.
.
.
"Ok.. Memandang kn smua dh rehat, malam nie kita ade aktiviti night walk.. Smua plajar akn masuk ke dlm hutan, ikot trek yg dh disediakn.. Kalau jadi apa2.. Bunyikn wisel kamu.. Prof jihyo akn agihkn wisel.."prof jihyo agihkn wisel..
"Night walk.."rose dpt satu idea.. Dia snyum sinis pndang hea yg tgah brbual dgn hanie and nicole..
"Rose.. Kau pikir apa?? Knapa muka kau cmtu? "Jenny geng rose..
"Mlm nie, aku ade krja utk kau and jisoo.."rose snyum sinis lg... Dorg dgar tklimat yg prof bg.. Lpas tu dorg boleh buat aktiviti bebas..
"Aku nk prgi tebing sana, nk melukis.. Nk ikot ke??"hea tnya nicole and hanie.. Hanie geleng kpala..
"Aku rasa aku nk tlg senior masak.."nicole tunjuk arah senior yg tgah hdupkn unggun api utk memasak..
"Aku pun tk.. Aku nk mnulis.."hanie snyum..
"Ok.. Ingat, kalau ade apa2 tiup wisel.."hea ingatkn geng dia.. Hanie angguk.. Hanie msuk dlm khemah, dia ambil jurnal dan bag kecil dia, dia minta izin prof jihyo utk brjln.. Hanie brjln smpai at tepi sungai.. Hanie duduk tepi sungai tu...
"Lawanya.."komen hanie.. Hanie kluarkn camera polaroid dan ambil gmbar..
"Boleh sy duduk.."hanie dgar suara jimin.. Hanie angguk...
"Awk buat apa?"
"Menulis.. Tmpt nie cntik sgt, kalau sy lupa pun, skurang2 nya sy ade gmbar yg akn bntu sy utk ingat.."hanie ckp brsahaja...
"Maafkn sy.." jimin rasa brsalah.. Jimin duduk betul2 blakang hanie.. Jimin sandarkn kpala at blakang hanie..
"Jimin.. Boleh awk bgthu sy ssuatu?? "Hanie tahan rasa sebak dia..
"Bgthu apa hanie??"
"Mcm mne kita kenal?? Mcm mne awk nmpk sy utk kali prtama dlm hdup awk??"hanie tk ingat dh, sbb tu dia tnya..
"Mmg ptut pun awk lupa smuanya tentang kita hanie.. Awk mmg ptut lupakn lelaki bodoh mcm sy.."hanie rasa blakang bju dia basah.. Hanie cpai tgan jimin and dia gnggam...
"Tp sy tk nk lupa jimin... Sy nk thu, detik sy jatuh cinta..."hanie cuba yakin kn jimin spaya cerita at dia..
"Pesta Gerhana bulan..."prlahan suara jimin...
.
.🍂 FLASHBACK 🍂
.
.Jin tarik tgan jimin...
"Pesta nie utk pasangan kekasih.. Dorg prcaya, bila gerhana bulan, muka soulmate kita, akn brsinar.. Tp mslhnya hyung, jimin tk ada kekasih.."bebel jimin.. Jin jiran dia, jin pksa dia prgi pesta gerhana bulan..
"Ala.. Jom je la.. Cepat2.. Ramai dh brkumpul.."jin tarik jimin masuk kat pesta yg ramai psgan kekasih..
"Tu.. Tu gerhana.."jimin mndongak ke langit.. Keadaan jadi gelap.. Jimin bru sedar dia duduk bwh tiang lampu, jimin nk bralih, dia trnampak seorang gadis yg tgah mndongak.. Ntah knapa dlm keadaan gelap tu, wajah gadis tu jelas di pndangan dia.. Jimin telan air liur, gadis tu trpndang jimin dan mereka saling brpndangan.. Dorg dgar bunyi bising, dlm keadaan gelap tu, dorg nmpk jelas wajah antara satu sama lain..
"Dh.. Jimin nmpk soulmate tk??"jin pndang jimin, jimin masih pndang gadis td.. Gadis tu tunduk hormat dan brjalan dgn kwn2 dia..
"Jimin?? Knapa???"jin pelik...
YOU ARE READING
Make A Wish
SonstigesMake a wish. What are you wish for? Love, or be happy? Make a wish, and do as dreamers do and all our wishes will come true. When you blow the Dandelion flower, your wish will come true. Hanie, Hea dan Nicole mempunyai permintaan masing2. Mereka m...