17.

46 7 0
                                    

Seorang senior itu terkejut. Sebab apa?

Senior Hwang Minhyun bersama ahli Nuest merupakan budak budak gangster kat sekolah ni. Memang tak de sesiapa berani jumpa diorang.

Tapi, memandangkan ayah rapat dengan keluarga Minhyun atas sebab bisnes, aku pernah berkenalan dengan dia. Dia seorang yang baik dan OCD tahap paling teruk aku jumpa .

"Minhyun, ade budak nak jumpa kau." Lelaki bernama Minhyun keluar pergi ke arahku. "Eh, Siyoon. Lama tak jumpa. Kenapa ni?"

"Boleh kita cakap sikit tapi tempat ni tak sesuai." Dengar sahaja, dia terus tarik tangan aku ke sesuatu tempat. "Aku tahu mana tempat yang sesuai kita boleh bercakap kalau kau cakap macam tu.

Aku hanya ikut sahaja.

●●●●●

Di rooftop...

Ni first time aku naik sebab ni merupakan tempat lepak ahli nuest. "Okey, sini clear. So, apa yang kau nak cakap?"

"Okey, bang. Maybe ni agak pelik jugak soalan saya tanya. Abang pernah nampak benda pelik yang sering berlaku di kelas 6E?" Dia terdiam.

"Ingatkan kamu je yang perasan. Memang ramai orang perasan yang kelas tu nampak berhantu. Setiap kali 6E tiada dalam kelas, satu muzik sentiasa dimainkan.

Lepas tu, abang pernah dua kali lepak kat kelas tu. Tapi, time lepak tu, abang nampak kesan darah di setiap sisi rak dan loker. Tak tahu apa yang terjadi sebenarnya."

Aku angguk. "Kamu taknak gi kelas ke?" Aku geleng. Malas wei. Aku baring sebelah abang Minhyun. Mesti korang tertanya di manakah Moonbyul?

Di kelas...

Moonbyul (pov)

"Are you seriously? Kenapa aku kena ganti tempat dia belajar? Dahlah zaman sekarang banyak susah."

"Wei, Moonbyul. Mana kawan baik aku atau boleh dikatakan human kau?" Aku menenung tempat duduk Siyoon dengan tenungan yang tajam.

Minkyu hanya angguk. Aku perhatikan buku dia. Kenapa penuh dgn nota ni? Dasar budak pandai.

"Minkyu, awak nak rasa tak air ni?" Sakura menghulurkan sebotol air. "Oh, kau bagi aku ke?"

Secara sengaja, air tu terkena kat baju aku. Aku rasakan air ni panas kt badan aku. Air ape dia tengah pakai ni?

Tanpa aku sedar, kelibat aku mula nampak. Jangan cakap ni air.... "Air.. suci ngarut ni?" Aku merasa kepanasan lagi dengar Sakura merepek baca mahtera benda tu.

Semua murid kelas tu dekati aku. "Moonbyul!" Aku dengar diorang nk tolong aku tapi dihalang oleh Sakura.

"Si..yoon?" Aku tak mampu lawan air yang banyak dia curah ni. Lalu, tingkap pecah. Satu kot baju menutupi aku.

"Korang jangan apa apakan hantu aku! Dia tk jahat!" Siyoon mula bersuara. Dia ke yang masuk dari tingkap tu.

"Awak lebih pentingkan hantu ni rupanya. Memang bongok!" Sakura mengeluarkan rantai salib dia tapi dirampas oleh Minkyu.

"Saya harap benda ni lapuk. Second hand." Minkyu campak rantai tu keluar. Siyoon terus mendukung aku macam puteri keluar dari tingkap.

MOON DIARY || moonbyul✔Where stories live. Discover now