tggalkn at hati hea.."hongbin tunduk hormat and dia kluar.. Dia hulurkn tgan dia at hea...
"Baik jeon jungkook.. Awk yg minta smua nie.. Bukn sy..."hea ckp dlm hati, dia pndang jungkook and dia sambut tgan hongbin... Hongbin snyum and dia turun dgn hea...
"Apa you buat nie rose?? Prlu ke smpai cium???"
"I cuma nk tlg you je.. Jgn la marah.."rose pgang lengan jungkook tp jungkook lpaskn pgangan tu..
"Jgn suka2 sntuh i.."jungkook kluar dari bilik lukisan tu... Rose snyum sinis..
.
.
.
.Smua pelajar tahun prtama kena brkumpul at hall.. Senior kne jmpa junior dorg sbelum cuti sem start esok...
"Ok.. Ingat hanie, hea, nicole and daniel.. Balik dari cuti sem, hari rabu kita kne ikot course law camping dlm hutan.. Kita trpilih sbagai pasukan rawatan.. Hanie and daniel pun kne brlatih, balik dari cuti tu, korg ade 3 minggu sbelum prtndingan.."senior taemin bg taklimat.. Hanie prasan jimin pndang dia..
"Knapa course Law, kne bratur sblah course medic, mgnggu betul la.."bebel hanie dlm hati.. Nicole pndang hoseok, dia tgok hoseok tk snyum mcm selalu.. Dia dh lukai hati hoseok...
"Hoseok msty salah phm.."nicole ckp dlm hati and mgeluh, hea pndang jungkook.. Jungkook plak lgsung tk pndang dia.. Hati hea rasa sangat sakit..
"Sedar la hea.. Dia dh ade rose.. Tk mgkin dia akn pndang kau.."hea brmonolog dlm hati...
"Ok.. Memandangkn, kita dh tk ada apa nk ckp, apa kata kita nynyi.. Hanie boleh main gitar.."sungwoon bg cadangan..
"Sy??? "Hanie pndang sungwoon and sungwoon angguk..
"Ok.. "Hanie tk ada pilihan, dia bgun and duduk at dpan junior course law.. Taemin and kai susun krusi..
"Kita minta our Pretty Doctor nynyi utk kita.."tmbh kai.. Junior lain brsorak..
"Ala.. Mana fair mcm nie.."nicole malu..
"Ala.. Kluar je la.."taemin pnggil nicole and hea.. Dorg brdua mgeluh and trpksa duduk dpan sblah hanie.. Hanie ktawa..
"Ok.. Lagu apa and siapa dulu.."
"Hea.. Dia kne la tunjuk bakat dia.."cpat2 nicole jwp..
"Wey .. Suara aku tk best."
"Hea.. Hea dulu.."kai jerit dari tmpt junior, aksi dorg mula dpt prhatian course2 yg brkumpul dkat dgn dorg...
"Davichi, even though i hate you. I love you"hea bgthu hanie.. Hanie angguk...
YOU ARE READING
Make A Wish
RandomMake a wish. What are you wish for? Love, or be happy? Make a wish, and do as dreamers do and all our wishes will come true. When you blow the Dandelion flower, your wish will come true. Hanie, Hea dan Nicole mempunyai permintaan masing2. Mereka m...