hoofdstuk 3

122 6 0
                                    

De reis naar het koninklijk paleis is saai. De tweeling zit in het midden en Olivia, Emily en ik moeten ze bedienen. Emily probeert vooral Liam te verleiden. Ik loop richting het drinken om een glas drank te pakken voor Levi. Als ik terugkom probeert Emily Liam te kussen maar Liam duwt haar weg. Olivia en ik probeerde onze lach in te houden. Als ik Olivia aan kijk ziet ze eruit alsof ze iets heel smerigs aan het eten is en moet overgeven. Als zij mij ook aankijkt schieten we alle twee hard in de lach. Levi's ogen ontmoeten en kijken mij dodelijk aan. Ik stop snel met lachen en kijk naar de grond. Olivia heeft hetzelfde alleen dan met Liam. Emily kijkt ons heel gemeen aan en ik rol met mijn ogen. 'libeertje, Vanessa doet gemeen tegen me' zei Emily 'dan is dat jouw eigen schuld en ik heet geen libeertje' antwoord Liam kalm zonder dat zijn ogen zijn telefoon verlaten. Levi moest nu ook lachen. Hij kreeg een dodelijke blik van zijn broer. Liam kijkt mij chagrijnig aan en gebaart dat ik naar hem toe moet komen. Als ik bij Liams stoel ben pakt hij mijn pols vast en zet in een keer zijn tanden erin. Na een paar seconden stopte hij gelukkig met drinken.

We rijden de oprit van het koninklijk paleis op het is prachtig er is een grote tuin met veel groen. Er zijn slaven en bedienden bezig met de tuin te onderhouden en de paleisdeuren zijn groot van bruin hout gemaakt met figuurtjes erin gesneden. Het paleis heeft veel ramen en ziet ervan af buiten groot uit. Als we naar binnen lopen zie ik pas hoe groot het is. In het midden van de hal staat een trap die aan het einde in tweeën splitst. Ook binnen wordt er veel gewerkt. Onderaan de trap staat Elisa en ze heeft een super schattige mooie kat vast. 'Hoi grote broers van me' zei Elisa. De kat begon te grommen 'Hey zusie' zeggen Levi en Liam in koor. Er kwam een man uit een gang lopen. 'Goeiemiddag vader' zeiden Elisa, Levi en Liam in koor en ze bogen hun hoofden. Olivia, Emily en ik bogen. Voorzichtig keek ik omhoog en hij zag er machtig uit dus dit moet de koning wel zijn.

Ik kwam in Liams suite aan en moest die gaan opruimen daarna mocht ik naar mijn eigen kamer. De suite van Liam was groot hij heeft een eigen moderne keuken en een grote tv. Ook een eigen bibliotheek in zijn kamer. In deze kamer was ook één wand van glas zijn kamer keek uit op een deel van de paardenstallen en weides maar ook deels op de achtertuin. Ik schrik als de deur opengaat en sta snel op van de bank. Het is Liam die binnen komt dus buig ik. 'Wacht maar met het uitpakken van je spullen we gaan over twee dagen weer weg' ik knik 'wilt u nog iets anders?' vraag ik. 'Nee je kan naar je kamer gaan' is zijn antwoord. Ik buig en loop naar mijn kamer. Mijn kamer is een stuk kleiner er past net aan een bed en nachtkastje. Het nachtkastje is ook meteen mijn kast maar heel veel spullen heb ik toch niet. Ik besluit om wat rond te kijken in het enorme paleis. Als ik door de gangen loop zie ik pas hoe groot het paleis is. Er zijn zoveel gangen dat ik al snel door heb dat ik beter terug kan gaan om niet te verdwalen. In mijn kamer aangekomen zie ik op de klok dat het al half tien is. Dan ben ik dus bijna een uur weg geweest. Ik loop nog een keer naar Liams kamer om te vragen of ik kan gaan slapen gelukkig mag dat. Terug in mijn kamer ga ik meteen slapen zodat ik morgen goed uitgerust ben.

's Ochtens ga ik meteen naar Liams kamer. In zijn kamer maak ik ontbijt voor hem. Als Liam de trap af komt lopen buig ik en zeg 'goeiemorgen uwe koninklijke hoogheid'. 'Goeiemorgen'. Hij gaat aan tafel zitten en ik zet zijn ontbijt en koffie klaar. Liam pakt mijn arm vast en maakt met zijn nagel een snee in mijn arm. Gevaccineerd kijkt hij toe hoe het van mijn arm zijn koffie in loopt. Als er genoeg bloed in zijn koffie zit brengt hij mijn arm naar zijn mond en likt al het bloed weg en dan is de wond ook meteen geheeld. Terwijl Liam zijn eten op eet blijf ik achter hem staan wachten. 'Ik moest hiernaartoe omdat vader wilt dat Levi, Elisa en ik naar de vampier academie gaan'. Ik kijk verbaast op. 'Wat is de vampier academie?' vroeg ik verbaast. 'De vampier academie is een internaat voor vampiers maar alleen getalenteerde vampiers of vampiers met ouders met veel geld mogen daarheen' ik knikt dat ik het begrepen heb. 'Alleen Ace hoeft er niet heen puur omdat hij de oudste is' zei Liam geïrriteerd. 'Olivia vroeg of je nog langs haar kamer wou komen dus als Levi het ook goed vindt kan je daar heen'. 'Graag uwe koninklijke hoogheid'. Hij gebaart dat ik kan gaan. Bij Levi's kamer aangekomen klop ik op de deur. 'Kom binnen'. Ik doe de deur open en loop naar binnen. Als mijn ogen die van Levi ontmoeten buig ik. 'Wat is er Vanessa?' vraagt Levi. 'Kan ik naar Olivia toe, uwe koninklijke hoogheid?' 'Kom maar mee'. We lopen zijn kamer uit, de trap af door de hal nog een trap af richting de kelder. Richting de kelder betekent meestal niet veel goeds. We lopen door een gang met deuren en cellen. Bij een cel aan gekomen doet Levi de deur open en duwt me zachtjes naar binnen. 'Hier is ze' is het enige wat hij zegt. Langzaam gaat het licht aan en ik zie een hoop bloed en een gedaante zitten in de hoek. 'Is dat Olivia?' vraag ik met ongeloof in mijn stem. 'Ja, ga maar kijken al betwijfel ik of ze zal reageren. Ik loop naar Olivia en tik haar aan maar zoals Levi al voorspelt had reageerde ze niet. 'Wat is er met haar gebeurt?' vraag ik aan Levi. 'Weet je nog dat jij stout was en probeerde de cellen in te komen?' dat was een van de laatste keren dat ik door het huis van Levi en Liam heen liep voordat we hiernaartoe vertrokken. Er ging een rilling over mijn rug. 'Nu was zij degene die stout was en stoute meiden moeten gestraft worden'. 'Wilt u haar hieruit halen zodat haar wonden verzorgt kunnen worden, uwe koninklijke hoogheid?' Levi glimlacht licht maar schud dan vastberaden zijn hoofd 'nee, ik haal haar hier pas weg als ze genoeg gestraft is' antwoord Levi. Ik knik en buig. Niet dat ik het er mee eens ben maar meer omdat ik geen keus heb. Langzaam komt Levi mijn richting in gelopen met rode ogen. Snel doe ik een paar stappen achteruit. Al snel raakt mijn rug de muur. Levi duwt met zijn lichaam mij tegen de muur en draait mijn hoofd opzij. Ik voel zijn lippen mijn nek. Zijn tanden prikken in mijn nek en hij bijt de pijn di eik voel veranderd al snel in een fijn gevoel. Ik begin me duizelig te voelen en probeer Levi weg te duwen. Hij houd niet op. 'Levi' zeg ik 'stop'. Hij kijkt me aan met zijn prachtige rode ogen. Gelukkig stopt hij met drinken en veegt zijn mond af aan een servet. Geen idee hoe hij daaraan komt. 'Ga terug naar Liam' is Levi zijn botte antwoord.

Ik klop op Liam zijn deur 'kom binnen'. Ik loop naar binnen. 'Jij bent lang bij Olivia geweest'. 'Prins Levi had haar in een cel opgesloten dus moest ik eerst vragen waar ze was...' Liam staat op en loopt mijn kant op. Als hij bij mij aangekomen is draait hij mijn hoofd opzij en ruikt aan mijn nek op precies dezelfde plek als waar Levi gebeten had. 'Wie heeft er van je gedronken?' zei Liam met zo'n duistere stem dat ik begin te trillen. 'Zeg op!' schreeuwt Liam. 'Prins Levi, uwe koninklijke hoogheid'. Langzaam worden Liams ogen zwart. Van schrik doe ik een stap achteruit wat me een grom oplevert. 'Ik ga ervoor zorgen dat hij nooit meer een stap in de buurt van mijn eigendommen durft te doen'. Met dat gezegd te hebben loopt Liam de kamer uit. 

slave from a vampireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu