18 - G

193 26 19
                                    

🧸 UNEXPECTED MARRIAGE 💍
• 예상치 못한 결혼 •

"Hah, ni monyok je dah kenapa?" Soal Mark apabila wajah Hanny kelihatan ahak muram

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hah, ni monyok je dah kenapa?" Soal Mark apabila wajah Hanny kelihatan ahak muram. Sampai je rumah tadi, terus letak kepala atas meja makan.

Mark punya terkejut habis sampai senduk dia pegang tu hampir terpelanting. Masuk tak bagi salam. Tengah masak, pusing je belakang nampak Hanny.

Dah la rambut panjang. Tak ikat. Lurus. Baju warna putih nak ke krim pulak tu. Siapa je tak terkejut?

"Bila balik Amerika?" Soal Hanny tanpa menjawab soalan Mark.

"Lusa. Nak ikut balik tak?"

Hanny mengangguk. Terus saja dia mengangkat wajahnya apabila Mark meletakkan semangkuk mi udon di hadapannya. Mana mamat ni cekau pun tak tahu.

"Mana abang beli mi udon ni?" Soal Hanny sambil menyedukkan mi udon itu ke dalam mangkuk.

"Masa pergi Japan haritu. Jackson la, dia rembat habis. Same goes to Bambam." Balas Mark sambil membuat peace.

"Menyempat lagi tu. By the way, diorang semua ba—"

"HAI HANNY, HAI MARK!"

Jelingan tajam dihadiahkan kepada Bambam, Jackson dan Jinyoung yang macam biasalah. Suka muncul secara tiba-tiba. Salam ke mana. Tekan loceng pun ke mana.

Loceng tu dah tak rosak ya, harap maklum.

"Korang ni, selalu muncul secara tiba-tiba. Ish!" Mark mendengus kasar sambil mencapai chopstick nya.

"Hahahaha. Di mana ada Hanny."

"Di situ kami mari!"

"Bongoklah korang HAHAHAHHA!" Lengan Jackson dan Bambam disiku oleh Jinyoung.

Mark hanya menggeleng melihat telatah tiga orang manusia yang muncul tanpa diundang itu.

"Mark, kau nak balik Amerika dah ke?" Soal Bambam.

"Yup! Asal?"

"Aku nak ikut jugak, boleh? Rindu Amerika duh." Ujar Bambam sambil membuat muka comelnya.

Comel ke?

"Kau rindu Amerika ke... Kau rindu masakan Mama Tuan?" Terangkat sebelah kening Jackson.

"Eh? Bukan kau ke? Apasal aku pulak?"

"Dah dah, haih korang ni. Nak ikut, jom. Aku tak kisah."

Bersinar-sinar mata Bambam ketika ini. "Aww— Ni la sebabnya aku sayang Markeu kesayangan aku ni."

"WOI WOI! HANNY ADA NI, JANGAN PELUK LEHER DIA LA, GEDIK!"

"ALAA, KAU PELUK LA LEHER DIA. CAKAP LA NAK HAHAHHAHA!!"

"Ouh Hanny sayang— Meh peluk meh."

"Yahhh! Jangan dekat dengan Hanny!"




☆ミ Unexpected Marriage ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now