16 🐸

418 89 39
                                    

++++++

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

++++++

“ Ada kami kisah nenek ni hantu ke apa? Yang penting sekarang, tolonglah pulihkan dua ekor ni semula! " pinta Wonwoo.

Nenek itu ketawa kecil.

“ Bukankah kamu semua suka mereka jadi sebegini rupa? " soalnya.

Correction. Kami suka Jun je. Minghao tak. Katak is disgusting. Eww. " kata Wonwoo lagi.

Minghao hanya mampu redho.

Sabar Hao sabar.

“ Macam tu pulak? Pelik sungguh manusia zaman sekarang. Sekejap, bagi nenek masa untuk berfikir. "

” Ha yelah nek. Silakan fikir sampai hangus. " Jihoon mula baring di atas peha Soonyoung.

Sebab dia tahu mesti lama nenek ni berfikir. Baik dia tidur dulu.

++++++

Nampaknya jangkaan Jihoon tadi tepat sekali. Sekarang ni pukul tiga petang dan sudah genap lima jam si hantu nenek itu berfikir.

Jihoon dah nyenyak tidur. Selesa gamaknya tidur atas peha si Soonyoung tu.

“ Deii nenek. Berapa lama nak fikir ni? Kami dah bosan menunggu tahu tak? " soal Vernon sambil tangannya sibuk bermain dengan daun yang bertaburan.

Bosan sangat tu bang.

“ Entahnya nenek ni, boleh berjanggut tunggu. " sokong Seungkwan.

“ Sabar cucu-cucuku. Bagi nenek lagi lima minit... "

“ DARI TADI LIMA MINIT LIMA MINIT, BOLEH FIKIR CEPAT SIKIT TAK?! " marah Joshua.

“ Rilek Shua, breathe breathe breathe baby. " pujuk Jeonghan.

“ JADAH MUNG BABY. KAU DIAM JEONGHAN. " marahnya lagi.

“ Ok fine. Seungcheol sayang~ " Jeonghan pun pergi ke arah Seungcheol.

“ APA SAYANG-SAYANG? DIAM EH HANNIE, AKU TENGAH STRES DENGAN NENEK TUA NI. SAMPAI BILA TAH DIA NAK FIKIR. " Seungcheol pula yang memarahinya.

Jeonghan mencebik bibir.

Nenek hantu punya pasal, dia kena marah dengan dua orang lelaki kesayangannya.

Merajuklah macam ni.

Sedang keadaan mereka semua menjadi kelam-kabut dan serabut, tiba-tiba nenek itu memetik jari.

“ Nenek dah habis fikir! " katanya sambil menepuk tangan.

“ ALHAMDULILAH SYUKUR YA ALLAH "

“ Akhirnya penantian kita berakhir. "

“ Weh Jihoon bangunlah dei, sedap betul kau tidur atas peha aku. Bangun, nanti kat rumah kau sambunglah tidur dengan aku hehe. "

++++++

“ Nenek akan tukarkan kawan kamu jadi manusia semula. Tapi cuma untuk si katak ini saja. " katanya sambil mengambil Minghao dan diletakkan di atas tangannya.

“ Dah kenapalah pulak? Habis Jun hyung macam mana? Nak biar dia jadi kucing sampai mati? " soal Mingyu.

“ Hah? Bukannya kamu suka dia jadi seekor kucing? " soal nenek tersebut.

“ Memanglah kami suka, tapi tiba-tiba rindu pulak dia jadi manusia. " jawab Soonyoung.

“ Macam-macamlah kamu semua ni. Tak apa, bagi nenek tukarkan si katak ini dulu. "

Nenek tersebut mula membacakan mantera yang tidak dapat difahami dan...

“ Baik, kawan kamu sudah kembali ke rupa asal. " katanya.

Mereka bersebelas ternganga besar.

“ AAAAAAAA MINGHAO BOGEL WOIII " jerit mereka semua.

++++++

Hari ni ada double update.

Jadi just wait okie? ♡

Jangan lupa vote! ♥

𝗮 𝗰𝗮𝘁 𝗮𝗻𝗱 𝗮 𝗳𝗿𝗼𝗴. [✓]Where stories live. Discover now