Dari jauh Aryan Safri memerhatikan isterinya yang termenung seperti memikirkan sesuatu di pondok kecil yang berada di luar rumah keluarganya lalu dia melangkah perlahan ke tempat tersebut dan mengambil tempat di sebelah Anis Syaira.
"Apa yang dimenungkan tu syai sampai tak terkelip"tegur Aryan Safri.
Anis Syaira beralih ke sebelah memandang suaminya sekilas.
"Hmmm...banyak..mana satu awak nak dengar"
"up to you..kalau nak share just bagitahu...kalau tak nak pun,it's okay...but remember,i always with you if you want to share something with me.."balas Aryan Safri bersahaja.
"first of all...saya nak ubah gelaran kita berdua...don't ever use aku,kau macam sebelum ni kita kenal...better saya,awak...untuk panggilan mesra tu kita hold on dulu...second, saya nak tanya kita stay rumah ni or pindah rumah lain?how about my house kalau pindah rumah lain?" tanya Anis Syaira.Itulah soalan yang membelenggunya di fikirannya tadi.Dia perlu bawa bincang baik-baik dengan suaminya pasal hala tuju mereka pada masa akan datang.
"yang panggilan tu saya setuju...yang pasal rumah saya fikir baik kita stay smpai awak habis belajar...baru kita pindah...kalau pindah sekarang pun,saya tinggal seorang juga...elok tinggal dengan papa dan mama dulu... Bolehlah tengok-tengokkan mereka selalu...don't worry pasal rumah awak tu kita jenguk tiap-tiap minggu sepanjang kita duduk di sini termasuklah lepas kita pindah rumah baru nanti"jelas Aryan Safri.
"Alright"
Anis Syaira dengan beraninya melentokkan kepalanya di bahu kanan Aryan Safri...tersentak sekejap Aryan Safri dengan kelakuan isterinya...dibiarkan mereka berkeadaan seperti itu buat seketika..
"boleh saya rehatkan kepala saya dekat bahu awak,aryan?just take a few of minutes only...nak rehatkan minda for a while"kata Anis Syaira sambil memejamkan matanya untuk sementara.
Aryan Safri tersenyum.
"boleh...tak ada hallah...nak sampai berjam-jam pun tak apa"
Dipandangnya seraut wajah Anis Syaira yang nampak keletihan itu..fikirnya,mungkin isterinya masih penat dengan majlis semalam sehingga berlarutan ke hari ini..yang dia tahu isterinya hanya pejamkan mata dan bukan jenis terus tidur macam orang lain bila mata tertutup rapat.."awak cuti berapa lama,aryan?saya punya 3 hari je tau...maklumlah kalau cuti lama-lama...apa pula orang lain kata..walaupun saya kahwin dengan bos besar dekat situ.."
"saya pun ambil 3 hari juga...sebelum saya nak ambil cuti saya dah tengok awak dulu ambil berapa hari...lagipun lama-lama cuti bertimbun kerja dekat ofis...tak menang tangan jawabnya"
"biasalah kerja tak pernah nak habis"ngomel Anis Syaira dengan perlahan namun masih boleh didengari oleh Aryan Safri.
"well..namanya kerja,syai...by the way,habis study...awak nak buat apa?nak tak saya tawarkan kerja dekat syarikat saya sesuai dengan kelayakan awak.." Cadangan yang pernah diusulkan oleh Ariq Syafiq kepadanya diberitahu pada isterinya..mana tahu isterinya berminat..
"sorry,better awak tawarkan pada orang lain,aryan...saya ada kerja lain yang saya perlu buat lepas graduate..soon,you will be know"maklum Anis Syaira dengan penuh makna yang tersirat.tidak sanggup dia mahu menerima tawaran suaminya sedangkan dia masih ada tanggungjawab lain yang lebih besar lagi yang perlu dia galas...dan dia tidak mampu nak tambah pekerjaan lain..Cukuplah dia sekadar fokus pada satu perkara...dia pun manusia..ada masa perlukan rehat..
"kalau dah itu yang awak kata..saya terima...lagi pula,cadangan tu datang dari Ariq Syafiq...dia yang kata,sayang kalau biarkan awak bekerja di syarikat lain...awak fresh graduate confirm ramai beratur tawarkan surat kerja"
YOU ARE READING
Teh Beng
RomanceKisah yang menceritakan antara dua insan yang bernama Anis Syaira dan Aryan Safri yang meminati air kegemaran mereka yang sama jenis dan rasa iaitu air teh beng di tempat makan yang sama. Disebabkan satu peristiwa berlaku menjadikan mereka kawan ba...