رواية "قطتي الشرسة" 😻
الفصل الثالث والثلاثون :😘
واخر أحداث الحلقة اللي فاتت 🤔:
آسر بأستفهام :لي طلبتي من عمرو يعمل كده؟؟
مرام وهي تجلس بأريحية :عندك طريقة أسهل من دي ندخل بيها؟
آسر :لا.. بس بردو مش فاهم.. اشمعني مريان.. ما ممكن يكبها علي جاك؟
مرام : جاك راجل لو اتكبت عليه ممكن يزعق في عمرو وخلاص وتتلم الليلة في كلمه ونص.. لكن مريان هتعمل فرح لو اتكبت عليها.
أسر بأقتناع :تمام عندك حق.. طب اشمعني الفستان.
مرام بنفاذ صبر :هيكون لي الفستان مثلا... بيني وبينه طار مثلا.. ولا الفستان حلو اوڤر ف انا غيرانة وعايزه ابوظة.؟؟ 😒... الفستان عشان حضرتك مش واخد بالك من كام حاجه.. اول حاجه ان اهم حاجة عند البنت وخصوصا لو واحدة زي مريان هي لبسها.. و ممكن هي ذات نفسها تموت بس اللبس يفضل نضيف.. ثانيا الفستان ده شكلة غالي ونضيف يعني لو حصلة حاجه مريان ممكن تقتل عمرو.
آسر :بجد تحياتي لدماغك السم دي. 👌
مرام :اتفرج بقا.ذهب عمرو ليقدم لجاك النبيذ وهو يفتح الزجاجة قام بأوهامهم ان هناك شئ عثرة فسقطت زجاجة النبيذ بأكملها علي فستان مريان التي صرخت بصوت عالي.
مريان وهي تنهض فزعة :omg.. What the hell did you do !!
عمرو بأسف :سوري يا فندم مخدتش بالي.
مريان بعصبية وهي تتفقد فستانها :how dare you..انت بوظت الفستان خالص يا غبي.. فين مدير المكان ده؟؟
عمرو بخوف مصتنع :يا فندم بجد اسف.. بس ارجوكي بلاش المدير.. انا بجد مخدتش بالي.
جاك بعصبية :مخدتش بالك اي يا مغفل انت.. شايف انت عملت اي؟!! انا هطردك من هنا.
عمرو بخوف مصتنع:قولت لحضرتك وللمدام اني متأسف جدا
مريان بصوت عالي :انت واقف تتكلم معانا كده ازاي؟؟ احنا كلامنا مع مدير المكان ده.
حضر المسؤل عن المطعم علي الصوت وهو يهتف بأعتزار :خير يا فندم!!
مريان بعصبية :شايف الكائن ده عمل فيا اي؟؟ فين المدير؟؟
المسؤل بأعتزار :معلش يا فندم بنعتزر لحضرتك جدا.. وبالنسبة للمدير فهو اللي قاعد هناك.. ثواني هديلة خبر.
ذهب الرجل لآسر.
آسر :في اي؟ لي الدوشة دي؟
المسؤل :في جارسون بهدل فستان المدام اللي هناك دي بالنبيذ وهما طالبين حضرتك.
آسر :تمام.
تقدم آسر ومرام الي جاك.
مرام بأبتسامة خلابة توقع اي رجل من جاذبيتها : اهلا يا فندم.. بنعتزر جدا علي اللي حصل.. والولد اللي غلط اكيد هياخد جزاءه. انا رولا وده مستر بيتر مدير وصاحب الاوتيل.
أعجب جاك جدا من جمال مرام الطاغي.
جاك وهو يمسك بيدها ليقبلها : Nice to meet you, Miss Rola. You know you're really beautiful.. 😍
مرام بأبتسامة جذابة :?...Thank you sir.
جاك بأبتسامة :جاك ألبرت.
مرام بأبتسامة : تشرفنا مستر جاك.
كان آسر يكز علي اسنانة من كثرة الغيظ والغيرة.
جاك وهو يمد يده مصافحا آسر :اهلا وسهلا مستر بيتر.
آسر بضيق لم يظهره :اهلا بيك.. بنعتزر مرة تاني للي حصل ليك و للمدام.
جاك بضحكة :لا لا مريان بس المساعدة والسكيرتيرة الشخصية تبعي.
آسر بأبتسامة وهمس :ما انا بقول بردو الجمال ده كله مش معقول يكون متجوز.
سمع همسه كلا مريان التي ابتسمت بدورها ابتسامة واثقة.. ومرام التي ودت لو صفعته.. لا تعلم لما شعرت هكذا ولكن بحق ضايقتها تلك الجملة.. أما جاك فكان ينظر لمرام ببلاهه.
آسر بحنية :سوري علي اللي حصل.
كانت مريان تطالع ذلك الشاب الاسمر القوي البنية وذا الجمال الشرقي الذي تكاد تعشقه..
مريان :طيب خلاص مفيش مشكلة.
آسر ببسمة جذابة :متأكدة؟!!
مريان بأبتسامة :اكيد.
جاك وهو يطالع مرام :طب اتفضلوا اقعدوا معانا. اكيد هبقي سعيد جدا اني اتشرفت بحضرتك مستر بيتر.
مريان مسرعة : نو سوري بس محتاجه اغير الفستان.. كملوا انتوا وانا شويه وجاية.
تركتهم مريان بينما كان جاك يقول لها شئ.. همس آسر في اذن مرام.
آسر بضيق :هو مش الريس بردو قال ان الراجل ده بيحب مريان.. ده من اول بسمة مشالش عينه من عليكي.
مرام ببرود :وانت مضايق لي؟؟ مهو ده الي احنا عايزينه.. وكده احسن عشان نخلص بسرعة.
آسر بضيق :طب خفي الابتسامات دي شوية.
مرام بسخرية وهي ترفع حاجبها :وانت مضايق لي؟؟ 😏 خليك مع الجمال اللي عاجبك اوي. 😒
استشعر آسر غيرتها.. لم يكن يصدق نفسه.. هل تغار؟؟ هل حقا ما شعر بيه صحيح.. أ تلك المجنونة تغار؟!!
ابتسم آسر بخبث.. ولكن قطع تفكيره جاك.. وهو يجلس ليتحدث معهم...
قضي جاك بعض الوقت يتحدث مع آسر ومرام.. أما مغازلة لها.. او متحدثا عن بعض اعماله.. وبعد مدة ظهرت مريان.. وهي ترتدي "فستان احمر ناري قصير يصل لنصف فخذها وبدون أكمام ويظهر من جسدها ضعف ما يخفي.. وذهب جاك لها.. بينما فتحت مرام فمها ببلاهه من منظر مريان
وهي تهمس لنفسها بصدمه: يا سنة كحلي.. يخربيتك.. دا انتي لو نازلة بقميص نوم مش هتبقي بالمنظر ده.
جاتك وكسة.. البسي احمر ياختي دا نار جهنم الحمرا هتتشوشوي فيها 😏.
.. وعلي الفور ومن دون درايا منها نظرت لآسر لتعرف إن كان يطالع تلك الحمقاء في تلك الملابس الحمراء ام لا.. 🤔.
بينما كان آسر ينظر الي مريان يحاول منع ضحكاته واخماد نوبة الضحك التي تداهمه بسبب ما قالته مرام للتو..
مرام بهمس من بين أسنانها له :عينك يا بابا عينك.. شيلها بص قدامك احسن.
آسر وهو يرفع حاجبة بخبث :وانتي مضايقة لي؟؟ انتي مش قولتيلي خلي الجمال ينفعك.. هو الصراحة هينفعني.. وهينفعني اوي كمان.
ثم همس برومانسية :ياااااااااااه امتي تيجي الليلة اللي ا......
مرام وهي تنظر له بحده :اللي اي؟؟
آسر ببرائه :اللي.. اللي يا مرام في اي.. ما تركزي كده الله.
مرام وهي تكن علي أسنانها بغيظ : مركزه.. ماشي ربنا معاك.
وفجأه سمعت مرام رنين هاتفها.. ففتحته وردت علي ادم.
مرام :ايوه يا آدم. اي في حاجه حصلت؟
ادم :بقولك يا ميرو هي جيان صحيت ولا لسة؟؟
مرام بنفاذ صبر :يعني انت بتكلمني وانا مع الزفت جاك.. عشان تقولي جيان صحيت ولا لسه.. يارب تولع انت وحيان ومريان في ساعة واحده.
ادم بهمس :هو حد يطول يولع ومعاه المزتين دول.😂
كادت مرام ان تصرخ فيه من كتر استفزازه هتفت بضيق :طيب يارب يسمع منك.. غور بقا.
واغلقت في وجهه المكالمة.
آسر :في اي؟؟
مرام بضيق :مفيش.. هما الاتنين دول غاروا في اي داهيه؟؟
آسر :معرفش.
وبعد ثانية اتي جاك ومعه مريان مجددا وجلسوا يتحدثون.. وعيون مريان لم تُرفع من علي آسر.. الذي كان يتعامل معهم بكل هدوء ورزانة.
(زي ما تقولوا كده بالبلدي.. بيتقل علشان يوقع المزه 😉 اصل الستات بتموت في الراجل التقيل 😌 ستات هايفه صح 😂)
___________________
في منزل تارة ومازن :
أنت تقرأ
قطتي شرسه"
Aléatoireأنا معك ، في إنطفائكَ قبل توهجك ، وفي حزنك قبل سرورك ، معك في ألمِك قبل راحتك ، أنا معك حين يبتعد الجميع عنك ، تأكد بأنني سأظل معك 💖.