🧸 UNEXPECTED MARRIAGE 💍
• 예상치 못한 결혼 •"Hanny."
"Apa kau?"
"N-ni rumah... Yeji."
Hanny mengerutkan dahinya. Kotak yang diangkatnya tadi diletakkan di atas lantai. Tidaklah berat mana. Cuma, dia penat ke hulur ke hilir dengan kotak tu tadi.
Dayeon la, kata tahu. Last-last salah alamat. Buat malu je. Sudahlah yang salah rumah tadi tu rumah Lee Kwangsoo si zirafah. Kenal pun sebab rancangan hiburan Running Man.
"Yeji? Siapa tu?" Soal Hanny apabila Dayeon masih mengeraskan dirinya di hadapan pintu apartment mewah ini.
"Babe! Yeji tu, ex fiance Taehyung! Husband kau!" Ujar Dayeon separuh berbisik. Bahu Hanny digoncang-goncangnya.
"Yahh, yahh! Macam gempa bumi kau goncang aku." Hanny membetulkan hoodie yang dipakainya itu.
"By the way, kenapa kalau dia ex fiance Taehyung pun? Bukannya dia ta—"
Hanny tidak meneruskan kata-katanya apabila pintu yang berada di hadapan mereka berdua itu dibuka dari dalam. Dilihatnya seorang gadis bermata sepet kelihatan agak terkejut apabila perasan kelibat mereka berdua.
"Eh? You all buat apa dekat sini?" Soalnya.
"Err... Ni betulkan ni rumah cik Hwang Yeji?" Soal Dayeon sambil tersenyum kekok.
"Yeah. Kenapa cari I?"
"Kami dari Kuntom Florist, nak hantarkan bouquet coklat dekat cik Yeji. Cik Ryujin yang suruh kirimkan ke rumah cik Yeji." Terang Dayeon dengan panjang lebar.
Hanny pula sekadar memerhati memandangkan tugasnya memang hanya menemani Dayeon. Dia tidak tahu pulak kewujudan bouquet coklat ini.
Maklum la, baru kahwin. Cuti tiga hari. Jadi dia tak tahu bila masa Dayeon buat bouquet coklat ni.
Yeji tersenyum. "Oh ya, bouquet coklat tu. Haa boleh letak dekat ruang tamu."
Yeji mengundur ke belakang seraya membuka pintu seluas-luasnya untuk memberi ruang kepada Dayeon dan Hanny. Best la tu dapat masuk rumah pelakon yang agak terkenal ni.
"Thank you. Susah-susah je."
Dayeon menggeleng perlahan. "Eh, tak ada la. Kitorang okay je. Erm by the way..."
Hanny dan Yeji hanya memerhati Dayeon yang sedang mengeluarkan smartphone dari poket seluarnya. Dia tersengih ke arah Yeji sambil menayang smartphone nya.
"Boleh... Kita ambik selfie?"
Yeji ketawa kecil lalu menganggukkan kepalanya. "Sure. Let's take a selfie!"
Yeji dan Hanny teruskan merapatkan diri mereka ke arah Dayeon yang sudah mengangkat tinggi smartphone nya. Beberapa keping gambar diambil. Tidak lekang senyuman di bibir Dayeon.
"Thank you! Kami pergi dulu ye?" Ujar Dayeon meminta diri.
Yeji sekadar mengangguk lalu menghantar mereka berdua sehingga ke ambang pintu.
YOU ARE READING
☆ミ Unexpected Marriage ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗
Fanfiction"Sebab, saya akan berkahwin dengan dia." "W-what?!" . . ©2020