De volgende ochtend sta ik vroeg op om alle spullen in te pakken voor de reis naar de vampier academie. Voor Liam pak ik alles in wat in zijn koffer past. Dat is nog niet eens de helft van zijn kleding en voor mezelf pak ik een paar uniformen in en de andere nodige dingen. Al snel ben ik klaar en we vertrekken pas over vier uur. Tijd genoeg om te ontbijten en de rest van het paleis te verkennen. Ik maak ook ontbijt voor Liam want het is pas acht uur. Voor Liam maakt croissantjes met chocola en jus d'orange en voor mezelf een sneetje brood met kaas. Nadat ik Liam zijn ontbijt heb gebracht ga ik het paleis verder verkennen. Nadat ik een aantal gangen en deuren door ben gelopen kom ik erachter dat ik verdwaald ben. Waarom wou ik ook alweer het paleis gaan verkennen? Ohja zodat ik niet kan verdwalen. Dat is goed mislukt. Ik loop de richting in waar ik vandaan kom. Als ik weer door een aantal deuren en gangen ben gelopen heb ik nog steeds geen idee waar ik ben. Als ik een trap zie loop ik die op en kom ik een nog engere gang aan. Hier is letterlijk niks geen ramen, geen schilderijen, geen mensen, geen vampiers echt niks behalve duisternis en kou. Verder in de gang zijn een aantal ijzeren deuren. Er klinken stemmen door de gang en ik ben natuurlijk nieuwsgierig dus besluit om dichter bij te lopen. 'Weet je het zeker?' vraagt een onbekende stem. 'Ja ik voel duidelijk die magische energie in het paleis' antwoord een andere onbekende stem. 'Hm weet je zeker dat het niet een van je broers is of die kat van Elisa' zegt de eerste stem. 'Ja Vader ik weet heel zeker dat het niet Silver Liam of Levi is'. De stemmen klinken steeds harder dus ik besluit terug te lopen maar de stemmen worden steeds harder en komen steeds dichterbij. Gelukkig zie ik een kast die stond er dus blijkbaar al. Als de stemmen noch dichterbij komen besluit ik om me in de kast te verstoppen. De stemmen zijn nu dichtbij genoeg om te verstaan. 'Ik weet het niet maar het zou raar zijn want alle rassen zijn slim genoeg om niet in een vampier paleis te gaan wonen'. Waar hebben ze het over? Ze zouden nu ongeveer voor de kast moeten doorlopen. Door de gleuf tussen de deuren zie ik ze inderdaad voorbijlopen maar achter hun loopt iets wat ik niet had verwacht. Er loopt een prachtige sneeuwpanter. Zachtjes begint de sneeuwpanter te grommen. 'Kom Snow, er is niks' zegt de jongste van de twee. Als ik zeker weet dat ze weg zijn klim ik uit de kast en loop de richting in waar ik vandaan kwam. Als ik nog een deur probeer kom ik in een van de gangen terecht die naar de tuin leid. Net op tijd ben ik terug in Liams kamer. Liam komt ook zijn kamer in lopen. Meteen kijkt hij mijn kant op en vraagt 'waar was jij' en het klonk niet als interesse meer alsof hij mij ging vermoorden. 'uuuh ik was aan het rondlopen en verdwaalde' zeg ik zachtjes. 'Alweer?' zei Liam lachend. 'Ja' antwoorde ik ongemakkelijk. Liam viel letterlijk om van het lachen. Levi komt ook binnen lopen. 'Wat is er zo grappig?' V v v Vanessa was verdwaalt alweer' antwoorde Liam. Nu moest ook Levi lachen. 'Jij verdwaalt echt vaak'. 'Het was hier de eerste keer' protesteer ik. De tweeling moest nog harder lachen. Olivia komt binnen lopen en zegt dat het tijd is om te gaan. Aan Liam en Levi hun dodelijke blikken kan je zien dat ze er allebei geen zin in hebben. Het is gelukkig maar twee uurtjes rijden in de auto. De limousine waarin we rijden is niet heel groot er passen zes mensen in. Elisa zit voorin, Levi ziet achterin naast Olivia en tegenover Liam en mij.
Na twee uur rijden komen we aan op de vampier academie. Het is een enorm gebouw. Het ziet eruit alsof het al miljoenen jaren oud is. 'Ik ga hier sowieso verdwalen' mompel ik zachtjes. Helaas hebben Liam en Levi het wel gehoord met hun vampier gehoor. Als we naar binnen lopen de hal in is die nog groter dan de hal in het koninklijk paleis. Ik loop achter Liam en Levi aan richting de receptie. Ze krijgen de sleutels van hun kamers en een rooster met plattegrond.
Ik slaap in een kamer die naast die van Liam zit. Mijn kamer is niet heel groot maar ik heb wel mijn eigen badkamer en kast. In Liams kamer staat een groot twee persoons bed en er is een keuken. Hij heeft zelf een verdieping in zijn kamer. En een kelder. De keuken is groot en ruim. Als je door het raam kijkt dan zie het bos. Ik heb gehoord dat er in de buurt ook een strand is. 'Vanessa?''Ja uwe koninklijke hoogheid?' antwoord ik. 'Er is hier ook les beschikbaar voor mensen en ik wil dat jij daarvan alle talen en wiskunde gaat volgen'. Ik knik en buig. Geloof het of niet maar je kunt school ook missen.
JE LEEST
slave from a vampire
FantasyVanessa Brown is één van de weinige mensen die weten dat vampieren bestaan. Dit komt omdat ze de slaaf is van een vampier samen met nog twee slaven- Olivia en Emily- woont ze bij de vampier tweeling Liam en Levi. Liam is haar eigenaar. De slaven wet...