2🐸

505 98 25
                                    

++++++

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

++++++

“ Minghao, betul ke dalam hutan ni ada daun herba? Ke si Jihoon tu nak kencing kita je? " soal Junhui.

“ Tak taulah, kalau tak ada daunnya, kita berambus jelah. "

“ Masalahnya kau ingat ke jalan kita mula-mula masuk tadi...? "

“ ...... " Minghao terdiam sebentar. Ha tak ingatlah tu.

“ Uit kenapa senyap? "

“ Urmmm- tak ada apalah, aku terfikir macam mana rupa bentuk daun herba yang kita kena cari tu. "

Nak je dia bagitahu Junhui yang dia sebenarnya dah lupa kat mana diaorang mula-mula masuk tadi.

Tapi takpelah. Pendam je dulu.

Kang bagitahu, tak pepasal menggelabah anak Wen tu.

“ Tak payah fikir, Jihoon ada send gambar daunnya tadi. "

“ Mana? "

“ Ini ha... "

p/s : ini daun oregano

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

p/s : ini daun oregano. dia boleh legakan sakit tekak & sakit kerongkong.

“ Walaowei, daun apa ni siot? " soal Minghao.

“ Mana aku tahu, Jihoon send gambar je, detail dia tak bagitau pun. "

“ ALAH BODOHLAH PENDEK NI, DIA INGAT KITA TAU KE PASAL DAUN-DAUN NI?! "

“ Rileklah, Google kan ada. "

“ MASALAHNYA DALAM HUTAN NI MANA ADA SIGNAL WAHAI JUNHUI. "

“ Rileklah bodo, tak chill sangat ni kenapa. Padahal memula tadi dia yang redho sangat eii aku tampar kang. "

“ Masalahnya sekarang kita sesat! " sejurus selepas itu, Minghao terus menekup mulutnya sendiri.

Sekali terlepas cakap daaa.

Junhui pulak dah ternganga. Nasib baik tak ada lalat masuk.

“ Kau ulang sekali lagi Hao... "

“ KITA SESAT WEH SESAT " kata Minghao sambil menarik rambutnya sendiri.

Eh dia pulak over.

“ Kepala otak dialah, pedulikan daun tah pape tu. Sekarang kita kena cari jalan keluar. Nanti tak pepasal kita kena tidur kat hutan. EUW TAKNAK AKU, DAHLAH BANYAK NYAMUK. " kata Junhui sambil memukul nyamuk yang hinggap di lengannya.

Rip nyamuk.

“ Nak start dari mana? Ingat hutan ni sebesar dapur rumah kita ke? "

“ Alahhh lantaklah dari mana pun, yang penting kita dapat keluar. "

“ Aha! " tiba-tiba je Minghao ni.

“ Aha? Aha apa? "

“ Disebabkan kanan lebih afdhal gitu, so kita start dari sebelah kanan dulu! " kata Minghao dengan penuh yakinnya.

Kang salah jalan korang jugak frust.

Lantak koranglah nak ke mana.

𝗮 𝗰𝗮𝘁 𝗮𝗻𝗱 𝗮 𝗳𝗿𝗼𝗴. [✓]Where stories live. Discover now