1🐱

680 109 61
                                    

++++++

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

++++++

“ Ala bodohlah kau ni, Soonyoung. Memang time ni pun kau nak sakit kan? " rungut Jeonghan.

Mana taknya, Soonyoung ni tiba-tiba je demam. Makan panadol pun tak jalan.

“ Nak buat macam mana, dah memang takdir aku sakit. " kata Soonyoung.

Jeonghan dah pandang Soonyoung kecik besar kecik besar je.

“ HAAH TAKDIR. YANG KAU PEGI MAIN HUJAN 3 HARI LEPAS TU PUN MEMANG TAKDIR KAN? HA MAKAN NI " kata Jeonghan sambil menyuapkan sesudu bubur yang telah dicampurkan dengan sos pedas.

“ ......HYUNG PEDAS!!!! " laung Soonyoung. Ha padan muka kamu.

“ Lain kali mainlah hujan lagi ya. "

++++++

“ Aku risau betul dengan si hamster tu, dah berhari-hari dia demam tak sembuh-sembuh. Kalau dia bawak virus macam mana? " soal Mingyu.

“ AIP AIP MULUT TU JAGA SIKIT, AKU KOYAKKAN KEJAP LAGI. " marah Seungcheol. Iyolah, mulut celupar sangat.

Maka mereka semua pun senyap  sambil memikirkan macam mana nak sembuhkan Soonyoung.

Dan akhirnya Jihoon bersuara,

“ Aku ada jumpa kat Google, dia kata guna daun herba.... "

“ Daun herba? Daun ketum? Buat minum ke? " soal Dokyeom.

“ Ketum tu kau je minum eii bagilah aku habis cakap dulu. "

“ Ok habiskan. "

“ Daun herba tu hanya boleh didapati di dalam hutan....kalau cari kat pasar memang tak ada. " kata Jihoon sambil membaca maklumat yang ditemuinya.

So kita kena masuk hutan? " soal Seungkwan.

“ Yep, tapi aku tak rasa semua boleh pergi masuk dalam hutan tu. Tak adalah, aku takut kita pergi 12 orang, nanti masa balik tiba-tiba ada 14 orang...ha seram tak? " terang Jihoon dengan panjang lebarnya.

“ Jadi kita nak pergi berapa orang? " soal Seungkwan lagi.

“ Dua orang cukuplah. "

Seungcheol yang khusyuk mendengar penerangan Jihoon dari tadi, tiba-tiba angkat tangan.

Semua pandang Seungcheol. Dia kan ketua. Mesti dia nak umumkan sesuatu.

“ Ok aku cuma nak bagitau aku tak akan masuk dalam hutan haha lantaklah si Soonyoung tu. " sejurus selepas itu, Seungcheol terus angkat kaki dan berlari ke bilik.

“ Tak guna punya leader. "

“ Macam nilah, apa kata kita main apa-apa game untuk tentukan siapa yang akan masuk dalam hutan yang nauzubillah menyeramkan tu? " cadang Joshua.

“ Nice jugak... "

“ Kita main batu kertas gunting! "

“ HEK ELEH BENDA LAIN AH, NOOB AH "

“ KAU DIAM MINGYU "

++++++

Setelah 15 minit bermain permainan entah apa-apa, akhirnya ada juga kata putus siapa yang akan pergi ke hutan untuk cari daun herba.

Manusia-manusia yang bertuah tersebut ialah Junhui dan Minghao.

“ WEHHH AKU TAKNAKKKK " rungut Junhui buat kali ke-129.

“ Haih Jun, kita pergi jelah. Bukannya ada apa pun kat hutan tu. " kata Minghao.

Minghao memang dah redho dari awal.

Sebab dalam setiap game yang diaorang main, memang muka dia je yang kalah.

Kesian.

“ AKU TAKNAKKKKK " rungut Junhui lagi. Dah kali ke-130 dah.

Minghao pun terus tarik baju Junhui dan beredar ke luar rumah.

“ ALAH APA NI AKU TAKNAKKK "

“ IKUT JELAH JUNHUI OI, MENGADA SANGAT APAHAL?! " marah Minghao.

Sekali pandang macam mak marahkan anak je gayanya.

Bye bye korang! Jangan bawak balik daun ketum pulak, tak pepasal kena tangkap nanti HAHAHAHAHAHAHA " kata Dokyeom sambil melambaikan tangan.

SHUT UP YOU, DOKYEOM. " jerit mereka berdua.

Kesian.

Soonyoung punya pasal, diaorang kena masuk hutan pulak.

𝗮 𝗰𝗮𝘁 𝗮𝗻𝗱 𝗮 𝗳𝗿𝗼𝗴. [✓]Where stories live. Discover now