Fotoğraf Ghost
Bazen kazanmak çok kolaydır. Bazense sadece doğru zamanı beklemek gerekir.
Ghost doktordan gelen haberle odasında tur atarak düşünmeye çalıştı. Aynı zamanda elindeki stres topuyla oynuyordu. Deneyde iki kişi ölmüştü. Bu, deneyin tam başarıya ulaşamadığı anlamına geliyordu. Kendisinden sorumlu Sean Beyi araması gerekiyordu. Kendini koltuğa atarak Sean Beyi aradı.
-Merhaba efendim.
-Merhaba Ghost. Bir haber var mı?
-Var efendim. İlaç Vanessa da işe yaramış. Bunun üzerine doktordan 4 kişiye daha yapmasını istedim. Maalesef iki kişi öldü. Yaşayan iki kişide ise deney işe yaradı.
-Bu iyi. Doktorlara söyle hızlansınlar. En kısa süre de net sonuç istiyorum.
-Efendim izniniz olursa özel bir ekip oluşturup deneyi üzerimde denemek istiyorum.
-Bu çok riskli, iyi elemanlarımızı kaybedemeyiz. İlk önce deneyi tamamla.
-Efendim vaktimiz yok. Vanessa buradan kaçarken 10 tane iğne kaçırdı. Risk almak zorundayız.
-Tamam izin veriyorum.
Ghost gülümseyerek koltuktan kalkıp masasına geçti. Bilgisayardan özel asker listesini açtı. Ekibe ilk önce çok beğendiği Maria'yı ekledi. Ghost, Mark ve Lisa'yı sevmese de ekibe onları da ekledi. Yetenekli olan 5 kişiyi daha seçtikten sonra hepsine yarın buraya gelmelerine dair mesaj gönderdi. Gülümseyerek arkasına yaslandı. Bilgisayarını kapatıp "büyük bir adım" diye mırıldandı. Daha sonra evine gitmek için odasından çıktı.
Ghost ıslık çalarak toplanma salonuna girdi. İçeri de ekibe aldığı 8 kişi, deneyden kurtulan 2 kişi ve 2 doktor vardı. Kendisi de oturduktan sonra içeride bir sessizlik oluştu. Ghost gözlerini herkesin üzerinde gezdirdi. Cebinden küçük bir stres topu çıkartarak onunla oynamaya başladı.
-Sizi buraya bir teklif sunmak için çağırdım. Bildiğiniz gibi deney üzerinde çalışmalar yapıyoruz. Deney başarılı oldu. Bu yüzden biz de özel ekip kurmaya karar verdik. Tebrik ederim ekibe siz seçildiniz. Doktor bize deneyin ayrıntılarını anlat lütfen.
-Deneyi yaptığımız kişilerde yani Barbara ve James'te duyu organlarını daha iyi kullandıklarını anladık. Sizin anlayacağınız şekilde sadeleştirirsek beyinleri daha hızlı çalışıp daha hızlı anlıyor diyebiliriz.
İçlerinden birisi doktora "Yani bu ilaç beynimizin kullanma yüzdeliğimizi arttırıyor." diye sordu.
Doktor: Aslında insanlar beyninin %100 ve sağ-sol beyinciği aynı anda kullanırlar. Ancak herkes aynı düzeyde kullanmaz. Bunlar beyindeki sinirlerle ilgilidir. Sinirler beyindeki kısımlara uyarıcı göndererek onları aktifleştirirler. Bu ilaç sinirlerin uyarıcıyı daha güçlü yapmasını sağlıyor.
Doktor herkese deneyi en ince ayrıntısıyla anlattı. Barbara ve James'te yaşadığı deneyimi herkesle paylaştı. Onlar anlattıkça herkesin gözlerindeki istek artıyordu. Herkes farklı farklı şeyler düşünüyordu.
Ghost, onlar konuşmasını bitirince söze girdi. Bir yandan da herkesi inceliyordu.
-Gördüğünüz gibi deney başarılı oldu ve özel ekip için sizler seçildiniz. Ama unutmayın ki ölüm riski de var. Bu yüzden katılmak istemezseniz hiçbir sıkıntı olmayacak. Bunu size garanti ederim. Şimdi lütfen katılmak istemeyenler elini kaldırsın.
Ghost dahil herkes birbirine bakmaya başladı ancak hiç kimse elini kaldırmadı. Ghost ayağa kalktı. Yüzünde büyük bir gülümseme vardı. Stres topunu son kez sıktıktan sonra cebine koydu.
-Pekela... O zaman doktorları takip edin ve ölmemeye çalışın diyerek kapıyı işaret etti. Doktorlar onay aldıktan sonra toplantı salonundan çıktılar. Diğer herkeste onları takip etti. En arkada ghost vardı. Herkesin heyecanını izliyordu. Burada korkan kişiler yoktu. Hepsi kendi alanında usta kişilerdi. İki kapının önüne geldiklerinde 5 kişi bir doktorla ilk odaya girdiler. Diğerleri ise ikinci odaya girdi. İkinci oda dört kişilikti. Barbara ve James koltuğa otururken diğerleri yataklara uzandılar. Doktor, Ghost'tan başlayarak herkese sırayla iğneyi enjekte etti.
Bir iki saat sonra Mark, Lisa ve bir asker dışında herkes uyandı. Uyanan herkes bireysel odaya yerleştirirdi. Özel oda da bir saat gözlem altında tutulduktan sonra ilk Ghost çıkartırdı. Diğerleri onun emrine kadar orada duracaktı. Yetki şuan da ondaydı. Buraya kadar gelebilmek için çok çalışmıştı ve çabasının karşılığını da almıştı. Ghost kendi odasına geçti. Kendisine su kattı. Sonra aklına gelen fikirle suyunu içti. Eline telefonunu alıp doktorların yanına gitti.
-Efendim... Kendinizi nasıl hissediyorsunuz?
-Harikayım. Sanki daha yeni başlıyormuşum gibi. Sizce de öyle değil mi?
-Buna çok sevindik efendim. Şimdi ne yapalım?
-Ölen kişilere ne yapmanız gerektiğini biliyorsunuz. O iş siz de. Diğerlerine de onları eğitim odasında beklediğimi söyleyin eğitim yapacağız.
Ghost, hızlı hareketlerle eğitim odasına gitti. Sonuçların ne olacağını çok merak ediyordu. Sonuçları tam olarak anlayabilmek için her alanda testler yapmaya karar verdi. Eğitim odasına geldiğinde zeka testinin başına oturdu. Onlar gelmeden kendisine bu testi yapmak istiyordu. Dikkatlice testleri çözdü. Daha önce çözdüğü testten bir tık daha iyiydi ancak beklediği kadar yüksek değildi. Herkesin içeriye girmesiyle düşüncelerinden çıktı. Herkes tek sıra olmuş Ghost'un konuşmasını bekliyorlardı. Parmağıyla bir dakika yapıp odanın yanında bulunan odaya gitti. Oradan 8 defter ve 8 kalem aldı. Daha sonra oyalanmadan eğitim odasına geri döndü. Eğitim odası özel askerler, denekler ve işe alınacak insanlar için kullanılırdı. Her tesiste yoktu ve burası en iyisiydi. Sıranın başındaki askere ellerindekini verip dağıtmasını istedi.
-Hepiniz hoş geldiniz. Maalesef ki üç kişiyi kaybettik. İyi tarafından bakarsak biz yaşıyoruz. O yüzden bu şansı iyi değerlendirin. Burada olma sebebimiz sizi ölçmek. Hepinizden sırayla tüm testlere girip sonuçlarınızı deftere yazmanızı istiyorum. Bu benim için değil sizin için. Sonuçlarınız zaten kayıt altına alınacak ancak gelişiminiz hakkında bilgi verilmeyecek. Eğitimi bir hafta boyunca yapacağız. Sonra av başlayacak. Sorusu olan?
Ghost bir süre bekledi. Daha sonra neşeli bir sesle "O zaman testler başlasın" diye bağırdı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CAN BORCU
Science FictionBirisine can borcunuz olsaydı bunu ödeyebilmek için neler yapardınız? Mesela bir suçu üstlenir miydiniz? Ben üstlendim. Serbest kalacağımı zannederken mahkum oldum ve her şeyimi kaybettim. NOT: Bu benim ilk yazım bu yüzden muhakkak ki hatalarım olac...