hoofdstuk 5

109 4 0
                                    

Vandaag moet ik drie uur naar school twee uur Spaans en een uur frans. Daarna ben ik drie uur vrij. Terug in mijn kamer besluit ik uit te gaan pakken en ook meteen Liams kamer op te ruimen dan hoef ik dat straks niet meer te doen. Ik ben gelukkig snel klaar met mijn spullen uitpakken en opruimen. Liams kamer is een ergere troep maar dat heb ik ook redelijk snel opgeruimd. Ik besluit te gaan slapen.

Het raakte Mia en mij hard dat zij niet door was. We wisten alle twee dat degene die niet door gaan dood zijn, worden vermoord, verdwijnen of wat één keer eerder is gebeurd bij een belangrijke familie als slaaf mogen gaan wonen. Er ging een gerucht rond dat iedereen die niet doorwas dezelfde avond nog vermoord zou worden. s 'Avonds moesten we ons inderdaad op het plein verzamelen alleen kon ik Mia nergens vinden. Aangekomen op het plein zie ik iedereen die niet door was aan de muur vastgeketend zitten. Alleen Mia en een meisje waarvan ik de naam niet weet missen. Als iedereen op het plein staat begint er iemand te praten 'bij de komende en afgelopen testen is het ook mogelijk om aftevallen zonder dat je doodgaat in de test. Maar in dat geval word je vermoord. Hoe slechter de afvaller is geëindigd hoe pijnlijker de dood. We beginnen vandaag met de hoogst geëindigde en dat is Roosalie.' één van de prinsen kwam aanlopen het was degene met donker haar en blauwe ogen. Hij liep langzaam om Rosalie af alsof hij alle tijd had mar aan zijn houding te zien was het meer om Rosalie bang te maken. Rosalie durfde toen de prins nog vier meter bij haar vandaan stond hem al niet meer aan te kijken. Rosalie liet met heel haar houding en blik zien dat ze bang was. Toen de prins een halve meter bij haar vandaan stond pakte hij haar kin vast en dwong haar hem aan te kijken. Aan de gezichtsuitdrukking van Rosalie te zien zijn de ogen van de prins niet meer blauw. Rosalie 's gezicht werd opzij geduwd en de prins beet in haar nek. Je kan zien dat ze heel veel pijn heeft. De meeste deelnemers kijken weg. Na tien minuten stopt de prins met drinken en hang Rosalie vastgebonden aan de muur. 'Onze volgende afvallen is Roan' zegt de aankondiger enthousiast. Bij Roan komt er iemand van de leiding aanlopen met een wapen. Roan wordt in elke been drie keer geschoten en daarna in zijn buik. Langzaam wordt het wapen omhoog richting zijn hoofd gericht. Dan klinkt er een pistoolschot. Er wordt nog een iemand vermoord langzaam laten ze diegene in brandend spul zakken tot dat zijn vel er letterlijk begint aftebranden.

Het geschreeuw echoot nog door in mijn hoofd als ik wakker schiet. Ik fris me op in de badkamer en loop dan naar Liams kamer waar geschreeuw uitkomt. Er zit een deur tussen zijn en mijn kamer. Als ik door die deur loop zie ik Liam zittend en iemand anders staand een heftige discussie voeren. 'Ga haar halen!' schreeuwt Liam. Als zijn blik op mij valt buig ik. De onbekende man loopt weg. 'Ga koffie halen' zegt Liam verbazend rustig. Ik haal een kop koffie en doe er alvast wat bloed in. Als ik weer terugkom in de kamer wordt net de deur opengesmeten en een meisje hardhandig door twee mannen naar binnen geduwd. Het meisje wordt meteen op haar knieën geduwd. Ze buigt meteen haar hoofd als teken van respect. Door hoe ze erbij zit denk ik dat ze een van de half vampiers is die hier op school zit. 'Lucas je kan gaan en doe de deur achter je dicht.' Degene die dus Lucas heet gaat weg. De andere nog steeds onbekende man pakt de kin van het meisje vast en dwingt haar Liam aan te kijken maar ze slaat haar ogen neer. 'Laat haar los, koen' beveelt Liam. Meteen als Koen haar kin loslaat buigt het meisje haar hoofd. Koen gaat tegen de muur staan. Ik loop naar Liam toe omdat ik zijn koffie nog vast heb hij pakt meteen zijn koffie uit mijn handen. Ik ga weer achter Liam staan. Als Liam na vijf minuten nog niks gedaan of gezegd heeft kijkt het meisje langzaam omhoog maar zodra haar ogen die van Liam ontmoeten kijkt ze weer naar beneden. Liam staat op en loopt richting het meisje. Hij hurkt voor haar neer doet twee vingers onder haar kin en lift haar hoofd omhoog. Het meisje verdrinkt bijna meteen in Liams ogen. 'Hoe heet je?' vraagt Liam. 'Ik heet Rose, uwe koninklijke hoogheid'. Is haar antwoord. Langzaam laat Liam haar kin los en gaat weer op de bank zitten. 'Dus Rosa wat doe jij de volgende keer als je tegen iemand van hogere status op botst?' 'Diegene helpen met opruimen en me verontschuldigen'. 'Bijna jij ruimt dan alles op'. Aan de blik van het meisje kan je zien dat ze het er niet mee eens is maar geen andere keus heeft. Rosa knikt en buigt haar hoofd weer. 'Breng haar weer terug naar haar kamer Koen'. Koen loopt naar rosa toe en pakt haar hardhandig vast. Rosa wordt door de deur gesleept richting waarschijnlijk haar kamer. 'Ga eten maken en daarna slapen'. Ik buig en loop weg om eten te gaan maken. Ik maak lasagne. Ineens voel ik een hand op mijn schouder. Verschrikt draai ik om en zei Liam staan.

Eenmaal in bed lig ik na te denken over hoe ik hier weg kan. Want nu ik weer naar school mag merk ik pas hoe erg ik dit allemaal mis. Nu pas kom je erachter hoe fijn het is dat je kan werken of dat je naar school kan en menselijk contact hebt. Ik besluit morgen als ik uit ben te ontsnappen want dan is er niemand in de gang of buiten.

Met die gedachten val ik in slaap. Iedereen die naar binnen loopt is geschrokken. We wisten dat vampiers erg harteloos zijn maar zo erg. S 'avonds val ik maar niet in slaap. Dus begin ik met iets te tekenen. Als ik zie wat het geworden is schrik ik het is Mia met bloedroden ogen en vampier tanden naast een andere vampier op weg om het dorp uit te moorden.

Als ik wakker word denk ik weer aan mijn plan en denk nog een keer goed na of dit gaat lukken. Dan begin ik aan mijn latijn les. Mijn twee lessen gaan langzaam voorbij. Als mijn lessen voorbij zijn loop ik door de gang richting mijn kamer. Ik pak kleren in voor de komende twee dagen en wat eten en drinken. Ik doe alle spullen in mijn rugzak en loop naar buiten. Op de gang kom ik Levi tegen. Maar die moet ook door naar zijn volgende les. Dus loop ik snel door als ik bij de deur ben adem ik diep in en uit. Maar ik besluit toch te gaan. Al snel kom ik bij een bos uit waar ik in loop. Als het begint te schemeren vind ik een boomhut. De boomhut is een prima plek om te over nachten ik trek extra kleding aan omdat het koud wordt maar slapen lukt niet. Zodra het weer licht wordt trek ik de extra. Kleren uit en loop weer verder. Tegen de avond kom ik bij de rand van het bos aan. Ik klim in een boom met planken om daar te overnachten.

Weer ben ik de hele nacht niet in slaap gevallen. Ik besluit om de rest van mijn eten op te drinken. Ik loop het bos uit en zie daar een stad. Als ik aanbel merk ik dat ik niet meer in Nederland ben en aan het accent te merken ben ik in Australië. Ik zeg in het Engels natuurlijk dat ik ontvoerd ben en in Nederland woon. De vrouw die opendeed belt de politie. Binnen een half uur is de politie er en zijn mijn ouders en de politie in Nederland ingelicht. Ik krijg wat te drinken en krijg te horen dat ik zodra mijn ouders gearriveerd zijn weer mee naar huis mag. Zodra mijn ouders er zijn moeten we allemaal huilen en ren ik meteen op ze af. Mijn kleine zusje is er ook. We vertrekken meteen met het vliegtuig terug.

Als we weer in Nederland zijn worden me bij de politie allemaal vragen gesteld maar ik beantwoord er geen deels omdat ik van angst dichtklap en deels dat het me een marteling bespaard als ik ooit weer gevonden wordt door vampiers. Als we thuis zijn trek meteen mijn onesie aan en ga mijn kat knuffelen. Mijn kat -Rosa- gaat meteen in mijn buidel liggen. Ik zo'n onesie waar dieren in kunnen. Ik val bijna niet in slaap het is best raar hoe vertrouwd een nieuwe omgeving raakt ook al ben je ontvoerd. Ik wil niet denken dat het daar meer als thuis voelt dan hier maar het gebeurt toch. Langzaam val ik in slaap en droom over alles wat goed was bij Liam en Levi.



Wat vonden jullie ervan?

slave from a vampireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu